تحقیق تاریخچه مشاوره 11 ص 💯

دانلود تحقیق تاریخچه مشاوره 11 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تاریخچه مشاوره 11 ص

تحقیق-تاریخچه-مشاوره-11-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏2
‏تاریخچه مشاوره :
‏ ‏فرآیند مشاوره ارتباط نزدیکی با راهنمایی دارد. هرچند راهنمایی فرآیندی ‏گسترده‌تر را شامل می‌شود که تمام امور زندگی فردی و اجتماعی فرد را دربر می‌گیرد، ‏مشاوره قلب برنامه راهنمایی به شمار می‌رود و از خدمات اساسی آن است. با این وصف در ‏تاریخ روان شناسی مشاوره دیده می‌شود که این شاحه از روان شناسی ، با راهنمایی به ‏منزله فعالیتی منظم و سازمان یافته ، در سال 1908 میلادی در شهر ‏بستن ایالت ‏ماساچوست امریکا ‏به وسیله شخصی به نام ‏فرانک پارسونز ‏که به ‏پدر راهنمایی ‏حرفه‌ای ‏مشهور است، آغاز می‌شود.
‏پارسونز راهنمایی را ابتدا در مقیاسی ‏کوچک و با تاکید بر راهنمایی حرفه‌ای آغاز کرد. بنابراین کار او به مثابه یک نوآوری ‏در نظام تعلیم و تربیت با نارسایی‌هایی توام بود و به دلیل تاکید محضش بر راهنمایی ‏حرفه‌ای ، یک بعدی به حساب می‌آمد. به این ترتیب با توجه به ضرورتهایی که بر لزوم ‏تداوم راهنمایی و مشاوره احساس می‌شد، روان شناسی مشاوره شکل کاملتری به خود گرفت، ‏بطوری که نظریات متعدد در این زمینه ارائه شد و روشها و فنون مختلفی معرفی
‏مشاوره و راهنمايي :
‏يكي از تخصص هاي روانشناسي است كه به افراد كمك مي كند تا دشواريهايي كه در زمينه رشد، سازگاري ، پيشرفت ،تصميم گيري و برقراري ارتباط دارند را رفع نمايند و در واقع مشاوره فرآيندي براي شناخت دقيق تر رفتار است كه براي دستيابي به هدفها و عملكردهاي موثر و مفيد كمك مي كند. مشاوره بك معني تجربه كردن نسل آدمي است و از سويي مبحثي نوين است . انسان در طول قرون و اعصار دريافته است به هنگام داشتن مشكل واخذ تصميم ،گفتگو داشتن با يك دوست صميمي ،يك معلم و روحاني همسر ،كشيش يا والدين
‏2
……‏. مي تواند فكر را روشني بخشد ، اخذ تصميم را آسان كندو دلواپسي و اظطراب را كاهش دهد .
‏آنچه در عصر كنوني تازگي دارد تكوين ورشد مشاوره به صورت يك شغل تخصصي است .تنها در نيم قرن اخير است كه براي فردي ميسر گرديده تا همه عمر و انرژي خود را در نوعي از خدمت مصرف دارد كه به ياري و كمك تخصصي به ديگران است و مي تواند در سراسر زندگي نه تنها مخل درآمد و امرار معاش براي حيات او باشد بلكه شغلي دلپذير است كه هم به رشد و تكامل ديگري مي انجامد و هم به رشد و پيشرفت خود او مي افزايد .
‏ 
‏مشاور كيست ؟  
‏مشاور ( counselor‏ ) با اشخاص كار مي كند كه مشكلات آنها ضعيف تر از مشكلات افرادي است كه روانشناليني يا روان پزشك psychiatrist‏ مي بيند .
‏3
‏مشاوران اغلب با افراد بهنجار يا نسبتأ نا سازگار كار مي كنند . به عقيده تيلر (1969) مشاوره خاص اشخاص بهنجار مي باشد كه در زمينه هاي مربوط به رشد و توسعه توانائيهاي بالقوه خود مشكل دارند. در موارد ي كه مددجو گرفتار پريشاني جدي نشده است و مشكلات او نيز از نوع مسائل و مشكلات افراد بهنجار مي باشد .
‏و در تعريف ديگر آمده است :
‏مشاوره رابطه حضوري بين يك فرد و متخصص با مراجع يا مراجعان است كه طي آن مشاور با استفاده از علم و دانش و مهارت و توانائيهاي خود ، به مراجع كمك مي كند تا درك و شناخت بهتري از مسايل و موقعيت خود بدست آورد و به مطلوب ترين شكل از توانايي استعداد و امكانات خود بهره گيرد و قادر گردد در مواجهه با پيشامد ها و مشكلات زندگي به گونه اي مناسب و عاقلانه تصميم گيري كند . حاصل اين فعاليت نه تنها كمك به خود مراجع براي رفع مشكلات اوست ، بلكه رشد و تعالي شخص و اجتماعي و ي را نيز به همراه خواهد داشت .
‏ 
‏(انواع مشاوره)
‏5
‏مشاوران براي درك و تشخيص مشكلات از انواع روشها و رويكردهاي مشاوره و روان درماني نظام دار مبتني بر پژوهش استفاده مي كنند.
‏مشاوره ، به روش مستقيم  مشاور محوري است
‏مشاوره به روش غير مستقيم مراجع محوري است
‏مشاوره التقاطي  از هر دو روش بهره مي گيرد.
‏مشاوره چگونه به شما كمك مي‌كند؟
‏     ‏مشاوره شامل سر‌فصل‌هاي زير است:
‏     استرس (اضطراب)، رشد شخصيت، ابتكار و نوآوري، هوش،  تمركز ، مديريت زمان، خلاقيت، ارزش دادن به اراده، يادگيري موثر، برنامه‌ريزي شغلي،‌تعيين اهداف، بهبود حافظه و IQ‏ . همچنين موضوعات ديگري مثل: نحوه برخورد با اضطراب امتحان، مواجه شدن با واقعيت، ايجاد نظم در خانه، حركت به سوي موفقيت و قدرت ذهن.
‏     مشاوره و درمان مي‌توانند تسكين دهنده دردهاي عاطفي و كاهش دهده رنج‌ها باشند. اين دو به شما مهارت‌هاي جديدي را مي‌آموزند كه با كمك آن‌ها مي‌توانيد با مشكلات و مسايل برخورد مناسبي داشته باشيد. مشاوره موفق اين احساس را براي‌تان به ارمغان مي‌آورد كه گويي چيزي تغيير كرده است. احساس اميد و اعتماد به نفس بيشتري پيدا مي‌كنيد و متوجه مي‌شويد كه از اعمالي كه در گذشته نتايج رضايت‌بخشي براي‌تان نداشتند، نتايج متفاوتي مي‌گيريد. ترس‌ها، نگراني‌ها و عصبانيت‌تان از بين خواهد رفت. مهارت‌هايي را خواهيد آموخت كه شما را به هنگام مواجه شدن با پيش‌آمدهاي ناگوار ياري خواهند كرد. ما پيوسته به استفاده كنندگان از خدمات و مشاوره‌هاي‌مان گوشزد مي‌كنيم كه تا مطالب و مباحث آموزش ديده‌ را به‌كار نگيرند، هيچ سودي از مشاوره نصيب‌شان نخواهد شد.

 

دانلود فایل