تحقیق جان دالتون ( ورد) 💯

دانلود تحقیق جان دالتون ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق جان دالتون ( ورد)

تحقیق-جان-دالتون-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏جان دالتون
10 ‏سال قبل از ثبت و اعلان استقلال آمريكا در سال 1766، جان دالتون در انگلستان متولد ‏شد. خانواده او در يك كلبه كوچك گالي در روستايي زندگي مي‎‏كردند. در كودكي، جان به ‏همراه برادرش در يك مزرعه كار مي‎‏كرد و در مغازه پدر در بافتن لباس او را ياري ‏مي‎‏دادند. با وجود فراهم بودن اندكي از لوازم اوليه زندگي آنها خانواده فقيري ‏بودند، بسياري از پسران فقير در آن زمان از داشتن تحصيلات محروم بودند، اما جان ‏توانست با خوش‎‏شانسي در مدرسه‎‏اي در همان نزديك زادگاهش مشغول تحصيل شود.
‏در سال 1766، تنها از هر 200 نفر، يك نفر قادر به خواندن بود. جان ‏دانش‎‎‏آموزي خوب بود و به يادگيري علاقه زيادي نشان مي‎‏داد. آموزگاران نيز او را به ‏يادگيري تشويق مي‎‏كردند. در 12 سالگي، او اولين مدرسه خود را در شهري نزديك محل ‏اقامتش باز كرد اما به خاطر كمبود پول مجبور به بستن آنجا و كاركردن در مزرعه ‏عمه‎‏اش شد.
3 ‏سال بعد، به همراه برادر بزرگتر و يكي از دوستانش مدرسه‎‏اي را ‏در 0كندال‏) Kendall ‏انگليس باز كرد. به تدرس انگليسي. لانتين، يوناني، فرانسوي و 21 ‏موضوع علمي و رياضي پرداخت. جان به يادگيري طبيعت و هواي اطراف خود مي‎‏پرداخت. او ‏پروانه‎‏ها، حلزون‎‏، و … را جمع‎‏آوري مي‎‏كرد.جان دالتون پي برد كه دچار كورنگي ست ‏و به يادگيري آن روي آورد. در 1793، جان به عنوان معلم خصوصي به منچستر رفت و در
‏2
‏كالج جديد مشغول به تدريس شد. و در آنجا به مشاهده رفتار گازها پرداخت.
‏او ‏به عناصر و اجزاء مختلف و چگونگي درست شدن آنها انديشيد. جان نظريه‎‏اي داشت كه بر ‏طبق آن، هر عنصري از اتم‎‏هاي مجزا تشكيل شده و تمام عناصر با يكديگر متفاوت هستند ‏زيرا اتم‎‏هاي سازنده هر كدام از آنها، با ديگري متفاوت است.
‏او فكر مي‎‏كرد ‏كه هر عنصري وزن مخصوص مي‎‏دارد، زيرا از اتم‎‏هاي متفاوتي تشكيل شده.در سال 1808، ‏جان دالتون كتابي با مضمون، “نظامي نوين در فلسه شيمي” منتشر كرد كه در آن وزن ‏بسياري از اتم‎‏هاي شناخته شده را جمع‎‏آوري و ليست كرده بود. مقدار عددي وزن‎‏هايي كه ‏او محاسبه كرده كاملاً دقيق نبودند، اما مبنايي بودند براي “جدول دوره‎‏اي پيشرفته”‏، ‏اگرچه بسياري نظريه دالتون در مورد ساختار اتم را نپذيرفتند، اما وي بر تحقيقات خود ‏براي دفاع از نظريه‎‏اش ادامه مي‎‏داد.
‏جان دالتون در سال 1844 درگذشت، او با ‏افتخار در انگلستان به خاك سپرده شد. بيش از 000/400 نفر بدن بي‎‏جان او را هنگام ‏قرار گرفتن در تابوت مشاهده كردند. به عنوان آخرين تجربه و آزمايش، او از كالبد ‏شكافي استفاده كرد تا دليل كورنگي خود را پيدا كند. او ثابت كرد كه چشمان او دليل ‏اين او نمي‎‏باشند، بلكه اشكال از قوه درك و احساس بينايي او در قسمتي از مغز او بود
‏3
‏كه از كار افتاده بود. حتي تا لحظات آخر زندگي. او به گسترش علم و دانش كمك كرد.
‏امروز، دانشمندان در هر جا، نظريه دالتون درباره ساختار اتم را مورد قبول ‏مي‎‏دانند. يك پسر ساده روستايي روش جديدي براي انديشيدن و نگاه كردن به عالم هستي و ‏چگونگي كاركرد آن را به مردم و اهل دانش نشان داد.
‏منبع www.tavanir.org.ir :

 

دانلود فایل