دانلود مقاله زمين شناسي مهندسي 💯

دانلود دانلود مقاله زمين شناسي مهندسي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله زمين شناسي مهندسي

دانلود-مقاله-زمين-شناسي-مهندسيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏زمین‌شناسی‏ علمی است که ترکیب، ساختار و تاریخ پیدایش ‏زمین‏ (یا سیاره‌های دیگر) را بررسی می‌کند. این علم درباره‌ مواد سازنده‏ٔ‏ زمین، نیروهای مؤثر بر مواد مزبور، برآیندهای آن نیروها، پراکندگی ‏سنگهای‏ پوسته‏ٔ‏ سیاره، سرگذشت آن و همچنین ‏گیاهان‏ و ‏جانورانی‏ که در دوره‌های گوناگون زمین‌شناسی وجود داشته‌اند گفتگو می‌کند.
‏این ‏دانش‏ به شکل زیر دسته‌بندی می‌شود:
‏زمین ‌شناسی طبیعی دربرگیرنده:
‏کانی‌ شناسی‏
‏گوهر شناسی‏
‏سنگ ‌شناسی‏
‏آب شناسی‏
‏رسوب ‌شناسی‏
‏زمین‌ ساخت‏
‏زمین‌ریخت ‌شناسی‏
‏تکتونیک‏
‏فسیل ‌شناسی‏
‏چینه ‌شناسی‏
‏زمین‌شناسی مهندسی‏
‏ژئوفیزیک‏
‏بلورشناسی‏
‏2
‏زمین ‌شناسی تاریخی‏ دربرگیرنده‌:
‏چینه ‌شناسی‏
‏دیرین‌ شناسی‏
‏زمین شناسی یا ژئولوژی (Geology‏) از لغت یونانی Geo‏ به معنی “زمین” و Logos‏ به معنی “علم” یا “منطق” گرفته شده است. به عبارت دیگرزمین شناسی علم مطالعه زمین می‌باشد.
‏دید کلی
‏زمین شناسی علمی است که درباره پیدایش زمین، تشکیلات ، ساختمان و مواد تشکیل دهنده زمین ، کوهها ، دشت‌ها و اقیانوس و همچنین تاریخ پیدایش جانداران و تسلسل وقایع فیزیکی در زمین و بالاخره تحولاتی که در زمین صورت گرفته و می‌گیرد بحث می‌نماید. زمین شناسی در نیم قرن اخیر در جهان و در ربع قرن حاضر در ایران گسترش فراوانی یافت. بسیاری از نظریات سابق دگرگون شد و زمین شناس در بررسی سیاره پرارزش خود به آگاهیهای نوین دست یافت که پایه علوم زمین جدید را فراهم ساخت چون مانند همه رشته‌های تجربی کار زمین شناسی بر اساس مشاهده و تغییر است لذا هر قدر امکان مشاهده مستقیم و غیر مستقیم ما ، از راه‌های ژئوفیزیک ، ژئوشیمی ، ماهواره‌ها و الکترونیک افزایش یابد، طبعا آگاهی‌های ما هم از جهان و از گذشته کره زمین عمیق‌تر می‌گردد
‏تاریخچه
‏· مدارک و اسناد حاکی از آن است که حدود 4500 سال قبل از میلاد ، انسان موفق به استخراج مس شد، حدود 2800 سال پیش از میلاد آلیاژ مفرغ بوسیله ایرانیان شناخته شد. در سالهای 1600 تا 1300 پیش از میلاد استفاده از آهن معمول گردید. قدیمی‌ترین نقشه زمین شناسی در 2000 سال قبل از میلاد مربوط به معادن زمرد و طلا در مصر باقی مانده است.

 

دانلود فایل