كامپيوتر كوانتومي 65 (دانلود رایگان) 💯

دانلود كامپيوتر كوانتومي 65 (دانلود رایگان) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

كامپيوتر كوانتومي 65 (دانلود رایگان)

كامپيوتر-كوانتومي-65-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 68 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چرا كامپيوتر كوانتومي مطالعه مي‏‌‏شود؟
‏در جامع رايج، كامپيوترها،‏‌‏ در همه جا، روز و شب به كار مي‏‌‏روند. كامپيوترها در زندگي معمولي ما و حرفه‏‌‏ ما نقش اصلي را دارند.
‏اخيراً‏‌‏ هنگام به كارگيري كامپيوترهاي كنوني، در موقعيتهاي مختلف با مشكلاتي مواجه شده‏‌‏ايم. يكي از اين مشكلات اطمينان به ارتباط بين كامپيوترها در شبكه مي‏‌‏باشد. اين مشكل جدي است. هنگامي كه يك مدرك سري بين دو كامپيوتر مبادله مي‏‌‏شود مي‏‌‏تواند توسط دستة‏‌‏سومي از كامپيوترها هم خوانده شود.
‏براي پيشگيري از چنين مشكلاتي سيستمهاي رمزي مورد توجه قرار گرفت و به صورت وسيع بر روي آن تحقيق شد. از ميان انواع مختلف سيستمهاي رمزي، سيستمهاي رمزي كليد عمومي RSA‏ بيشتر استفاده شد.
‏ اين سيستمها بر اساس عامل مشترك يك عدد صحيح بزرگ عمل مي‏‌‏كنند كه به سختي انجام مي‏‌‏شود و يا ممكن است حتي با ابركامپيوترهاي رايج هم سالها طول بكشد،‏‌‏ تا حل شود. طرح رمزي كنوني به وسيلة‏‌‏ تمركز بر يك نقطه كم توان كامپيوتر انجام مي‏‌‏شود.
‏از آنجايي كه ساختن اين سيستمها ساده است به صورت معمول در ارتباط بين كامپيوترها به اكر مي‏‌‏روند.
‏هر چند در سال 1994، p-shor‏ در آزمايشگاه ‏«AT, T‏ ‏»‏ كشف كرد كه چنين عامل مشتركي ممكن است با يك نمونه كامپيوتر كه ماشيني ترينگ كوانتومي خوانده مي‏‌‏شود و اساس يك كامپيوتر كوانتومي است،‏‌‏ بسيار سريع تر محاسبه مي‏‌‏شود. اين كشف به نوعي به كامپيوتر كوانتومي برجستگي داده است كه ممكن است به رمز گشاينده‏‌‏هاي كامپيوتر فرصت دهد تا با موفقيت،‏‌‏ حتي به نفوذ ناپذيرترين سيستمهاي طرح رمزي عملاً‏‌‏ در زماني كوتاه يورش برند.
‏بر خلاف اطلاعات عددي 0 و 1 پردازش كامپيوترهاي رايج، كامپيوترهاي كوانتومي موقعيت بالاي 0 و 1 را پردازش مي‏‌‏كنند. (به عنوان مثال 0 در بعضي از درصدها و نيز 1 در بعضي درصدها) بنابراين مورد اخير با مورد قبلي تفاوت دارد.
‏دليل ديگري براي اينكه چرا پيدايش كامپيوترهاي كوانتومي پيش بيني شده است وجود دارد و آن اين است كه حل عامل مشترك اعداد بزرگ با كامپيوترهاي كلاسيك بسيار مشكل است.
‏پس آيا كامپيوترهاي سريع مي‏‌‏توانستند چنين عامل مشتركي را به راحتي حل كنند؟
‏سرعت بالاي كامپيوترها بستگي به سرعت بالاي cpu‏ ها دارند و ساختن cpu‏ ها سريعتر هم احتياج به تركيب مقياس بزرگتري از cpu‏ها دارد كه مي‏‌‏تواند در تراكم بالاتر ترانزيستورهاي cpu‏هاي مشابه در نظر گرفته شود.
‏با اين حال، آن ترانزيستورها،‏‌‏ هنگام نزديك نمودن به اندازه اتمها يعني جايي كه با علم مكانيك كوانتومي عمل كردند به محدوديتهاي فيزيكي اساسي رسيدند.
Cpu‏ ها براي كامپيوترهاي كوانتومي شامل المانهاي اصلي مثل الكترونها و فوتونها خواهد بود. بنابراين الكترونها و فوتونها مي‏‌‏توانستند بسيار كوچكتر از ترانزيستورهايي باشند كه در كامپيوترهاي كلاسيك به كار مي‏‌‏روند.
‏اندازة‏‌‏ كنترل كننده‏‌‏هايي كه اين المانهاي كوچك را كنترل مي‏‌‏كنند به ميزان پيشرفت علم و تكنولوژي بستگي خواهد داشت.
‏با اين حال اكثر دانشمندان و محققان در آزمايشگاههاي دانشگاه و مؤ‏‌‏سسه‏‌‏ها تصديق نمودند كه كارهاي عقب مانده بسياري براي ساختن كامپيوترهاي كوانتومي مفيد عملي يا تجاري وجود دارد.

 

دانلود فایل