تحقیق بررسي زمين 💯

دانلود تحقیق بررسي زمين باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بررسي زمين

تحقیق-بررسي-زمينلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 72 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏2
‏ بررسي زمين :
‏قبل از اجرا بايد توسط مجري كه به اوضاع منطقه آشنائي كامل دارد مسائل زير درنظر گرفته شود تا بتوان نوع ساختمان را نسبت به موقعيت محل با توجه به استقامت زمين، فراواني مصالح موجود در محل ، نوع آب و هوا و آبهاي زيرزميني آن معين نموده و آن را پياده نمايد. تا هم استحكام كافي داشته باشد و هم از نظر اقتصادي مقرون به صرفه باشد. لكن مهمترين مسئله أي كه قبل از احداث هر بنا و ساختماني بايستي در نظرگرفته شود و بسيار حائز اهميت است، شناخت كامل زمين از نظر مقاومت و نوع خاك آن است . عدم توجه به اين موضوع خسارات جاني و مالي جبران ناپذيري را در پي خواهدداشت.
‏انواع زمين:
‏1‏- زمين خاك دستي:
‏همانطور كه از نام اين خاكها مشخص است يا حاصل از گودبرداري خاكهاي ديگر مناطق بوده و يا از نخاله هاي بنائي مي باشد. اين قبيل خاكها اغلب با مواد زائد ديگري مثل زباله، مواد پلاستيك و … آميخته مي باشد و به همين خاطر حتي با كوبيدن و غلتك زدن نيز تراكمشان از زمينهاي طبيعي كمتر بوده و در نتيجه مقاومت آنها به اندازه زمينهاي طبيعي نمي باشد و بايستي از احداث بنا روي آن خودداري شود ولي بنا به ضرورت جهت ساختمان سازي بر روي اين زمينها بايد محل پي تا رسيدن به زمين طبيعي حفر گردد.
‏2- زمينهاي رسي:
‏زمينهاي رسي اگر خشك و بي آب و فشرده باشند، ميتوان براي ساختمان زمين مناسبي به حساب آيد. اين چنين زميني فشاري در حدود 4 تا 5 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع را تحمل مي نمايد و اگر آبدار و مرطوب باشد و لايه هاي آن نسبت به افق داراي شيب باشد، از احداث ينا بر روي آن بايد اجتناب نمود، زيرادر اثر نشست فوري نقاط مختلف آن ترك برداشته و باعث انهدام ساختمان مي شود.
‏2
‏3- زمينهاي ماسه أي:
‏اين قبيل زمينها اگر خشك باشد و لايه هاي ماسه أي در سطح افق قرار گرفته باشد، مقاومتش در حدود 5/1 تا 5/2 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع مي باشد و قادر است تا يك طبقه ساختمان را تحمل نمايد. در صورتيكه لايه ها نسبت به سطح افق داراي شيب بوده و مرطوب باشد زمين حالت لغزنذگي پيدا كرده ودر اثر بار وارده از ساختمان، ماسه ها در زير پي حركت نموده و باعث انهدام ساختمان مي شوند.
‏4- زمينهاي سنگي:
‏زمينهاي سنگي را بيشتر مي توان در دامنه كوهها مشاهده نمود. چنانچه اين زمينها از تخته سنگهاي بزرگ و يكپارچه تشكيل شده باشد مقاومتي تا حدود 40 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع را دارا مي باشد و محل مناسبي براي احداث ساختمانها است. زمينهاي متشكل از سنگهاي گچي از اين قاعده مستثنا مي باشند.
‏5- زمينهاي دج:
