تحقیق جنگل 17ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق جنگل 17ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق جنگل 17ص ( ورد)

تحقیق-جنگل-17ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏به نام خدا
‏امروزه بحث منآبع طبيعي و محيط زيست از جمله مسائلي است كه در بسياري از محافل علمي جهان و حتي مجلات و روزنامه ها به وفور ديده و شنيده مي شود و در اكثر موارد هشدارها جدي و در مورد تخريب منآبع طبيعي و محيط زيست و به خطر افتادن قآبليت سكونت كره زمين است . پژوهشهايي كه در ‏چند ساله اخير‏ صورت گرفت‏ه‏ و تغييرات عظيمي كه در شرايط طبيعي كره زمين به وقوع پيوست‏ه‏ بيانگر آن ‏است‏ كه كره زمين در حال گرم شدن و جنگل هاي آن در حال نآبودي ا‏ست‏. لاية ازن كه كره زمين را از گزند اثرات زيانبار اشعه ماورآئ بنفش خورشيد محفوظ مي دارد روز بروز نازكتر مي شود و احتمال بروز انواع سرطانها را افزايش مي دهد. قدرت توليد مواد غذايي در سطح جهان به علت فرسايش خاك و بهره برداري بي روبه از زمين و آب در حال كاهش است‏. ‏بسياري از شهرهاي بزرگ جهان از جمله تهران هوايي فوق العاده ‏آلوده ‏دارند، هوايي پ‏ر ‏از اكسيد كربن و تركيبات سرب و گوگرد كه همگي براي سلامتي انسان م‏ض‏رند‏. فراواني و تشديد سيلابها بويژه در سالهاي اخير حكايت از بروز اوضاع نابساماني دارد كه بر سر منابع طبيعي تجديد شونده آمده است. اين در حالي است كه‏ هر سال تقريباً 17 ميليون هكتار از جنگل هاي جهان يعني منطقه اي برآبر مساحت اطريش از بين مي روند. در حاليكه اين جنگل ها سهم قآبل توجهي در توليد اكسيژن‏،‏ پالايش هوا‏، جلوگيري از فرسايش خاك و بروز سيلاب‏ دارند.‏در اين تحقيق به نقش و اهميت جنگلهاي جهان پرداخته شده است:
‏2
‏1- ‏جنگل، ماد‏ر‏ چشمه ها و رودخانه ها ست‏:
‏امروز با داشتن جمعيتي بالغ بر‏ ‏ 65 ميليون نفر نظاره گر نابودي نه تنها باغها و كشتزارها بلكه شاهد از بين رفتن خانه و كاشانه و احشام و حتي جان مردم بوسيلة سيلابهای مهیبی هستيم که کمتر سابقه داشته است. با نگاهي به گذشتة‌ نه چندان دور در مي يابيم بسیاری از مناطقی که زمانی بوسيلة‌ درخت و درختچه و بوته و گياهان علوفه اي پوشيده شده بود، امروز بر اثر قطع بي روية درختان، درختچه ها و بوته كني و چراي مفرط و آتش سوزي حتي آثاري از درختان و درختچه هاي بومي در بعضي از استانها به چشم نمي خورد ، حال چه انتظاري غير از اين وقايع تلخ و ناگوار مي توان داشت، كه گفته اند هر كسي آن درود، عاقبت كار، كه كشت.
