⭐️پاورپوینت آشنایی با سازگاری های عضلانی متعاقب تمرينات ورزشی

دانلود پاورپوینت آشنایی با سازگاری های عضلانی متعاقب تمرينات ورزشی

پاورپوینت آشنایی با سازگاری های عضلانی متعاقب تمرينات ورزشی

دانلود پاورپوینت آشنایی با سازگاری های عضلانی متعاقب تمرينات ورزشی

مشخصات فایل

تعداد صفحات 35
حجم 2590/258 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آشنایی با سازگاری های عضلانی متعاقب تمرينات ورزشی جهت رشته تربیت بدنی در قالب 35 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

هر میوسیت (سلول عضلانی) یا تار یا میون شامل میوفیبریل (تارچه) هاست که زنجیره‌های بسیار طولانی از سارکومرها هستند.سارکومرها واحدهای انقباضی سلول می‌باشند. یک سلول از عضله دو سر بازو (یک نوع عضله اسکلتی یا مخطط) ۱۰۰٬۰۰۰ سارکومر دارد. میوفیبریل‌های سلول‌های عضلانی صاف به شکل سارکومر سازماندهی نشده‌اند اما ساختار میوفیبریل‌ها در عضلهٔ قلبی مانند عضله اسکلتی از سارکومر است.

 

سارکومرها از رشته‌های نازک و ضخیم تشکیل شده‌است. رشته‌های نازک از فیلامان‌های اکتین تشکیل شده‌اند، در حالی که رشته‌های ضخیم از پروتئین های میوزین ساخته شده‌اند. سارکومرها اندامک یا هسته ندارند.

 

در سارکومرها دو نوار I (روشن) و A (تیره) وجود دارد که به علت آرایش منظم میوفیلامنت‌های ضخیم و نازک (به ترتیب متشکل از میوزین و اکتین) بدین شکل درآمده‌است. اکتیون و میوزین رشته هایی پروتئینی هستند. در بخش تیره سارکومر میتوان میوزین و اکتین را باهم دید و در بخش وسطی سارکومر علاوه بر میوزین ، پروتئین های دیگر را نیز میتوان مشاهده کرد.مجموعه ای از سارکومر ها تارچه را تشکیل می‌دهند.

 

فهرست مطالب
Sarcomere Relaxed
Sarcomere Partially Contracted
Sarcomere Completely Contracted
Ventricular Myocyte
آیا سازگاری عضلانی فقط همین است؟


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود