⭐️دانلود تحقیق رویکردهای مبتنی بر یادگیری با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی رویکردهای مبتنی بر یادگیری با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

دانلود تحقیق رویکردهای مبتنی بر یادگیری با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی رویکردهای مبتنی بر یادگیری با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 21
حجم 52/774 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی رویکردهای مبتنی بر یادگیری با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب

رویکرد یادگیری مبتنی بر پروژه

2-3-سوال محوری چیست ؟

2-4-راهبردهای­عملی­برای تغییر­جهت­گیری های نظام تعلیم و تربیت به سمت سوال محوری  ؟

2-5- پروژه علمی یک الگوی موثر در یادگیری مساله محور

2-5-1- پروژه چیست؟

2-5-2-پروژه چگونه ارائه می شود؟

2-5-3-جشنواره علمی جابر بن حیان

2-5-3-1- جمع آوری( کلکسیون ) همراه با طبقه بندی

2-5-3-2- نمایش علمی

2-5-3-3- آزمایش

2-5-3-4- طراحی و ساخت

منابع

 

 

 

با تغییر جهت گیری نظام های تعلیم و تربیت از «پاسخ محوری» به «سوال محوری» بستر و زیر ساخت مناسب برای گام گذاشتن جامعه در مدار کشورهای توسعه یافته،با عنایت به تولید علم و دانایی به عنوان ملاک توسعه یافتگی در هزاره ی جدید فراهم می شود(مهرمحمدی،1383).نظریه ی سوال محوری را می توان از راه تبیین نظریه ی مقابل،یعنی تعلیم و تربیت پاسخ محور،بهتر معرفی کرد.نظریه ی پاسخ محوری در تعلیم و تربیت نسبتی مستقیم میان تربیت یافتگی و دانستن برقرار می کند.از این دیدگاه تعلیم و تربیتی موفق تر و کارآمدتر است، که اطلاعات ،معلومات یا پاسخ های بیشتر و متنوع تری را در زمینه های مختلف در اختیار دانش آموزان قرار دهد.بر این اساس،ماموریت اصلی نظام های تعلیم و تربیت،استفاده از فرصت های پیش بینی شده و تمسک به ابزار و روش های مناسب برای انتقال بیشتر معلومات و اطلاعات به دانش آموزان است.در نگرش سوال محور ،میان تربیت یافتگی و بیشتر دانستن گرچه ارتباط وجود دارد،این ارتباط هرگز انحصاری نیست.هر چند داشتن اطلاعات و معلومات در زمینه های مختلف ضروری شناخته می شود،مهم ترین مولفه ی تربیت یافتگی به حساب نمی آید.مهم ترین مولفه یا ملاک تربیت یافتگی و در نتیجه کارایی نظام تعلیم و تربیت پرسش هایی است که ذهن دانش آموز به خلق و تولید آن ها نایل گشته است.به دیگر سخن، در این نظریه میان تربیت یافتگی با بلوغ و استقلال فکری یا همان احساس نیاز فرد به دانستن بیشتر ارتباط مستقیم و ضروری برقرار است.به عبارت روشن تر،خلا و کمبودی که فرد از ناحیه نادانسته ها در وجود خود احساس می کند،میزان بسیار دقیق تر و معتبرتری برای درجه ی تربیت یافتگی قلمداد می شود(مهرمحمدی،1383).

 

 

 

از میان ویژگی های مهم انسان و به عنوان نخستین دلیلی که انسانی بودن جهت گیری سوال محوری در تعلیم و تربیت را مدلل می سازد،کنجکاوی انسان است.این سوال که چرا معمولا با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض تجربیات مدرسه ای بیشتر،کنجکاوی افراد کم رنگ تر می شود،پرسشی حیاتی است که پاسخ آن را باید در جهت گیری پاسخ محور یا ساز و کارهای غیرانسانی نظام آموزشی جست وجو کرد.به عبارت دیگر حفظ و صیانت و پرورش ویژگی کنجکاوی در سایه ی تجربیات مدرسه ای به قدری حائز اهمیت است که می توان آن را محور و مبنای سیاست گذاری در نظام های تعلیم و تربیت قلمداد کرد.چنین محوریتی ملازمت تام و تمام با جهت گیری سوال محوری دارد و جهت گیری پاسخ محوری را خسارت بار و ضد انسانی معرفی می کند(مهرمحمدی،1383).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود