تحقیق اسلام و جنگ 16 ص 💯

دانلود تحقیق اسلام و جنگ 16 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اسلام و جنگ 16 ص

تحقیق-اسلام-و-جنگ-16-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ صفحـــــه :
‏مقـــدمه
‏مهم‌ترين آرمان يك انسان حقيقت‌جو سعادت و رستگاري حقيقي و زندگي جاوداني است كه جز در پرتو دين و دين‌داري حاصل نمي‌شود. دين ماندگارترين و معتبرترين ميراث فرهنگي ما است كه از سوي پيامبران الهي و در رأس آنان پيامبر خاتم (ص) و جانشينان به حق ايشان و جان فشاني‌هاي فراوان آن بزرگوار به دست ما رسيده است.
‏از اينرو، پاسداري و حفظ اين ميراث عظيم بر ما واجب است و اين مهم، جز از راه آشنايي لازم با دين و آموزه‌هاي ديني و راه‌هاي مقابله با متجاوزان به حريم دين ميسر نيست.
‏نظام جمهوري اسلامي ايران با ارائه حكومت ديني با ساز و كارها و قوانين برخاسته از دين و شعارها و پيام‌هاي استقلال طلبي آزادي‌خواهي و استكبارستيزي ساختاري جديد از حكومت را فرا روي ملل مستضعف و مسلمان نهاده و نزديك است كه اين پيام رهايي بخش جهانگير شود و اين چيزي نيست كه خوشايند استكبار جهاني، آمريكا وساير قدرت‌هاي استعماري غربي باشد. از اين رو به هر نحو ممكن مي‌خواهند از مؤقعيت و كارآمدي اين حكومت در همة ابعاد به ويژه ابعاد اقتصادي و فرهنگي جلوگيري كرده و در صورت امكان آن را براندازد بنابراين تلاش براي اجراي دستورات اسلام قدمي است خير براي رسيدن به اهداف بزرگ مرداني چون عليu‏ و كمك براي مستحكم شدن پايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران، و اين تحقيق بخش‌هاي كوچكي از نظريه‌هاي ارزشمند بزرگان را در خود جاي داده است و فرمايشات آنها را در زمينه‌هاي مهر و محبت و خشونت در قالب اسلام عرضه مي‌دارد.
‏معنـــاي لغــوي
‏2
‏ صفحـــــه :
‏محبت ( دوست داشتن / مهر / ودّ / وداد / دوستداري / دوستي / مودّت ) مي‌باشد.
‏محبت نمي‌زايد اكنون طبايع
‏كز اين چارزن مردزائي نبينم
‏خاقاني
‏از محبت نار نوري مي‌شود
‏وز محبت ديو، حوري مي‌شود
‏مولوي
‏ در اصطلاح فلاسفه عبارت است از ابتهاج به شيي يا از شييء موافق
‏اعم از آنكه عقلي باشد يا حسي و حقيقي باشد يا ظني
‏خشونت ( درشتي و زبري / خلافت نعومت / سختي و تندي و تيزي / سخت رويي و خشم و غضب)
‏بقالي را درمي چند بر صوفيان گرد آمده بود در اواسط هر روز مطالبه كردي و سخن‌ها با خشونت گفتي ( گلستان سعدي ).
‏4
‏ صفحـــــه :
‏عالي‌ترين محبت‌ها دوستي خداست و بهترين لذت‌ها خداشناسي است.
‏انواع لذت‌ها بي‌شمارند ليكن بزرگترين و عالي‌ترين لذت‌ها خداشناسي است و توجه پيدا كردن بذات اقدس او و مسلم است. لذت فوق اين لذت بتصور در نمي‌آيد تا بتواند بر آن چيره گردد مگر كه به اختيار خود دست از آن بدارد و آنرا بر خود حرام سازد.
‏چرا كه لذت‌ها پيرو ادراكات هستند و آدمي داراي كليه‌ي نيروها و غريزه‌هاست و هر نيرو و غريزه‌اي داراي لذت بخصوصي است و لذت آن قوه در اين است كه به آخرين مقتضاي طبيعي خود كه براي آن آفريده شده نائل گردد.
‏چنان كه غريزه خشم از آن جهت در دستگاه آدمي تعبيه شده است تا بدان وسيله بتواند انتقام كشد و تشفي حاصل كند در نتيجه لذت آن در وقتي است كه بر دشمن خود چيره شود و از او انتقام گيرد.
‏و چه خوب است مي‌دانستيم آيا در عالم وجود وجودي عالي‌تر و بزرگوارتر و شريف‌تر و كاملتر از آفرينندة همه‌ي اشيا هست كه نقصشان را تكميل كرده و بدست تواناي خود تربيت فرموده و كسي در اين جا آنها بر وي پيشدستي نكرده و تدبير و تربيت آنها را موكول به ذات بي‌زوال كسي كه غريزه خداشناسي او بيدار و آماده است از همه‌ي لذت‌ها بهتر و لذت‌بخش‌تر است.
‏حضرت سيدالشهداء u‏ دردعاي عرفه مي‌فرمايد:
‏پروردگارا! تويي كه بيگانگان را از دلهاي دوستانت دور ساختي چنانكه جز ترا دوست ندارند و به ديگري پناهنده نشوند. پاك است خدايي كه از ديده‌ي كوران در پرده است و آنان از زيبايي و بزرگواري او بي‌بهره‌اند و بجز آنان كه در نامه بخشش او نامزد گرديده‌اند ديگران پي به بزرگواري او نمي‌برند و آنان مردمي هستند كه از آتش جدايي او دورند و او پاك است كه زيان ‌كاران را در تاريكي‌هاي كوري برگردان ساخته آنان در راه زر و زيور بي‌ارزش جهان و خواسته‌هاي چهارپايان افتاده‌اند اينان بظاهر به زندگي اين جهان پرداخته و از جهان ديگر بي‌خبرند.
‏4
‏ صفحـــــه :
‏و بالاخره بازگشت همه خصلت‌هاي نيكو به علم و قدرتست و آن دو بدون اينكه محسوس بحواس باشند طبعاً محبوبند بلكه به مجردي كه مردم عليu‏ را بر دلاوري و حاتم را به سخاوت ستايندي
بي‌اختيار دلها متوجه آنان مي‌شود و ميدانيم اينگونه محبت‌ براثر ديدن آنها نبوده و خطي از محبت آن در نظر نگرفته‌اند و معلومست آدميكه نيروي بينائي باطن او از حواس ظاهري بيشتر دوست مي‌دارد.
‏رسول خدا (ص) : راستي و درستي محبت در سه چيز ظاهر مي‌شود.
‏دوستش را بر غير او برگزيند
‏همنشيني با او را بر ديگري انتخاب كند.
‏خشنودي او را بر غيرش مقدم بدارد.
‏در خبر مشهور است كه ابراهيم u‏ به عزائيل هنگامي كه براي قبض روح او آمده بود فرمود آيا هيچ دوستي را ديده‌اي كه دوستش را بي‌جان سازد.
‏خداي متعال وحي فرمود آيا هيچ دوستي را ديده‌اي كه از ديدار دوستش روگردان باشد؟ ابراهيم فرمود اينك بقبض روح من بپرداز.
‏حضرت سيدالشهداءu‏ در دعاي عرفه عرض مي‌كند: پروردگارا تو آن مهرباني كه مهر ديگران را از دل دوستانت دور كردي چنان كه بجز تو ديگران را نخواهند و به ديگران پناهنده نشوند.

 

دانلود فایل