دانلود مقاله ديابت 18 ص 💯

دانلود دانلود مقاله ديابت 18 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله ديابت 18 ص

دانلود-مقاله-ديابت-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏پروژه روستا
‏روستاي قره تپه
‏ديابت
‏دیابت یا مرض قند
‏بیماری قند یا دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز است که به علل مختلف تظاهر می کند و با درجات مختلف از کمبود ‏انسولین ‏یا عدم پاسخ به انسولین همراه است. طبق این تعریف نقش مهم انسولین و ‏تغییرات مهمی که بدنبال کمبود آن در سوخت و ساز ایجاد می شود بهتر مشخص می ‏شود.
‏دیابت نوع 2 یا دیابت غیر وابسته به انسولین
‏2
‏این نوع دیابت تقریباٌ 85 تا 90 درصد کل بیماران دیابتی را تشکیل می ‏دهد. در این نوع دیابت، زمینه ارثی دخالت دارد و در مقایسه با دیابت ‏وابسته به انسولین بیشتر به صورت فامیلی مشاهده می شود. در فردی که دارای ‏زمینه ارثی بیماری است، عوامل محیطی می توانند موجب بروز علائم بیماری ‏شوند.
‏دیابت نوع 2 به دو گروه نقسیم می شود: 1- دیابت در افراد چاق 2- دیابت در افراد با وزن طبیعی
‏در کشورهای غربی ابتلاء به دیابت به میزان 60 تا 90 درصد مربوط به ‏عامل دریافت کالری اضافی، چاقی و در نتیجه مقاومت نسبی به انسولین است. در ‏بیمارانی که وزن طبیعی دارند، افزایش مختصر وزن از جمله افزایش وزن به طور ‏طبیعی در دوره کودکی یا هنگام بلوغ، موجب افزایش عدم تحمل نسبت به ‏گلوکز ‏خواهد شد.
‏دیابت نوع 2، اغلب در بینافراد میانسال دیده می شود. در کودکان و ‏نوجوانان، نوعی دیابت ظاهر می شود و به نام اختصاری مودی معروف است و به ‏صورت ارثی منتقل می شود.
‏در دیابت نوع 2، کمبود انسولین به طور نسبی وجود دارد ولی مقاومت به ‏انسولین می تواند در پیدایش بیماری اهمیت بیشتری داشته باشد. در این ‏بیماران پاسخ انسولین به گلوکز ممکن است طبیعی یا بیش از طبیعی باشد. در ‏این نوع دیابت فاصله غیر طبیعی شدن تست تحمل گلوکز تا نمود افزایش قند خون ‏در حالت ناشتا ممکن است از چند سال تا چند دهه طول بکشد در حالی که در ‏دیابت نوع 1، این فاصله چند ماه تا چند سال است، با کم کردن وزن بیمار در ‏اوایل به انسولین را اصلاح کرد.در هر دو نوع دیابت عوارض مزمن بیماری وجود ‏دارد.
‏ارتباط دیابت نوع 2 با رشد جنین و کودک شیرخوار

 

دانلود فایل