دانلود مقاله كلوئيد 💯

دانلود دانلود مقاله كلوئيد باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله كلوئيد

دانلود-مقاله-كلوئيدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏محلول کلوئید
>‏گراهام
‏نقش حلال در تشکیل کلوئید
‏اجسام متبلور پس از ‏انحلال ‏در ‏آب ‏به ‏مولکولهای ‏ریز و کوچک و یا به ‏یونها ‏شکسته می‌شوند و عبور آنها از منافذ غشا به سهولت انجام می‌گیرد. امکان دارد که یک ‏ماده در مجاورت حلالی به ابعادی برسد که از غشا عبور نکند، ولی نمی‌توان حلال را ‏عامل قطعی دانست، زیرا دلیلی هم در دست نیست که نتوان مواد دیگر را به صورت ذرات ‏کلوئیدی در آورد.
‏یک مثال موضوع را روشن می‌سازد. ‏طلا ‏، ‏نقره ‏و ‏مس ‏در ‏آب حل نمی‌شوند، ولی می‌توان دو قلمه آنها را در درون آب نزدیک به هم قرار داده و ‏بین دو انتهای آنها جرقه الکتریکی عبور داد و محلول کلوئیدی آنها را بدست آورد. ‏برعکس ، ‏نمک طعام معمولی ‏که در آب به خوبی حل ‏می‌شود، در ‏بنزن ‏، محلول ‏کلوئیدی
2
‏می‌دهد. صابون در آب ، حالت کلوئیدی و در ‏الکل ‏حالت ‏کریستالوئیدی ‏نشان می‌دهد. از این بیان نتیجه می‌گیریم که حالت کلوئیدی هم ‏مانند سه ‏حالت ‏ماده (‏جامد ‏، ‏مایع ‏و ‏گاز) ‏باید منظور گردد.
‏ماهیت محلولهای کلوئیدی
‏در محلولهای واقعی ، ذرات جسم محلول به صورت ‏مولکول و یا یون بوده و محیط همگن و یکنواختی بوجود می‌آورند، یعنی جسم محلول و ‏حلال ، یک فاز تشکل می‌دهند. در محلولهای کلوئیدی ، واحدهای جسم محلول خودبه‌خود ‏ذراتی حجیم می‌باشند و یا اینکه از چندین مولکول بزگ مجتمع شده بدست آمده‌اند. ‏نشاسته به وزن مولکولی تقریبی 32000 از نوع اول و گوگرد از نوع دوم است.
‏این ‏ذرات که امکان دارد از چندین هزار مولکول تشکیل شده باشند، بقدری ریز هستند که با ‏چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند و در نتیجه چنین محلولی در صورت ظاهر به محلول حقیقی ‏شباهت پیدا می‌کند. لیکن اگر ذرات به بزرگی ‏میلیمتر به ‏بزرگی ‏میلیمتر برسند، با میکروسکوپ قابل روئیت می‌گردند و در نتیجه نام محلول کلوئید به ‏محلول ‏تعلیقی ‏یا Suspension‌ ‏تبدیل می‌شود و لذا حالت کلوئیدی را می‌توان حالت ‏واسطه بین محلول واقعی و تعلیقی دانست. برای پی بردن به ماهیت محلول کلوئیدی از ‏اولترامیکروسکوپ ‏که « ‏زیگموندی » ‏اختراع کرده است، استفاده می‌شود.
‏تهیه محلولهای کلوئیدی

 

دانلود فایل