دانلود مقاله در مورد زمين شناسي جديد 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد زمين شناسي جديد باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد زمين شناسي جديد

دانلود-مقاله-در-مورد-زمين-شناسي-جديدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تراورتن‏ ‏
‏سنگ‌هاى كربناته حدود  ‏20 ‏% ‏سنگ‌هاى رسوبى را تشكيل مى‌دهند و تقريباً هميشه خالص مى‌باشند. اين سنگ‌ها عمدتاً از كانى‌هاى كربناته، نظير كلسيتCaCO3‏، آراگونيت CaCO3 ‏و دولوميت CaMgCO3‏ تشكيل شده‌اند. بر اساس تقسيم بندى سنگهاى كربناته تراورتن يك نوع از سنگهاى كربناته مى باشد.
‏سنگ تراورتن حاصل رسوب‌گذاري چشمه‌هاي آهك‌ساز مي‌باشد و در محيط‌هاى غارى، چشمه‌ها و يا رودخانه‌ از تبخير آب‌هاى حاوى كربنات كلسيم بوجود مى‌آيد. بدين دليل متن سنگ داراي خلل و فرج بوده و برخي مواقع زيبايي خاصي به سنگ مي‌دهد. تراورتن سنگى با چگالى زياد و بلورى مى‌باشد استالاكتيت‌ها و استالاگميت‌ها از جنس تراورتن مى‌باشند. ‏تراورتن نوعى سنگ زمينى بوده و در مجسمه‌سازى و سنگ‌هاى تزئينى كاربرد دارد. ‏تراورتن‌ها از رخساره‌هاى جديد زمين‌شناسى هستند كه در رخساره‌‌هاى دوران چهارم در عهد حاضر گسترش دارند. سنگ تراورتن به رنگهاي قرمز، سفيد، سبز، زرد و ليمويي و ساير رنگها مي‌باشد و رنگ قرمز آن بسيار مرغوب و از ارزش صادراتي برخوردار مي‌باشد. پتانسيل معدني سنگ تراورتن كشور به خصوص در استانهاي مركزي، آذربايجان غربي و اصفهان متمركز مي‌باشد معادن سنگ تراورتن محلات، بزرگترين ومرغوبترين سنگ صادراتي کشوراست شهرستان محلات يکي از بزرگترين ذخاير سنگ ” تراورتن
 ” ‏کشور را دراختيار دارد، اين شهرستان با توليد ساليانه يک ميليون تن ماده معدني ، بزرگترين و مرغوبترين سنگ تراورتن کشور را در اختيار دارد.
‏معدن های تراورتن محلات
‏معدن حاجی آباد‏ ‏ با ذخیره ی قطعی بالغ بر 1.4901 میلیون تن تراورتن سفید.
‏معدن دره بخاری با ذخیره ی قطعی بالغ بر 874.204 ‏ ‏هزار تن و ذخیره احتمالی بالغ بر 1.6 میلیون تن تراورتن سفید.
‏معدن چم محسن خان 1 با ذخیره ی قطعی بالغ بر 690 هزار تن و ذخیره احتمالی بالغ بر 1 میلیون تن تراورتن گردویی.
‏معدن سر طاق خمین با ذخیره ی قطعی بالغ بر 56.7 هزار تن تراورتن لیمویی.
‏معدن طوس 1 با ذخیره ی قطعی بالغ بر 58 هزار تن و ذخیره ی احتمالی 120 هزار تن تراورتن.
‏عنوان عکس: چين خوردگي در مرمر
‏استان: مرکزي شهرستان: محلات
‏موقعيت: ‏استان مرکزي ‏–‏جنوب شهرستان محلات-جنوب روستاي جولماجرد- راه دسترسي به جاده محلات -‏خمين
   Y:50.15 X:33.38
  
60-‏چين خوردگي در مرمر
‏انواع ماسه سنگ ها از نظر محیط تکتونیکی :
‏قوسهاي ماگماتيکي :
‏قوسهاي ماگماتيکي شامل جزاير قوسي و قاره‌اي همراه با فرورانش ‏مي‌باشد که نواحي آتشفشاني ، سنگهاي آذرين دروني و رسوبات دگرگون شده را شامل ‏مي‌شود. ‏کوهزايي‌هاي چند چرخه‌اي شامل سنگ‌هاي تغيير شکل يافته و بالا آمده زير ‏پوسته است که رشته کوهها را تشکيل مي‌دهد و بيشتر از رسوبات تشسکيل شده‌اند، وليکن ‏داراي رسوبات دگرگون شده و آتشفشاني نيز هستند. ‏بطور کلي ذرات آواري حاصل از سنگ‌هاي ‏منشا متفاوت ، ترکيبات خاصي را دارا هستند و اين ذرات در حوضه‌هاي رسوبي که از نظر ‏موقعيت تکتونيک صفحه‌اي تعداد محدودي هستند، رسوب کرده‌اند. ‏قوس‌هاي ‏ماگماتيکي، ماسه‌هاي با مقدار زيادي خرده سنگ ولکانيکي را توليد مي‌کنند و همانطوري ‏که به طرف پايين ، ريشه‌هاي پلوتونيکي بيشتري را قطع مي‌کند، خرده‌هاي کوارتزي – ‏فلدسپاتي توليد مي‌شود. ‏بنابراين ممکن است يک روند ولکانيکي – ‏پلوتونيکي حاصل ‏گردد. ‏ماسه‌ها در حوضه‌هاي جلوي قوسي و بين قوسي رسوب مي‌کنند. ‏دانه‌هاي ‏ولکانيکي معمولا داراي ترکيب آندزيتي بوده و غالبا ميکرو زيتي هستند. ‏بعد از دياژنز ، ‏ممکن است ماسه سنگهاي گري وکي توليد شود.

 

دانلود فایل