تحقیق اسلام و تعليم و تربيت 40 ص 💯

دانلود تحقیق اسلام و تعليم و تربيت 40 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اسلام و تعليم و تربيت 40 ص

تحقیق-اسلام-و-تعليم-و-تربيت-40-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فهرست مطالب:
‏اسلام و تعليم و تربيت………………………………………………………………………………..2
‏محيط مادي ‏………………………………………………………….‏……………………………..‏…………….‏………………….2
‏محيط معنوي ‏…………………………………………………………..‏…………………………..‏……………………………..2
‏محيط خانواده ‏………………………………………………………..‏…..‏………………………‏………………………………2
‏محيط مدرسه ‏……………………………………………….‏…………………………..‏………………………………………..4
‏ويژگى‏ ‏هاى تربيت اسلامى‏…………………‏………………………………………………………6
‏منبع وحى‏…………………………………………………..‏……………………………..‏………………….‏.‏………………………6
‏اسوه‏ ‏هاى الهى‏……………………‏……………………….‏……………………………‏………………..‏.‏……………………….8
‏برنامه عملى مناسب‏………………………………………….‏…………………………‏…………..‏.‏…………………………..9
‏3
‏تعبد و تسليم‏…………………………………………………………………..‏…………………………….‏……………………..10
‏جهانشمول بودن‏……………………………………………………..‏……………………….‏……‏….‏…………………………11
‏هدف بودن انسان‏……………………………………………………..‏……………………….‏..‏….‏…………………………..11
‏جامعيت‏……………………………………………………..‏……………..‏………………………………‏…………………………12
‏ساير ديدگاه‏ ‏ها و احتمالات ‏…………………………………………………………………….15
‏منابع و مآخذ‏.‏ …………………………………………‏…………………………‏…………………………..‏………………….18
‏اسلام و تعليم و تربيت
‏اسلام بر اساس نياز فطري انسان ، مباني تربيتي و آموزشي را به ايمان آورندگان مي آموزد.
‏چنانكه اگر تربيت را به سه قسم تربيت بدني ، تربيت عقلي و تربيت رواني تقسيم كنيم اسلام در يك نظام هماهنگ دربارة هر قسم از اين انواع بياناتي حكيمانه دارد . اين نظام تربيتي هماهنگ بايد در محيطي مناسب به آدمي القاء گردد.منظور از محيط ، تمام عوامل خارجي است كه در موجود زنده از آغاز رشد وجود دارد.هر چند عوامل محيطي بسيار فراوان است ، اما در تقسيم اوليه مي توان آن را به دو قسم مادي و معنوي تقسيم نمود.
‏3
‏محيط مادي :‏عبارت از آب ، هوا ، نور ، حرارت ، مسكن ، خوراك ، پوشاك و … بالآخره هر امر مادي كه انسان بدانها محفوف و محاط مي باشد.
‏محيط معنوي :‏عبارت از عوامل فرهنگي است كه روح آدمي را به تعالي سوق مي دهد.
‏محيط مورد نظر ما محيطي است كه در تعليم و تربيت از آن بهره برداري مي شود و ضبط و كنترل آن امكان دارد .مانند محيط خانه ، خانواده و مدرسه . اين گونه عوامل محيطي براي مربي ، معلم و والدين بسيار با اهميت است.
‏محيط خانواده : ‏محيط خانه و خانواده ، يك محيط طبيعي است كه در آن پدر و مادر تربيت كودك را بر عهده مي گيرند .
‏كودك تحت تاثير مقام انگيزه هاي خانوادگي است و رفتار او قهراً از خانواده درست مي شود ، او زبان مادري را مي آموزد و از طريق مكالمه وگفتگو ، افكار و آراء زيادي از افراد خانواده به او منتقل مي شود و معارف و اطلاعات او هم سطح با افكار خانواده پيش مي رود .نقش تربيتي و الدين آنچنان بزرگ و مهم است كه دين و علوم الهي نيز در نخستين لحظات حيات به وي منتقل مي شود ، چنانكه پيامبر اسلام (ص) مي فرمايد :
‏4
‏((كل مولود يولد علي الفطرة حتي يكون ابواه يهودانه و ينصرانه ))[2]‏
‏((هر كودك ونوزادي به اين فطرت متولد مي شود ، جز اينكه پدر و مادر او به يهوديت و نصرانيت گرايش مي دهند .))
‏رسول اكرم (ص) دين ورفتار كودك را در ارتباط پيوسته به افكار و وسعت معارف وبينش پدر و مادر مي داند . پس كودك به خويشها و ناخويشهاي خانواده مربوط مي شود وميان او خانواده اش رابطة وجداني بر قرار مي شود.
‏به لحاظ اينكه محيط خانواده بهترين محل تربيت كودك است ، تربيت وي در آن محيط‏ ‏ از حقوق كودك محسوب مي شود و اهمال وسهل انگاري در آن روا نيست.
‏امام سجاد (ع) مي فرمايد :
‏((حق فرزند است كه بداني او از تو و پيوسته به تو در خير و شر امر دنيا است ، وتو مسئول او از لحاظ نيك ادب كردن و راهنمايي به پروردگارش و كمك به طاعت او هستي .پس عمل تو دربارة او عمل كسي باشد كه مي داند در او احسان به مثاب ، و در مسامحه وبدي نسبت به او كيفر مي بيند .))[3]‏
‏بر اين اساس رسول اكرم (ص) مي فرمايد :
‏((خداوند خشم نمي گيرد براي چيزي مانند خشمي كه او را به خاطر زنان و كودكان مي گيرد ))[4]‏
‏پيامبر اسلام در جايي مي فرمايد :

 

دانلود فایل