دانلود مقاله سيستماتيك گياهي 💯

دانلود دانلود مقاله سيستماتيك گياهي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله سيستماتيك گياهي

دانلود-مقاله-سيستماتيك-گياهيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏سیستماتیک یکی از شاخه‌های بسیار قدیمی و مهم علم گیاه شناسی است. ‏انسانهای اولیه به گیاهان خوراکی و دارویی اطراف خود توجه خاصی داشتند و صدها نوع ‏از آنها را می‌شناختند و به این ترتیب نخستین گروههای تاکسونومیک گیاهی بر اساس ‏چنین شناختی شکل گرفت. سیستماتیک گیاهی اختلافات بارز و برجسته گروههای گیاهی را ‏تصویر می‌کند.
‏نام هرگیاه در واقع کلیدی است که با آن دریچه‌ای بر زیست ‏شناسی آن گیاه گشوده می‌شود. سیستماتیک گیاهی باشناخت و نامگذاری گیاهان و به نظم ‏کشیدن آنها در گروههای خویشاوند و بسیار نزدیکی همچون جنس ، خانواده و … سروکار ‏دارد. بطور کلی این علم شامل مجموعه فعالیتهایی است که به منظور سازماندهی و ثبت ‏تنوع گیاهان انجام می‌شود.
‏تاریخچه
‏تا سده هجدهم میلادی ، بیشترین توجه به شناخت و طبقه ‌بندی گیاهان ‏زراعی و دارویی معطوف می‌گردید و طبعا سیستم ‏رده‌بندی ‏مصنوعی ‏، که غالبا بر اساس
‏مشخصات کاربردی ‏گیاهان ‏استوار بود مورد استفاده قرار می‌گرفت از اواسط این سده سیستم ‏نامگذاری و طبقه بندی پیشنهاد توسط ‏لینه ‏تحولی در علم طبقه ‌بندی گیاهان ‏پدید آورد.
‏در اواخر سده هجدهم میلادی نظر غالب گیاه شناسان به سیستم‌های ‏طبقه‌ بندی طبیعی که ‏بر پایه صفات ریخت ‏شناسی ‏گیاهان استوار بود جلب گردید. در سده نوزدهم میلادی با ارائه ‏نظریه تکاملی داروین و توجه به توالی تکاملی در طبقه ‌بندی گیاهان ، مبنای ‏طبقه بندی فیلوژنتیک ‏پایه گذاری شد و در سده ‏بیستم میلادی به سیستم‌های فیلوژنتیک واقعی رسید که اساس رده بندی نوین معاصر را ‏تشکیل می‌دهد.
‏اهداف سیستماتیک گیاهی
‏سیستماتیک گیاهی 4 هدف را دنبال می‌کند.
‏فهرست کردن فلور جهان
‏ارائه راه به منظور شناسایی و ایجاد ارتباط
‏بوجود آوردن یک سیستم ارتباطی مستقیم و جهانی
‏نشان دادن مفاهیم تکاملی تنوع در عالم گیاهی
‏سیستم‌های طبقه ‏بندی امروزی بر خلاف سیستم‌های قدیمی‌تر ، تنها بر پایه مشخصات مورفولوژیک استوار ‏نبوده بلکه سایر اختصاصات بیولوژیک گیاهان را در طبقه بندی بکار می‌گیرد و در این ‏راستا ، توجه به ‏جنبه‌های تکاملی ‏، ‏وابستگی‌های ژنتیکی ‏و ‏ساختار ‏شیمیایی ‏آنها از تاکید بیشتری برخوردار است.
‏توجه به ‏اصل عمومی تک نیایی تاکسون‌ها ‏در سیستماتیک گیاهی ‏اهمیت شناخت و کاربرد علم تکامل گیاهان را برای دستیابی به قرابتها و دودمانهای ‏تکاملی در سطوح نظام سلسه نسب روشن می‌سازد. چون در سیستمهای طبقه بندی امروزی که ‏بر پایه صفات متعددی استوارند ریخت شناسی به تنهایی اساس طبقه بندی را تشکیل ‏نمی‌دهد، لذا لزوما تمام صفات مورفولوژیک دارای ارزش یکسانی در طبقه بندی و توصیف

 

دانلود فایل