مبانی نظری و پیشینه رابطه مهارت ‌های یادگیری الکترونیکی با رضایت و پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه رابطه مهارت ‌های یادگیری الکترونیکی با رضایت و پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه رابطه مهارت ‌های یادگیری الکترونیکی با رضایت و پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه رابطه مهارت ‌های یادگیری الکترونیکی با رضایت و پیشرفت تحصیلی

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات 74
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2 مقدمه. 12

2-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات… 12

2-2 تعامل در آموزش از راه دور.

2-2-1 تعامل استاد – دانشجو……………………………………….. 14

2-2-2 تعامل دانشجو – دانشجو……………………………………. 14

2-2-3 تعامل دانشجو – محتوا…………………………………….. 14

2-2-4 تعامل استاد – محتوا…………………………………………….. 15

2-2-5تعامل استاد-استاد………………………………………………….. 15

2-2-6تعامل محتوا-محتوا………………………………………………… 15

2- 3 مراحل تکامل فناوری آموزشی.. …………16

2-3-1 فناوری توزیعی ………………………………………………… 16

2-3-2 فناوری اشتراکی………………………………….. 16

2-3-3 فناوری تعاملی……………………………………………. 17

2-4 نظریه‌های مورد استفاده در فناوری آموزشی.. 18

2-4-1 نظریه رفتارگرایی…………………………………………. 18

2-4-2 نظریۀ شناخت گرایی………………………………… 19

2-4-3 نظریۀ سازنده گرایان…………………………………….. 19

2-5 دسته‌بندی آموزش الکترونیکی.. 20

2-5-1 یادگیری شخصی…………………………………………… 20

2-5-2 یادگیری جمعی………………………………………. 21

2-5-3 کلاس‌های مجازی………………………………………….. 21

2-6 آموزش از راه دور. 21

2-6-1 نسلهای آموزش از راه دور………………………. 22

2-6-1-1 نسل اول…………………………………………………..23

2-6-1-2 نسل دوم…………………………………………………24

2-6-1-3 نسل سوم……………………………………………………24

2-6-1-4 نسل چهارم………………………………………………24

2-6-1-5 نسل پنجم…………………………………………….24

2-6-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران……………………. 25

2-7 آموزش مجازی.. 25

2-7-1 شیوه‌های آموزش مجازی………………………………. 28

2-7-1-1 آموزش فاصله‌ای…………………………………..28

2-7-1-2 آموزش الکترونی…………………………………..28

2-7-1-3 پخش شبکه‌ای تعاملی………………………….28

2-7-1-4 پخش شبکه‌ای زنده……………………………………….29

2-7-1-5 همایش‌های روی خط………………………………..29

2-7-1-6 آموزش آن‌لاین……………………………………….29

2-7-1-7 پخش شبکه‌ای………………………………………….29

2-7-1-8 هم اندیشی مجازی……………………………………..29

2-7-2 عناصر آموزش مجازی……………………………………..30

2-7-2-1 هدف‌های برنامه درسی…………………………30

2-7-2-2 فعالیت‌های یادگیری…………………………………30

2-7-2-3 مواد و منابع یادگیری…………………………………….31

2-7-2-4 محتوای الکترونیکی…………………………………31

2-7-2-4-1 استانداردهای محتوای الکترونیکی…………32

2-7-2-4-2 بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی……..33

2-7-2-5 سامانه مدیریت یادگیری………………………………..35

2-7-2-6 نقش معلم در محیط‌های یادگیری الکترونیکی……………35

2-7-2-7 مهارت‌های موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی…………………37

2-7-2-7-1 مهارت به کارگیری رایانه………………..40

2-7-2-7-2 مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانه‌های مدیریت یادگیری….40

2-7-2-7-3 مهارت در به کارگیری تجارب اولیه………………41

2-7-2-7-4 مدیریت زمان………………………………………..41

2-7-2-7-5 مهارت‌های زبانی………………………………..42

2-7-2-7-6 مهارت‌های نوشتاری…………………………42

2-7-2-7-7 مهارت حل مساله…………………………………………42

2-7-2-7-8 مهاررت تفکر انتقادی………………………….43

2-7-2-7-9 مهارت پرسشگری……………………………………45

2-7-2-7-10 مهارت به کارگیری شیوه‌های مطالعه و یادگیری………. 45

2-7-2-7-11 مهارت فراشناختی………………………………..46

2-7-2-7-12 مهارت خودرهیابی…………………………………47

2-7-2-7-13 مسئولیت‌پذیری……………………………………………48

2-7-2-7-14 خودارزیابی………………………………………..48

2-7-2-7-15 مهارت برقراری ارتباط همزمان و ناهمزمان……………49

2-8 رضایت تحصیلی.. 50

2-8-1 خودتوانی اینترنتی یادگیرنده……………………………..52

2-8-2 پاسخگویی به موقع مدرس………………………….52

2-8-3 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی………………52

2-8-4 کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی……………………..52

2-8-5 کیفیت فناوری……………………………………………53

2-8-6 سودمندی سامانه………………………………………..53

2-8-7 سهولت استفاده از سامانه………………………………..53

2-8-8 تنوع در ارزیابی……………………………………………53

2-9 پیشرفت تحصیلی..

2-10 ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی..

2-11 جایگاه مهارت‌های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه‌های مجازی.. 57

2-12 پیشینه پژوهش… 60

2-12-1 پژوهشهای انجام شده خارجی…………………….60

2-12-2 پژوهشهای انجام شده داخلی……………………….63

2-13 جمع بندی.. 70