‏با روندی که از سالها قبل در مورد قطع درختان در جنگل هاي ‏جهان ‏و جنگل هاي حفاظتي و حمايتي ساير نقاط ‏جهان ‏وجود داشته و کماکان نیز شاهد هستیم، اکنون نظاره گر بروز سيلابهای خطرسازی شده ایم که دست کم تا کنون در‏كشورهاي‏ سرسبز ‏جهان ‏مشاهده نشده است. اين‌‏ ‏ حوادث‌‏ ‏ ناگوار‏ ‏ در‏ ‏ مناطق‏ ‏ ‌سرسبز‏ ‏جهان‏ ‏ كه‏ ‏ ‌روزگار‏ ‏ ‌درازي‏ ‏ ‌به‏ ‏ ‌بركت‌‏ ‏ وجود‏ ‏ پوشش‌‏ ‏ جنگلي‏ ‏ ‌انبوه‌،‏ ‏ بارشهاي‌‏ ‏ منظم‏ ‏ ‌و‏ ‏ كافي‌،‏ ‏ خاكهاي‏ ‏ ‌عميق‌‏ ‏ و‏ ‏ حاصلخيز‏ ‏ و‏ ‏ تعادل‏ ‏ ‌پايدار‏ ‏ اكوسيستم‌،‏ ‏ بعنوان‏ ‏ ‌جزيره‌هاي‏ ‏ ‌امن‏ ‏ ‌و‏ ‏ مصون‏ ‏ ‌از‏ ‏ آفات‌‏ ‏ و‏ ‏ بلاياي‏ ‏ ‌طبيعي‏ ‏ ‌همچون‏ ‏ ‌سيل‌‏ ‏ محسوب‌‏ ‏ مي‌شد‏ ‏ بصورت‏ ‏ ‌وحشتناكي‏ ‏ ‌عيان‏ ‏ ‌شده‏ ‏ ‌است‌. می توان گفت ‌هر‏ ‏ چند‏ ‏ سيلابها‏ ‏ ناشي از‏ ‏ بارندگي‏ ‏ ‌هستند‏ ‏ ولي‌‏ ‏ آنچه‏ ‏ ‌بيشتر‏ ‏ موجب‌‏ ‏ بروز‏ ‏ سيلابها‏ ‏ شده‌اند،‏ ‏ عمل‏ ‏ ‌متقابل‌‏ ‏ و‏ ‏ قانونمند‏ ‏ طبيعت‌‏ ‏ در‏ ‏ برابر‏ ‏ بهره‌برداري‌هاي‏ ‏ ‌بي‌رويه‏ ‏ ‌انسان‌،‏ ‏ كاربري‌هاي‏ ‏ ‌نادرست‌‏ ‏ اراضي‌‏ ‏ و‏ ‏ استفاده‌هاي‏ ‏ ‌نابخردانه‌‏ ‏ انسان‏ ‏ ‌از‏ ‏ منابع‏ ‏ ‌بيكران‏ ‏ ‌آن‌‏ ‏ است‌.‏ ‏ طبيعت‏ ‏ ‌بويژه‌‏ ‏ مناطق‌‏ ‏ كوهستاني‏ ‏ ‌بنا‏ ‏ به‏ ‏ ‌ماهيت‌‏ ‏ خود‏ ‏ شكننده‌اند‏ ‏ و‏ ‏ فشارهاي‏ ‏ ‌جمعيت‌‏ ‏ رو‏ ‏ به
‏4
‏ ‏ ‌رشد‏ ‏ انسان‏ ‏ ‌و‏ ‏ استفاده‌هاي‏ ‏ ‌نامعقول‌‏ ‏ آنها‏ ‏ را‏ ‏ بر‏ ‏ نمي‌تابند‏ ‏ به‏ ‏ ‌همين‏ ‏ ‌دليل‏ ‏ ‌با آهنگي ‌سريع ‌رو به ‌تخريب ‌گذاشته‌اند و براي‌ انسان‌ پيامدهاي ‌ويرانگري‌ نظير سيل ‌به ‌بار مي‌آورن‏د.
‏2-‏ نقش اقتصادي جنگل:
‏به طور كلي درآمد جنگل را به صورت ملموس و غير ملموس بررسي مي نمايند، درآمد غير ملموس آن در ارتباط با نقش و ويژگيهاي جنگل است كه قبلاً بر شمرده شده است و غير از‏ ‏ توليد مستقيم آن است. جنگل به عنوان يك واحد توليدي پايا با درآمد مستمر مي تواند نقش اقتصادي ارزنده اي در دراز مدت داشته باشد. ‏گذشته از اين ‏فرآورده هاي جنگلي اعم از چوب و يا ساير محصولات فرعي ديگر چرخ هزاران هزار واحد توليدي اعم از كوچك و بزرگ را در سراسر جهان به گردش در مي آورند، ‏زيرا جنگل تامين كننده مواد اوليه بسياري از صنايع بوده كه آن صنايع با يكديگر روابط متقابل بنيادي دارند. بطور مثال كارخانجات صنايع چوب و صنايع كاغذ با صنايع ديگر بيش از 100 نوع تبادل كالا دارند كه اين موضوع نقش قابل توجهي در تحرك اقتصاد كشور دارد. علاوه بر اين ‏درختان منبع تامين مواد اوليه براي صنعت داروسازي مد
‏4
‏ر‏ن نيز مي باشند‏ بطوري كه ‏بيش از 25 درصد مواد مورد نياز صنعت داروسازي مستقيماً از درختان بدست مي آيد‏.‏ فوا‏ي‏د د‏ي‏گر جنگلها و مراتع را می توان در حفظ ذخا‏ي‏ر ژنت‏ي‏ک گ‏ي‏اهی و جانوری، تام‏ي‏ن غذا و مامنی برای وحوش و پرندگان و بالاخره اکوتوریسم دانست‏.

 

دانلود فایل