مبانی نظری و پیشینه رابطه مهارت های یادگیری الکترونیکی با رضایت و پیشرفت تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه رابطه مهارت های یادگیری الکترونیکی با رضایت و پیشرفت تحصیلی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 88 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 74 |
دریافت فایل
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2 مقدمه. 12
2-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات… 12
2-2 تعامل در آموزش از راه دور.
2-2-1 تعامل استاد – دانشجو……………………………………….. 14
2-2-2 تعامل دانشجو – دانشجو……………………………………. 14
2-2-3 تعامل دانشجو – محتوا…………………………………….. 14
2-2-4 تعامل استاد – محتوا…………………………………………….. 15
2-2-5تعامل استاد-استاد………………………………………………….. 15
2-2-6تعامل محتوا-محتوا………………………………………………… 15
2- 3 مراحل تکامل فناوری آموزشی.. …………16
2-3-1 فناوری توزیعی ………………………………………………… 16
2-3-2 فناوری اشتراکی………………………………….. 16
2-3-3 فناوری تعاملی……………………………………………. 17
2-4 نظریههای مورد استفاده در فناوری آموزشی.. 18
2-4-1 نظریه رفتارگرایی…………………………………………. 18
2-4-2 نظریۀ شناخت گرایی………………………………… 19
2-4-3 نظریۀ سازنده گرایان…………………………………….. 19
2-5 دستهبندی آموزش الکترونیکی.. 20
2-5-1 یادگیری شخصی…………………………………………… 20
2-5-2 یادگیری جمعی………………………………………. 21
2-5-3 کلاسهای مجازی………………………………………….. 21
2-6 آموزش از راه دور. 21
2-6-1 نسلهای آموزش از راه دور………………………. 22
2-6-1-1 نسل اول…………………………………………………..23
2-6-1-2 نسل دوم…………………………………………………24
2-6-1-3 نسل سوم……………………………………………………24
2-6-1-4 نسل چهارم………………………………………………24
2-6-1-5 نسل پنجم…………………………………………….24
2-6-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران……………………. 25
2-7 آموزش مجازی.. 25
2-7-1 شیوههای آموزش مجازی………………………………. 28
2-7-1-1 آموزش فاصلهای…………………………………..28
2-7-1-2 آموزش الکترونی…………………………………..28
2-7-1-3 پخش شبکهای تعاملی………………………….28
2-7-1-4 پخش شبکهای زنده……………………………………….29
2-7-1-5 همایشهای روی خط………………………………..29
2-7-1-6 آموزش آنلاین……………………………………….29
2-7-1-7 پخش شبکهای………………………………………….29
2-7-1-8 هم اندیشی مجازی……………………………………..29
2-7-2 عناصر آموزش مجازی……………………………………..30
2-7-2-1 هدفهای برنامه درسی…………………………30
2-7-2-2 فعالیتهای یادگیری…………………………………30
2-7-2-3 مواد و منابع یادگیری…………………………………….31
2-7-2-4 محتوای الکترونیکی…………………………………31
2-7-2-4-1 استانداردهای محتوای الکترونیکی…………32
2-7-2-4-2 بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی……..33
2-7-2-5 سامانه مدیریت یادگیری………………………………..35
2-7-2-6 نقش معلم در محیطهای یادگیری الکترونیکی……………35
2-7-2-7 مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی…………………37
2-7-2-7-1 مهارت به کارگیری رایانه………………..40
2-7-2-7-2 مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانههای مدیریت یادگیری….40
2-7-2-7-3 مهارت در به کارگیری تجارب اولیه………………41
2-7-2-7-4 مدیریت زمان………………………………………..41
2-7-2-7-5 مهارتهای زبانی………………………………..42
2-7-2-7-6 مهارتهای نوشتاری…………………………42
2-7-2-7-7 مهارت حل مساله…………………………………………42
2-7-2-7-8 مهاررت تفکر انتقادی………………………….43
2-7-2-7-9 مهارت پرسشگری……………………………………45
2-7-2-7-10 مهارت به کارگیری شیوههای مطالعه و یادگیری………. 45
2-7-2-7-11 مهارت فراشناختی………………………………..46
2-7-2-7-12 مهارت خودرهیابی…………………………………47
2-7-2-7-13 مسئولیتپذیری……………………………………………48
2-7-2-7-14 خودارزیابی………………………………………..48
2-7-2-7-15 مهارت برقراری ارتباط همزمان و ناهمزمان……………49
2-8 رضایت تحصیلی.. 50
2-8-1 خودتوانی اینترنتی یادگیرنده……………………………..52
2-8-2 پاسخگویی به موقع مدرس………………………….52
2-8-3 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی………………52
2-8-4 کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی……………………..52
2-8-5 کیفیت فناوری……………………………………………53
2-8-6 سودمندی سامانه………………………………………..53
2-8-7 سهولت استفاده از سامانه………………………………..53
2-8-8 تنوع در ارزیابی……………………………………………53
2-9 پیشرفت تحصیلی..
2-10 ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی..
2-11 جایگاه مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاههای مجازی.. 57
2-12 پیشینه پژوهش… 60
2-12-1 پژوهشهای انجام شده خارجی…………………….60
2-12-2 پژوهشهای انجام شده داخلی……………………….63
2-13 جمع بندی.. 70