دانلود مقاله در مورد سلامت جسمي رواني 81 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد سلامت جسمي رواني 81 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد سلامت جسمي رواني 81 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-سلامت-جسمي-رواني-81-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 100 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏80
‏1
‏ ‏به نام خدا
‏وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي
‏برنامه چهارم توسعه ‏اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ‏كشور
‏80
‏2
‏«‏ بنام خدا ‏»
‏پيشگفتار
‏بخشي از ماموريت تدوين‏ برنامه چهارم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ‏تهيه‏ اسناد ملي توسعه بخش‏ي‏ و فرابخشي ‏است‏. در همين ارتباط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي‏ ماموريت يافت كه سند ملي توسعه بخش بهداشت و درمان را در‏ چارچوب دستورالعمل‏‌‏هاي سازمان‏ مديريت و برنامه ريزی کشور طی نامه شماره 54509/101 مورخ 2/4/83 تدوين نمايد ‏كه سند پيوست نتيجه ‏اين تلاش‏ و مشاركت‏ صميمانه مسئولين و کارشناسان بخش ‏مي‏‌‏باشد. اين مجموعه زماني ‏به اهداف تعيين شده دست خواهد يافت كه‏ سياستهاي اجرايي آن ‏ به پروژه و يا ‏برنامه‏‌‏هاي عملياتي توسط بخش‏‌‏هاي مرتبط گرد‏ي‏د‏ه و‏درطول برنامه به اجرا درآيد. الگوي تنظيم برنامه‏‌‏هاي عملياتي و پروژه‏‌‏ها در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ‏تهيه شده است‏ كه بخش‏‌‏هاي مختلف‏ توسعه در كشور‏ مي‏‌‏توانند از اين قالب در تدوين برنامه‏‌‏ها‏ و پروژه‏‌‏هاي‏ خود استفاده نمايند.
‏جاي دارد از آقاي‏ دكتر علي‏‌‏اكبرسياري معاون محترم هماهنگي و دبيرمجامع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و گروه کارشناسان همکار از معاونت های وزارت متبوع آقايان دکتر دلاور ، دکتر وثوق ، دکتر منظم ، دکتر ترابی ، دکتر جمشيدی ، دکتر ياسمين ، دکتر کاظمينی ، دکتر صدر ، دکتر رضوی ، دکتر علمداری ، دکتر دباغ ، دکتر خاني جزني ، دکتر رفيعي فر ، دکتر صمدزاده ، دکترگويا ، دکتر فرشاد ، دکتر ملکی ، دکتر رضوی ، نحوی ، اميدوار و خانم ها دکتر اردلان ، دکتر شيخ الاسلام ، طبيب زاده ، حبيبی ‏و‏ همچنين‏ آقاي‏ان دکتر محمدعلی مفتون و‏ مهندس همايون فرزان از معاونت هماهنگي وزارت بهداشت‏ و آقايان هنجنی و فراهانی از سازمان مديريت و برنامه ريزی کشور‏ كه در تهيه اين سند مشاركت داشته‏‌‏اند تشكر و قدرداني ن‏مايم.
‏اميد است‏ تعامل و همكاري ‏بخش ها ، سازمان ها و نهادهای مرتبط ‏درطول برنامه ‏بمنظور عملياتي‏‌‏نمودن سياستهاي اجرايي تا تحقق اهداف آن تقويت گردد.