‏به زميني گفته مي شود كه از شنهاي ريز و درشت و خاك تشكيل شده باشد. اين قبيل زمينها از آن جهت كه عناصر متشكله اش داراري ابعاد مختلفي است كاملا فشرده و داراي تراكم زياد مي باشد چراكه دانه هاي ريز فضاي خالي بين دانه هاي درشت را پر ميكنند و باعث تحمل مقاومتي در حدود 5/4 تا 30 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع مي شوند.
‏6- زمينهاي مخلوط:
‏4
‏اين نوع زمينها از سنگ درشت، شن، ماسه و خاك رس تشكيل شده است. چنانچه اين عناصر درهم فشرده و متراكم باشند مقاومت زمين را تا حد5 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع افزايش مي دهند و در صورت عدم تراكم براي ساختمان سازي مناسب نمي باشند.
‏پياده كردن نقشه بر روي زمين:
‏بعد از مشخص نمودن محل ساختمان و تهيه نقشه آن، اولين مرحله از كار اجرائي، پياده نمودن نقشه است. معمولا نقشه را با توجه به برداشت از پلان پي كني پياده مي نمايند.
‏براي پياده نمودن نقشه مي بايست يكي از اضلاع ساختمان (بر سلختمان ) و امتداد آن را نسبت به امتداد موجود در منطقه نظير بر خيابان، رودخانه، ابنيه قديمي و … مشخص نمود.
‏با پياده كردن يك ضلع ساختمان و با توجه به امتداد مشخص شده، ابتدا و انتهاي آن ميخ كوبي مي شود و براي دقت بيشتر، مركز ميخ چوبي يا فلزي مشخص مي گردد.
‏با استفاده از گونياي بنائي و ريسمان و متر ضلع جديد را عمود برضلع بدست آمده، بدست مي آوريم. چنانچه منطقه وسيع باشد براي استخراج زواياي 90 درجه بهتر است از رابطه فيثاغورث استفاده كنيم وبه همين ترتيب دو ضلع ديگر ساختمان را استخراج و ميخ كوبي مي كنيم. براي اطمينان از صحت عمل، اقطار نقشه پياده شده متر كشي ميگردد، چنانچه اندازه دو قطر برداشت شده، دقيقا يكسان باشد نقشه صحيح پياده شده است و در غير اينصورت مراحل انجام شده مجددا تكرار مي گردد.
‏در منطق وسيع با شعاع عملياتي زياد پياده نمودن نقشه با وسائل ابتدائي امكان پذير نيست و يا حداقل كار ساده أي نيست. در اينگونه موارد از دوربين نقشه برداري استفاده مي شود. در صورتيكه ساختمان نسبتا بزرگ و گودبرداري نياز داشته باشد براي رنگريزي از خرك نقطه گيري با نصب در فاصله 1 متري استفاده مي شود. پس از نصب خرك ابعاد و امتداد پي روي آن ميخ كوبي يا با اره به عمق 5 ميليمتر برش زده مي شود و سپس ريسمان كشي مي گردد و به كمك شاقول نقاط مختلف پي روي زمين منتقل شده و رنگ ريزي مي- گردد.
‏4
‏حال به شرح مراحل اجراي يك ساختمان فلزي مي پردازيم:
‏گودبرداري:
‏معمولا”براي احداث زيرزمين احتياج به گودبرداري مي باشد. اگر مقدار خاك كم باشد مي توان با ايجاد سطح شيبدار خاك را از محوطه به آساني خارج نمود. ولي درصورتيكه حجم خاكبرداري زياد باشد از ماشين آلات لودر و بلدوزر استفاده مي شود. مسئله أي كه اكثرا” باعث خطرات جاني و مالي مي شود گودبرداري در مجاورت ديوار همسايه است كه گاهي مجبوريم بغل ديوار همسايه را چندين متر خاكبرداري كنيم لذا بايد قبل از خاكبرداري ديوار همسايه شمع زده شود. در اين ميان بهترين شمعها شمعهاي تيرآهني مي باشد كه پس از شمع زدن جاي ستون مجاور همسايه را خاكبرداري مي كنيم و پي آن را مي سازيم و ستون را نصب مي كنيم سپس خاك پشت ديوار همسايه را به طول 5/1 متر

 

دانلود فایل