طرح درس روزانه فارسی 💯

دانلود طرح درس روزانه فارسی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

طرح درس روزانه فارسی

طرح-درس-روزانه--فارسیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بسمه تعالی
‏مشخصات کلی :‏ طرح درس روزانه
‏1- نام درس ‏ ‏ ‏ فارسی
‏2- موضوع درس‏ ‏ امدادگران
‏3- پايه ‏ ‏ دوم
‏4-مقطع تحصيلی ‏ ‏ مهارتهای حرفه ای
‏5- تعداد مهارت آموزان‏ ‏ ‏ 6 نفر
‏6- مدت تدريس ‏ ‏ 30 دقيقه
‏7- مدل کلاس ‏ ‏ گروههای کوچک
‏8- نام دبير ‏ ‏
‏9-
‏10- تاريخ تدريس‏ ……..

‏2
‏اهداف کلی
‏آشنايي با سازمانهای امدادگر و کار آن ها ( حيطه شناختی )
‏تقويت مهارت خواندن و نوشتن صحيح کلمات درس ( حيطه روانی ‏–‏ حرکتی )
‏هدف های جزئی
‏علاقه مند شدن جهت کمک به همنوعان ( حيطه عاطفی )
‏با سازمان هلال احمر آشنا شود .
‏با صليب سرخ آشنا شود .
‏با کميته امداد امام خمينی (ره) آشنا شود .
‏با کار امدادگران آشنا شود .
‏هدفهای رفتاری حي‏طه‏ شناختی
‏با معنی کلمات جديد آشنا شود .
‏سازمان های امدادگر را نام می برد . ( دانش )
‏مواقع کمک رسانی امدادگران را بيان می کند . ( دانش )
‏انواع کمک رسانی امدادگران را بيان می کند .( دانش )
‏نام سازمانهای کمک رسانی در کشورهای اسلامی و غير اسلامی را بيان می کند . ( دانش )
‏با ديدن علامت سازمان , نام آن را بيان می کند . ( دانش )
‏با ذکر نام سازمان علامت آن را از بين ديگر علامت ها جدا می کند .( تجزيه و تحليل )
‏کلمات جديد درس را معنی می کند .
‏( حيطه روانی ‏–‏ حرکتی )
‏متن درس را به طور صحيح می خواند . ( تقليد )
‏کلمات و جملات آموخته شده را به طور صحيح می نويسد . ( تقليد )
‏حيطه عاطفی
‏در ‏کمک کردن به همنوعان خود علاقه نشان می دهد . ( ارزش گذاری )
‏برای کمک به ديگران پيش قدم می شود . ( ارزش گذاری )
‏3
‏هدف های رفتاری
‏امداد گران را ديده ولی با کار آن ها آشنا نيست .
‏کلمات جديد درس را شنيده و يا خوانده ولی معنی آنها را نمی داند .
‏علامت سازمان ها را ديده ولی ارتباط آن ها را با سازمان ها نمی داند .
‏ارزشيابی تشخيصی :‏ نتيجه
‏- حوادثی مانند سيل ‏–‏ زلزله ‏–‏ آتش سوزی ‏–‏ جنگ را نام ببرد . +
‏- خطرات بروز اين حوادث را بيان کند . +
‏- نام گروه های امدادگر را می گويد . –
‏- کار گروه های امداد گر را می گويد .‏ ‏–
‏ارائه درس جديد :
‏درس را به شيوه پرسش و پاسخ در مهارت آموزان ايجاد می کنيم تا نسبت به شروع درس علاقه مند شوند و در اين راستا فعاليت ها عبارتند از :
‏فعاليت های معلم
‏فعاليت های مهارت آموز
‏زمان
‏معلم داخل کلاس است . سلام , وقت به خير
‏حضور و غياب,احوالپرسی,توجه به حالات روحی و روانی مهارت آموزان , پرسيدن تاريخ و نوشتن آن پای تخته
‏شروع درس با نام خدا ‏–‏ بچه ها قرار بود برای امروز تصاويری از حوادث سيل و … بياوريد .
‏معلم تصاوير را گرفته آن هارا تشويق می کند .
‏بچه ها درس قبلی در مورد چه بود ؟
‏شعر آب را دسته جمعی بخوانيد .
‏تشکر از بچه ها به خاطر خواندن شعر
‏ورود به کلاس با رعايت نظم
‏سلام ‏–‏ احوالپرسی
‏پاسخ دادن
‏ارائه تصاوير از سيل ‏–‏ زلزله آتش سوزی
‏آب
‏اول من آب بودم بودم ميان دريا
‏بعداً بخار گشتم رفتم به آسمان ها
‏در آسمان آبی يک تکه ابر بودم
‏با شور و شوق بسيار رفتم به آن رسيدم
‏باران شدم چکيدم
‏5
‏فعاليت های معلم
‏فعاليت های مهارت آموز
‏زمان
‏معلم چند سوال در مورد ‏ شعر از گروهها می پرسد.
‏بخار به چه تبديل می شود ؟
‏باران از چه می بارد ؟
‏اگر باران شديد ببارد ممکن است چه اتفاقی بيفتد ؟
‏سيل چه ميکند ؟
‏بچه ها شما توی تصاويری که آورده ايد چه می بينيد‏؟
‏معلم تصاوير را نشان می دهد .
‏امروز می خواهيم ببينيم وقتی اين حوادث پيش می آيد‏ چه کسانی به ما کمک می کنند .
‏برای ‏ه‏مين‏ در درس امروز ما که امدادگران است‏ از چند مهمان دعوت کرده ايم تا شما با آنها و کارشان آشنا شويد .‏ ( نوشتن موضوع روی تابلو )
‏- از مهمانان دعوت می کنيم به کلاس بيايند .‏
‏ با هم مشورت می کنند و پاسخ می دهند.
‏ پاسخ می دهند .
‏گروه نمايش :‏ سه مهمان و يک مجری داريم .
‏مهمانی با علامت و لباس مخصوص هلال احمر و جعبه کمک های اوليه
‏مهمانی با علامت کميته امداد امام (ره) و يک صندوق صدقات
‏مهمانی با علامت صليب سرخ و با ماشينی با علامت صليب سرخ
‏يکی از بچه های کلاس مجری است .
‏فعاليت مجری و گروه نمايش
‏فعاليت های مهارت آموز
‏زمان
‏وارد کلاس می شوند ‏–‏ سلام احوالپرسی‏ , معلم از آنها تشکر می کند.
‏از مجری می خواهد بيايد و سوالاتی از آنها بپرسد :
‏- شما کجا کار می کنيد ؟ اولی سازمان هلال احمر ‏–‏ دومی کميته امداد . سومی . من در سازمان صليب سرخ کار می کنم البته سازمان ما در ايران نيست ما در کشورهای ديگر سازمان داريم .
‏دقت و توجه به نمايش .

 

دانلود فایل