تحقیق جنگ جهانی اول و دوم ( ورد) 💯

دانلود تحقیق جنگ جهانی اول و دوم ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق جنگ جهانی اول و دوم ( ورد)

تحقیق-جنگ-جهانی-اول-و-دوم-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 109 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏صحنه هایی از جنگ جهانی اول
2
‏عملیات در سال 1914 م. جبهه غرب
‏پیشروی آلمان در بلژیک: 3 تا 20 اوت 1914 م.
‏در سوم اوت 1914 یک گروه رزمی ویژه از ارتش دوم آلمان به استعداد 30000 نفر تحت فرماندهی ‏«‏اتوفن امیشن‏»‏ از دالان باریکی بین جنگل های ‏«‏اردن‏»‏ و مرز هلند، از مرز بلژیک عبور کرد. این دالان باریک توسط یکی از مستحکم ترین دژهای اروپا یعنی لیژ محافظت می شد. شهر لیژ و حلقه دژهای 12 گانه آن در دو طرف رودخانه ‏«‏موز‏»‏ واقع شده است و چند کیلومتر بالاتر از آن ایالت جنوبی هلند بنام لیمبورک قرار دارد.
‏طرح و آرایش بلژیک:
‏طرح بلژیکی عبارت بود از پدافند در امتداد کرانه های غربی رودخانه موز تا رسیدن نیروهای کمکی از انگلستان و فرانسه. ارتش بلژیک در زمان صلح 58000 نفر نیروی زیر پرچم داشت. بعد از اعلان جنگ کلیه نیرویهای بلژیک متشکل از 6 لشکر به شرح زیر آرایش یافتند.
‏لشکر های سوار در نواحی مرزی
‏دو لشکر برای حفظ دژهای ‏«‏لیژ‏»‏ و ‏«‏نامور‏»
‏بقیه ارتش در عقب رودخانه ‏«‏ژت‏»
4
‏طرح تاکتیکی آلمانی ها در بلژیک:
‏طرح تاکتیکی آلمانی ها عبارت بود از نفوذ به داخل منطقه حلقه دژهای لیژ، تصرف شهر و پلهای مهم آن، جدا کردن دژها از هم و بالاخره تصرف تک تک آنها. و در این ضمن سواره نظام آلمان در شمال از رودخانه موز می گذشت و برای محاصره شهر حرکت می نمود.
‏شرح عملیات:
‏پس از عبور گروه رزمی ارتش دوم آلمان از مرز بلژیک، آلمانی ها در روز 5 اوت پیشنهاد تسلیم ‏«‏لیژ‏»‏ را نمودند اما فرمانده پادگان لیژ، ژنرال ژرارد لمان این پیشنهاد را رد کرد. دستور صادر شده به ‏«‏لمان‏»‏ مقاومت تا آخرین نفس بود.
‏در 5 تا 6 اوت، آلمانی ها مادریک تک شبانه به حلقه دژهای 12 گانه رخنه نمودند. جنگهای سختی بین آلمان و بلژیک رخ دار آلمانی ها با توپ های 420 میلیمتری خود یعنی سنگین ترین توپ های آن زمان، دژهای لیژ را یکی پس از دیگری منهدم کردند و در 16 اوت همه آنها را بتصرف خود رد آوردند.
‏در نبرد لیژ سرلشکر ‏«‏اریشن فن لودند روف‏»‏ رئیس ستاد ارتش دوم آلمان به عنوان قهرمان و فاتح نبرد لیژ شهرت یافت. ژنرال (ژاردلمان) فرمانده نیروهای بلژیکی و مدافع دژهای لیژ نیز شهرت یافت. ژرادلمان فرمانده نیروهای بلژیکی و مدافع دژهای لیژ نیز به علت مقاومت قابل تحسین خود پر آوازه گردید.
4
‏پس از سقوط آخرین دژ لیژ در 17 اوت ارتش یکم (فن کلوک) و دوم آلمان (فن بولو) همچون سیل خروشان وارد استحکامات لیژ شدند و در امتداد رودخانه موز شروع به پیشروی به داخل بلژیک نمودند. نظر به برتری عددی آلمانی ها و بیم از محاصره نیروهای بلژیکی ‏«‏آلبرت‏»‏ پادشاه بلژیک که شخصاً عملیات را فرماندهی می نمود، فرمان عقب نشینی به ‏«‏آنور‏»‏ را صادر کرد و در 20 اوت پایتخت بلژیک (بروکسل) به دست آلمانی ها افتاد و بدین طریق، راه هجوم آلمانی ها به طرف فرانسه باز شد. (نقشه شماره 46)

 

دانلود فایل