دانلود مقاله مقاله آمادگی جسمانی مراغه 💯

دانلود دانلود مقاله مقاله آمادگی جسمانی مراغه باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله مقاله آمادگی جسمانی مراغه

دانلود-مقاله-مقاله-آمادگی-جسمانی-مراغهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏بنام خدا
‏بررسي تاثير برنامه تمريني درس تربيت بدني عمومي (1) بر
‏ميزان قابليت‌هاي بدني دانشجويان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامي واحد مراغه
‏چكيده
‏هدف اين پژوهش، بررسي تاثير برنامه تمريني واحد تربيت بدني عمومي (1) بر ميزان آمادگيهاي بدني دانشجويان دختر و پسر غيرورزشكار مي‌باشد. در اين پژوهش 225 دانشجو (113 پسر و 112 دختر) از رشته‌هاي مختلف تحصيلي كه واحد عمومي تربيت بدني (1) را انتخاب نموده بودند مورد پژوهش قرار گرفتند. اين آزمودنيها در پيش‌آزمونهائي كه شامل اندازه‌گيري استقامت قلبي، عروقي (آزمون 12 دقيقه دويدن)، استقامت موضعي عضلات شكم (آزمون دراز و نشست)، چابكي (آزمون 9*4 متر) توان بي‌هوازي (آزمون پرش عمودي)، انعطاف‌پذيري (آزمون نشستن و كشيدن دستها در امتداد پاها) – sit and Reach
‏، سرعت (آزمون 45 متر دويدن) بود شركت كردند. پس از 12 جلسه تمرين آزمون نهائي كه اندازه‌گيري آزمونهاي اوليه بود تكرار شد. نتايج پيش‌آزمون و پس‌آزمون (آزمون‌ نهايي) از طريق آزمون T‏ همبسته در هر گروه و آزمون T‏ غير همبسته جهت مقايسه تفاوت ميانگين پيش‌آزمون و پس‌آزمون دو گروه با هم بدست آمد. نتايج حاصل از محاسبات آماري نشان مي‌دهد كه اختلاف معني‌داري در سطح 05/0 =‏ بين ميانگين پيش‌آزمون و پس آزمون گروه پسران در فاكتورهاي توان بي‌هوازي، استقامت قلبي عروقي و انعطاف‌پذيري وجود دارد و در فاكتورهاي سرعت، چابكي، استقامت موضعي عضلات شكم اختلاف معني‌دار نمي‌باشد و در گروه دختران بين ميانگين پيش‌آزمون و پس‌آزمون در فاكتورهاي توان بي‌هوازي، استقامت قلبي و عروقي، انعطاف‌پذيري، چابكي، سرعت، استقامت موضعي عضلات شكم در سطح (05/0 =‏) تفاوت معني‌دار مي‌باشد. همچنين مقايسه اختلاف ميانگين‌هاي پيش‌آزمون و پس‌آزمون در دو گروه نشان مي‌دهد كه ميزان بهبودي توان بي‌هوازي در پسران بيشتر از دختران بوده و در بقيه فاكتورهاي مورد تست ميزان بهبودي در دختران بيشتر از پسران بوده است و اين اختلاف‌ها از نظر آماري معني‌داري مي‌باشند
‏2
‏واژه‌هاي كليدي‏:
‏تربيت بدني عمومي (1) ـ آمادگي جسماني ـ چابكي ـ انعطاف‌پذيري ـ استقامت قلبي عروقي و تنفسي ـ توان بي‌هوازي ـ استقامت موضعي عضلاني.
‏مقدمه
‏در دنياي كنوني كه پيشرفت تكنولوژي و زندگي ماشيني، فعاليت و حركت انسانها را محدود كرده است فعاليت بدني و ورزشي به عنوان يك ابزار قوي در ايجاد تحرك و نشاط و حفظ سلامتي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. امروز متأسفانه در اكثر كشورها زندگي غيرفعال و ماشيني زمينه بروز بسياري از بيماريها نظير بيماريهاي قلبي عروقي، چاقي، پوكي استخوان، ناهنجاريهاي وضعيتي و … را مهيا ساخته كه اين موضوع نه تنها يك مشكل اساسي براي جوامع محسوب مي‌شود بلكه هزينه‌هاي اقتصادي گزافي را نيز بر جامعه تحميل مي‌كند. يكي از راهكارهاي مهم و كارساز براي ممانعت از چنين وضيعتي پرداختن به فعاليت بدني و ورزش منظم مي‌باشد كه با مهيانمودن بستر براي فعاليت بدني در جامعه بويژه براي قشر جوان و دانشجو اين امر بيشتر تحقق مي‌يابد در راستاي همين هدف است كه واحد تربيت بدني 1و2 در دانشگاه به صورت اجباري در نظر گرفته شده است تا از اين طريق دانشجويان كه قشر خلاق و سازنده جامعه و آينده‌ساز كشور هستند از مقوله ورزش و فعاليت بدني بهره‌مند شده و از اهميت ورزش و آمادگي جسماني و تاثير آن بر عملكرد و كارايي بدن بيشتر آگاه شوند.
‏مرور ادبيات تحقيق نشان مي‌دهد كه صاحب‌نظران معاني گوناگوني را براي واژه آمادگي جسماني بيان نموده‌اند. عده‌اي آن را به معناي يك وضعيت بهداشتي مناسب و گروهي آن را برخورداري از قابليت توانايي و حركتي بهتر مي‌دانند.
‏دكتر گنشل – Genshell
‏ آمادگي جسماني را كارايي كيفي بدن در فعاليت‌ها به هنگام انجام وظايف محوله بدون احساس خستگي بيش از حد و غيرعادي همچنين بازگشت به حالت اوليه پس از كار سخت جسماني با استفاده از استراحت معقول و آمادگي جسماني براي شركت در فعاليتهاي بعدي تعريف مي‌كند (3‏).
‏ويلمور – Wilmare 1990
‏ آمادگي جسماني را توانايي انجام فعاليتهاي بدني در سطح متوسط تا بالا بدون ايجاد خستگي زودرس و قابليت‌ حفظ اين توانايي در سراسر زندگي مي‌داند. براي دست‌يابي به آمادگي جسماني مطلوب فاكتورهاي عمده‌اي دخيل هستند كه در تحقيقات مختلف به بررسي بسياري از اين عوامل پرداخته شده است (14).

 

دانلود فایل