دانلود مقاله زمین شناسی ساختمانی 23 ص 💯

دانلود دانلود مقاله زمین شناسی ساختمانی 23 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله زمین شناسی ساختمانی 23 ص

دانلود-مقاله-زمین-شناسی-ساختمانی-23-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏زمین شناسی ساختمانی
‏دید کلی
‏اهمیت و کاربرد زمین شناسی ‏ساختمانی
‏انواع بررسی‌های زمین شناسی ‏ساختمانی
‏بررسی بر اساس وضعیت هندسی
‏بررسی از نقطه نظر سینماتیکی
‏بررسی تاریخی
‏بررسی از نظر دینامیکی
‏دید کلی
‏هر کسی که با زمین شناسی سر و کار داشته باشد، تشخیص می‌دهد ‏که ‏پوسته ‏زمین ‏در طی ‏تاریخ زمین شناسی ‏یک واحد ثابت و غیر متغیری ‏نبوده است بلکه به کرات در برابر عوامل داخلی و خارجی در آن تغییر شکل ایجاد شده ‏است. شاهد این مدعی وجود نواحی عظیم چین خورده یعنی سلسله کوههاست که در آن رسوبات ‏و سنگهای دیگر فشرده شده و فرم آنها تغییر کرده است.
‏عامل دیگر ‏رسوبات دریایی ‏است که اینک در قلل مرتفع ‏کوهها دیده می‌شود و در برخی موارد هزاران متر از ‏سطح دریا ‏بالاتر قرار گرفته است و این خود ‏ناپایداری قشر زمین را نشان می‌دهد. بطور کلی می‌توان گفت که زمین شناسی ساختمانی و
‏2
‏تکتونیک ‏، درباره ساختهای مختلف سنگهای ‏تشکیل دهنده پوسته زمین، چگونگی تشکیل و ارتباط آنها با عوامل داخلی زمین بحث ‏می‌کند.
‏اهمیت و کاربرد زمین شناسی ساختمانی
‏زمین شناسی ساختمانی در بین سایر ‏علوم ‏زمین شناسی ‏، موقعیت خاصی را داراست. مثلا تهیه ‏نقشه ‏زمین شناسی ‏محل ، بدون آگاهی به نوع ساختمانهای منطقه ، غیر ممکن است. زیرا ‏بدون توجه به ساختمانهای موجود ، ارتباط واحدهای مختلف زمین شناسی امکان پذیر نیست. ‏از سوی دیگر مواد معدنی ، در ساختمانهای خاص زمین شناسی متمرکز ‏می‌شوند.
‏مثلا ‏نفت ‏و ‏گاز ‏طبیعی ‏بیشتر در قسمتهای بالای ‏تاقدیسها ‏جمع می‌شوند و با شناسایی این ساختمانهاست که می‌توان امکان وجود آنها را بررسی ‏کرد. همچنین بسیاری از موارد معدنی بصورت رگه تشکیل می‌شوند که این ‏رگه‌ها ‏، معمولا در امتداد گسلهای موجود در ‏منطقه تشکیل می‌شوند. در بسیاری موارد ، در اثر وجود گسلها و شکستگیها ، گسترش ماده ‏معدنی در یک منطقه قطع می‌شود و برای پیدا کردن مجدد آن ، آگاهی به مشخصات تکتونیکی ‏منطقه ، ضروری است.

 

دانلود فایل