تحقیق هوش عاطفی در تعلیم و تربیت

تحقیق هوش عاطفی در تعلیم و تربیت

تحقیق هوش عاطفی در تعلیم و تربیت

تحقیق هوش عاطفی در تعلیم و تربیت

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات 44
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

یك فرد تحصیل كرده یا فرهیخته چگونه فردی است؟ بر اساس تعاریف یا رویكردهای جدید، فرد تحصیل كرده، فردی است آگاه مسئولیت پذیر و علاقمند كه برخی به این صفات، صفت پرخاشگر یا خشن نبودن هم اضافه می نمایند . این اظهارات به این معنی است كه تمركز و علاقه سنتی بر مهارتهای ذهنی چون هوش بهر IQ، جای خود را به علاقه شدید و تمركز بر مهارتهای اجتماعی و عاطفی و هوش بهر عاطفی (EQ) و مهارتهای هوش عاطفی (EI) داده است. دلایل گوناگونی برای این جابه جایی، عنوان شده است كه یكی از مهمترین آنها، اطلاعات و آگاهی هایی است كه ما درباره عملكرد مغز و حافظه ی انسان به دست آورده ایم و بین یادگیری برای امتحان دادن و نمره گرفتن و یادگیری برای زندگی كردن در جواكع مدرن امروزی، تفاوت زیادی قائل می شویم و دلیل دوم، اهمیت عوامل اجتماعی وعاطفی می باشد.

یكی از اصول اولیه ی هوش عاطفی این است كه روابط دوستانه و دلسوزانه، باعث شكل گیری انواع یادگیری های اصیل و به اثبات می گردند. اگر مرور مختصری بر روی تجارب آموزشی خودمان به عمل آوریم، در می یابیم كه ما تحت شرایط متفاوتی آموزش دیده ایم و نمی توانیم ادعا نماییم كه این روشها، بهترین روش های آموزشی بودند و منجر به ایجاد یادگیری های اصیل و با ثبات در ما گردیده اند. لازم است تا تمام روشهای آموزشی را با این واقعیتها هماهنگ سازیم.