دانلود مقاله در مورد عيب يابي پرايد انژكتوري 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد عيب يابي پرايد انژكتوري باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد عيب يابي پرايد انژكتوري

دانلود-مقاله-در-مورد-عيب-يابي-پرايد-انژكتوريلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏2-1 مقدمه
‏پروژه ای که در پیش رو دارید به منظور راهنمایی دانشجویان و کسانی که علاقه به تعمیرات خودروی پراید مجهز به سیستم انژکتور جدید ( JOHNSON CONTCOLS‏ ) ‏دارند ‏تهیه و تدوین گردیده است.‏ ‏امید است که دانشجویان عزیز با مطالعه دقیق این پروژه ضمن آشنایی با سیستم سوخت‏‌‏رسانی جدید و اجزاء آن با نحوه عیب‏‌‏یابی صحیح قطعات نیز آشنا شده و روش‏‌‏هاي‏ عیب‏‌‏یابی خود را با دستورات ارائه شده در این پروژه هماهنگ کرده تا علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، رشد کیفی در کلیه زمینه‏‌‏ها حاصل گردد.
‏2-2 آموخته‏‌‏هاي تئوري
‏ ‏آنچه در اين دوره‏‌‏ي كارآموزي آموخته شد را مي‏‌‏توان به دو دسته‏‌‏ي مطالب تئوري و عملي تقسيم نمود.
‏2-2-1 تفاوت ها و مزیت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت به سیستم سوخت رسانی کاربراتوری
‏توزیع سوخت به اندازه لازم به کلیه سیلندرها :
‏به علت اینکه در سیستم‏‌‏های کاربراتوری، کاربراتور در وسط مانیفولد هوای ورودی قرار دارد، سوخت به طور یکنواخت به همه سیلندرها نمی‏‌‏رسد. ولی در سیستم‏‌‏های انژکتوری سوخت لازم برای هر سیلندر بطور مجزا توسط سوزن‏‌‏های انژکتور پشت سوپاپ ورودی آماده تحویل است. در ضمن در سیستم انژکتوری مشکل تغل‏ي‏ظ سوخت در داخل سیلندر وجود ندارد.
‏خام سوزی کمتر در سیستم انژکتوری ( آلودگی کمتر ) :
‏به علت آنکه ارسال سوخت اندازه‏‌‏گیری و بسته به شرایط مختلف کارکرد موتور، به سیلندرها ارسال می‏‌‏گردد، گازهای خروجی ( Co – HC – NOX‏ ‏) به حداقل می‏‌‏رسد.
‏راندمان حجمی موتور زیادتر است :
‏در سیستم‏‌‏های کاربراتور، گلوگاه ‏يا ‏ونتوری باعث می‏‌‏شود هوا به خوبی وارد کاربراتور نشود اما در سیستم انژکتوری هوا به مقدار لازم موجود است.
‏ارتفاع کوتاه‏‌‏تر موتور:
‏به علت حذف کاربراتور ارتفاع موتور کوتاه‏‌‏تر شده است.
‏نیاز به سیستم کنترل حرارت مانیفولد نمی‏‌‏باشد:
‏2
‏در سیستم کاربراتوری به علت سردی هوا، سوخت ورودی به سیلندر در داخل مانیفولد به خوبی با هوا ترکیب نمی‏‌‏شود و به صورت بخار به داخل مانیفولد می‏‌‏چسبد و باعث بد روشن شدن خودرو می‏‌‏شود.
‏قدرت شتاب گیری خودروهای انژکتوری زیادتر است‏‌‏:
‏در سیستم‏‌‏های انژکتوری سوخت همیشه و ب‏ه ‏صورت اتمیزه پشت سوپاپ ورودی فراهم است و آوانس بموقع و دقیق باعث بالا رفتن قدرت شتاب‏‌‏گیری می‏‌‏شود.
‏مصرف کمتر و بهینه سوخت‏‌‏:
‏در سیستم انژکتوری به علت اندازه‏‌‏گیری دقیق و مداوم کلیه شرایط محیطی و قطع سوخت‏‌‏پاشی در حالت خود گردانی موتور، داغ شدن موتور یا در سرعت نهایی، مصرف سوخت به اندازه چشمگیری کاهش می‏‌‏یابد.
‏عمر بیشتر موتور:
‏تنظیم دقیق و مداوم آوانس جرقه زنی و تنظیم کارکرد موتور بطور دائم در سیستم انژکتوری، عمر قطعات داخلی موتور را بالا می برد.
‏قابلیت استارت بهتر در هوای سرد :
‏در سیستم انژکتوری مقدار دقیق سوخت مطابق درجه حرارت موتور و سرعت استارت مشخص گردیده و امکان استارت سریع فراهم آمده است و مشکلات سیستم کاربراتوری از قبیل روشن نشدن‏،‏ استارت‏‌‏های کند و متعدد و فلوت کردن را برطرف کرده است.
‏ ‏فشار هوا یا دمای محیط در مقدار سوخت موثر نمی باشد.
‏2-2-2 ‏انواع سیستم های انژکتوری
‏بطور کلی سیستم انژکتوری به سه دسته تقسیم می‏‌‏شود:
‏سیستم انژکتوری پاشش تک نقطه‏‌‏ای ( SPFI‏ )
‏سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‏‌‏ای ( MPFI‏ )
‏سیستم انژکتوری پاشش مستقیم گازوئیل ( GDI‏ )
‏1. ‏سیستم انژکتوری پاشش تک نقطه‏‌‏ای‏ . Single Point Fuel Injection

