تحقیق تعريف جوشكاري 💯

دانلود تحقیق تعريف جوشكاري باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تعريف جوشكاري

تحقیق-تعريف-جوشكاريلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه:
‏بشر از ابتداي تمدن سعي مي كرد كه با اتصال دادن اجسام برخي از نيازهاي خود را برطرف كند. اين اتصالات از به هم بستن شاخه هاي درختان و دوختن تكه هاي پوست حيوانات ‏شروع شد و با گذشت زمان، فن اتصال اجسام مختلف پيشرفته تر شد. كشف فلزات و همبسته هاي آنها يعني آلياژها، با خواص متنوع نياز بشر را در متصل كردن قطعات فلزي بيشتر و روشهاي تازه ابداع شد. از جمله اتصالاتي كه بيش از دو قرن پيش مورد استفاده بوده مي توان پرچ، پيچ . ج‏وش‏كاري كوره اي را نام برد. بناهاي تاريخي ‏متعددي كه در آنها از اين نوع اتصالات استفاده شده ايت و كماكان ‏زيبايي و استحكام خود را حفظ كرده اند در كشورهاي مختلف وجود دارد؛ از ‏ج‏مله مي توان ‏: برج ايفا در فرانسه، تاوربريج در انگستان، گلخانه كاخ شن برون در اتريش و ‏پ‏ل معلق اهواز در ايران را نام برد. البته اتصالات فوق جوابگوي خواسته هاي انسان ‏صنعتگر و پيشرو را مرتفع تكرد و تلاش برا‏ي‏ ابداع روشهاي بهتري ادامه يافت . استفاده از حرارت ناشي از سوختن و ذوب موضعي محل اتصال قطعات فلزي باعث تحول بزرگ در اين فن شد و بر اين اساس روشهاي جوشكاري زيادي بوجود آمد.
2
‏جوشكاري را مي توان جزء صنايع مادر به حساب آورد زيرا كمتر كارخانه يا موسسه توليدي و صنعتي را مي توان يافت كه در آن حداقل يك كارگاه جوشكاري فعالي وجود نداشته باشد سرعت عمل، ارزاني، كيفيت خوب ، اتصال در مقايسه ‏با پرچ و پيچ‏ سبكي اتصال تمام شده و سادگي اجراي اتصال باعث پيشرفت و گسترش ‏روزافزون صنعت جوشكاري شد.
‏صاحبان صنايع با برخورد ار تنوع در تكنيك جوشكاري امكان يافتند تحول شگرفي در توليدات ‏صنعتي به وجود آورنده ‏و فرآورده هاي فلزي را با سرعت ‏بسيار ‏زيادي توليد كننده.
‏امروزه در بسياري از صنايع ، نظير ‏صنايع هوا‏پيمايي، صنايع ‏برودتي و حرارتي، صنايع فضايي و هسته اي گروه هاي جوشكاري به كار ‏اشتغال دارند و ضرورت دارد، كه از دانش وسيعي برخوردار شوند، تا به طور مؤثر، و با كارايي بيشتر ايفاي نقش كنند.
3
‏تعريف جوشكاري
‏تاكنون تعاريف زيادي براي جوشكاري بيان شده است، ولي به طور كي حذف فاصله و ايجاد جاذبه مولكولي يا كريستالي بين قطعات گوناگون را جوشكاري گويند. براي تحقق اين امر روشهاي زيادي به ذهن مي رسد كه اكثراً عملي شده است و نتايج كارآئي آنها در ارتباط با وسايل و تجهيزات مورد لزوم به لحاظ سادگي و پيچيدگي موردمطالعه قرار گرفته است. عمليات جوشكاري كه امروزه در صنايع به كار گرفته مي شوند عبارتند از:
‏جوشكاري فشاري
‏جوشكاري ذوبي
‏هر كدام تقسيم بنديهاي گوناگون و گسترده اي دارد كه تاكنون بيش از 85 روش در جوشكاري و برشكاري ابداع شده است و اجراء مي شود؛ بعضي از روشها نيز منسوخ شده، جاي خود را به روشهاي نوين جوشكاري داده اند.
‏جوشكاري فشاري
4
‏تعريف : ‏جوشكاري فشاري فرآيندي است كه در آن لبه هاي مورد اتصال، تحت فشار، و با استفاده از حرارت يا بدون آن در هم ادغام ميشوند و قطعات به هم اتصال مي يابند.
‏جوشكاري آهنگري يا پتكه اي ، جوشكاري مقاومتي، جوشكاري اصطكاكي، جوشكاري مافوق صوت (اولتراسونيك) و جوشكاري سرد از آن جمله اند.
‏جوشكاري آهنگري: ‏يكي از فرآيندهاي قديمي جوشكاري است و روش كار چنين است كه قطعات مورد جوشكاري را دركوره اي تا مرحلة خميري شدن گرم مي كنند. سپس آنها را از كوره خارج و اكسيدها را از سطح مورد اتصال پاك مي كنند. آنگاه آنها را رويهم روي سندان قرار مي دهند و با ضربات پتك دستي يا برقي مي كوبند تا دو قطعه در هم ادغام شوند و جوش بخورند.
‏جوشكاري مقاومتي: ‏جوشكاري مقاومتي يكي از روشهاي جوشكاري فشاري است كه در شاخه هاي مختلف صنعت خصوصاً در صنايعي كه با ورقها و مفتول فلزي سر و كار دارند كاربرد فراوان دارد. در اين روش سطوح اتصال با اعمال حرارت و فشار بهم جوش ميخورند.

 

دانلود فایل