‏ ‏دكتر‏مسعود پزشكيان
‏ وزير‏
‏80
‏3
‏فهرست مطالب
‏عنوان
‏صفحه
‏مقدمه
‏4
‏وظايف بخش
‏8
‏ ويژگيها
‏9
‏ ساختار كلي
‏12
‏وضعيت بخش در رابطه با سند چشم‌انداز‏ ‏و‏ ‏سياستهاي كلي‏ و مضامين دوازده گانه ‏برنامه چهارم توسعه
‏15
‏وضعيت بخش در رابطه‏ با‏ ‏سند چشم انداز سياستهای کلی ‏برنامه چهارم توسعه
‏16
‏امكانات
‏23
‏قابليتها
‏2‏6
‏محدوديتها‏
‏27
‏تنگناها
‏30
‏نقش و جايگاه بخش در تحقق اهداف چشم‌انداز
‏32
‏اهداف كلي
‏34
‏راهبردها
‏34
‏اهداف كمي‏ و سياستهای اجرايی بر بخش به حسب استان
‏36
‏سياستهاي اجرايي‏ بخش بهداشت و درمان
‏42
‏اقدامات مهم و اساسي
‏46
‏پيوست شماره‏1
‏57
‏پيوست شماره‏2
‏59
‏80
‏5
‏ مقدمه :‏
‏ ‏برخورداري از يك زندگي‏ سالم و ‏ ‏مولد و با كيفيت توام با طول عمر قابل قبول و عاري از بيماري و ناتواني، ‏حقي است همگاني‏ كه مسئوليت و توليت آن بر عهده دولت ها است و ‏پيش شرط تحقق توسعه پايدار‏مي باشد.‏ ‏براي تحقق اين امر ‏فراهم سازي امكانات و تسهيلات مناسب ‏براي‏ تامين سلامت جسمي ، رواني ، اجتماعي و معنوي انسان در كليه مراحل زندگي و زنجيره حيات ‏كه از‏ جمله حقوق طبيعي و نيازهاي اساسي انسانها به شمار مي رود در مكتب اسلام و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ‏مورد‏ تاكيد ‏قرار‏گرفته است . قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ضمن محوري ‏برشمردن‏ سلامت ‏کامل و جامع ‏انسان ، بهداشت و درمان را از جمله نيازهاي اساسي مي شناسد ودولت را مكلف كرده است تا تمامي‏ منابع، ‏ امكانات‏ و ظرفيت هاي ‏ خود را جهت ‏تامين، حفظ و ارتقاي سطح ‏سلامت افراد كشور بسيج كند ( اصول 3،29،43 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران‏‌‏).
‏مفهوم سلامت و داشتن تعريف مشترک از آن، درتبيين رسالت و مباني فکري و اجرايي به ويژه درسطح کلان اهميت اساسي دارد. سلامت در ادبيات بين المللي به صورتهاي زير تعريف شده است :
‏الف ) از ديدگاه سازمان بهد اشت جهاني WHO‏:
‏سلامت عبارتست از :‏ “‏ ‏احساس رضايت كامل جسماني ، رواني و اجتماعي نه تنها فقدان بيماري و ناخوشي” ‏ ‏
‏ب ) از ديدگاه تئوري سرمايه انساني :(Human Capital Theory)
‏سلامتي افراد يك ‏«‏ ذخيره سرمايه ‏»‏ است كه به مرور زمان با گذر طبيعي عمر (Natural Aging‏) مستهلك مي شود ، بيماري باعث استهلاك غيرطبيعي‏ آن‏ مي گردد و سرمايه گذاري در سلامت (بهداشت و درمان ) اين استهلاك را جبران مي كند.
‏سلامت در عرصه انديشه و عمل جنبه هاي متفاوتي دارد. سلامت انسان محصول تعامل پيشينه ژنتيکي ، محيط اجتماعي ، رواني و اكولوژيكي است که او را در بر مي گيرد و هر کدام از اين عوامل به طور جداگانه اي بر سلامت وي تاثير مي گذارند. جدا از زمينه بيولوژيک و ژنتيک متفاوت هر انسان محيط زندگي وي شامل محيط فيزيکي و اكولوژيكي است که وي را در بر گرفته همچنين محيط هاي اقتصادي، اجتماعي و رواني نيز اثرات خود را بر انسان آشکارا اعمال مي کنند. محيط زندگي بشر در حال تغيير است و اين تغييرات در روش زندگي و کار انسان تاثيرات فراواني بر

 

دانلود فایل