‏از یک انژکتور الکترومغناطیسی که مستقیماً در بالای دریچه گاز قرار دارد‏، ‏تشکیل شده است‏. این انژکتور سوخت را ب‏ه ‏صورت اتمیزه و متناوب به داخل مانیفولد ورودی پاشش می‏‌‏کند.
‏3
‏شكل 2-1. سيستم پاشش تك نقطه‏‌‏اي
‏4
‏2. ‏سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‏‌‏ای‏ . Multi Point Fuel Injection

‏از تعدادی انژکتور مجزا برای هر سیلندر که مستقیما‏َ‏ سوخت را پشت سوپاپ ورودی داخل مانیفولد اسپری می‏‌‏کند‏، ‏تشکیل شده است‏.‏ ‏این گروه از نظر ترتیب پاشش سوخت به سه دسته تقسیم می‏‌‏شود‏‌‏:
‏الف ‏–‏ ‏ ‏دسته‏‌‏ي‏ غیر ترتیبی‏‌‏:
‏در این دسته هر چهار انژکتور با هم پاشش می‏‌‏کنند. به این دسته مگنتی مارلی‏ . MM8P
‏ نیز گویند. مثل اولین سری پژو پرشیا و سمند تولید ایران خودرو.
‏ب ‏–‏ دسته‏‌‏ي‏ نیمه ترتیبی‏‌‏:
‏در این دسته انژکتورها جفت ‏جفت ‏پاشش می‏‌‏کنند. یعنی انژکتورهای‏ 1 و 4‏ با هم ‏ و ‏انژکتور های‏2 و 3‏ با هم پاشش می‏‌‏کنند. این دسته معروف به گروه SL96‏ می‏‌‏باشد. مثل‏ ‏سمند، پژو ‏405‏، پیکان و پژو آردی تولید ایران خودرو.
‏ج- دسته‏‌‏ي‏ ترتیبی:
‏این دسته با پیشرفت تکنولوژی‏،‏ جایگزین دو گروه قبلی شده و امروزه در تمام اتومبیل‏‌‏های ساخته شده از این گروه استفاده می‏‌‏شود. پاشش سوخت در این دسته به صورت تک تک می‏‌‏باشد. همانند ترتیب احتراق‏1342 است‏. این دسته معروف به S2000‏ و سیستم بوش است. مثل پراید‏،‏ سمند‏،‏ پیکان تولید جدید‏،‏ پژو ‏206‏ و زانتیا.
‏شكل 2-‏2‏. سيستم پاشش‏ چند نقطه‏‌‏اي
‏سیستم انژکتوری پاشش مستقیم گازوئیل. Gasoline Direct Injection

 

دانلود فایل