تحقیق بيوشيمي ذرت 66 ص 💯

دانلود تحقیق بيوشيمي ذرت 66 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بيوشيمي ذرت 66 ص

تحقیق-بيوشيمي-ذرت-66-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 90 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بيوشيمي ذرت 1
‏مقدمه
‏در جهان پيچيده امروز پايايي‏ و دوام ملت‏‌‏ها منوط به تحقيقات ‏اساسي در كليه زمينه‏‌‏هاي كشاورزي، صنعت و … است. تحقيقات ضامن خودكفايي و استقلال كشور است. رونق كشاورزي يك بعد توسعه است كه ما در رسيدن به خودكفايي و در نهايت به استقلال اقتصادي كه ضامن استقلال سياسي است، كمك زيادي مي‏‌‏كند. ت‏حقق اين اهداف مقدس و بي‏‌‏نيازي از واردات مواد غذايي اهميت ويژه‏‌‏اي دارد و ما ناچاريم به اين سلاح، مسلح شويم. زيرا امروز ‏سلاح مواد غذايي بزرگترين اهرم قدرت است كه و كشورهاي پيشرفته و صنعتي عليه يكديگر و عليه كشورهاي جهان سوم بكار مي‏‌‏گيرند.
‏براي خودكفايي در زمينه كشاورزي، علاوه بر افزايش سطح كشت و افزايش عملكرد در واحد سطح، بايستي استفاده از واريته‏‌‏هايي را كه داراي ارزش غذايي بالايي (بدون تاثير بر عملكرد) هستند، نيز مهم دانست. عدم كنترل ‏جمعيت و رشد روزافزون آن در جهان و تامين نيازهاي غذايي بشر بيشتر از هر چيز ذهن انسان را به خود مشغول كرده است. لذا توجه به بهبود كيفيت و كميت امري الزامي است.
‏جمعيت دنيا در حال حاضر متجاوز از 6 ميليارد نفر مي‏‌‏باشد كه كمبود غذا، قحطي و گرسنگي دامنگير بيش از 700 ميليون نفر بوده و بالغ بر 3 ميليارد نفر داراي سوء تغذيه وجود دارند. عليرغم پيشرفت‏‌‏هاي قابل توجه در علوم، بدليل كمبود مواد غذايي اكنون بيش از 5/1 ميليارد نفر به سوء تغذيه و بيماري‏‌‏هاي ناشي از آن مبتلا هستند.
‏بيوشيمي ذرت 2
‏طبق آمار سازمان برنامه و بودجه، طي 25 سال آينده، جمعيت ايران به دو برابر خواهد رسيد. تامين غذاي اين جمعيت به عهده بخش كشاورزي مي‏‌‏باشد. مي‏‌‏بايست با برنامه‏‌‏ريزي صحيح، كنترل جمعيت، تهيه نظام كشت و بهره‏‌‏برداري درست از منابع توليد و نيروي انساني، ماشين‏‌‏آلات، آب و خاك، بهره‏‌‏برداري از علوم ژنتيك و اصلاح نباتات، توليد ارقام ‏مقاوم و واريته‏‌‏هاي پرمحصول و داراي كيفيت مناسب در اين امر مهم كوشا بود. كارشناسان و محققان با ايجاد تغييرات ژنتيكي در گياهان زراع سعي دارند كه هرچه بيشتر بر ميزان توليد افزوده و كيفيت محصولات را نيز بهبود بخشيد.
‏متاسفانه ‏كشور ما يكي از بزرگترين واردكنندگان مواد غذايي است و بخش مهمي ‏از واردات را فرآورده هاي دامي تشكيل مي‏‌‏دهد. از جمله راه‏‌‏هاي تامين پروتئين حيواني در داخل كشور، افزايش توليد گوشت طيور است. براي تهيه خوراك دام و طيور از مواد غذايي مختلفي استفاده مي‏‌‏گردد، كه بيشترين آن ذرت مي‏‌‏باشد و بيشترين رقم واردات بعد از گندم را به خود اختصاص داده است. ذرات از نظر مواد غذايي قابل هضم و انرژي، در ميانه غلات در درجه اول اهميت قرار گرفته است، اما كيفيت پروتئين آن پايين است.
‏در ذرت معمولي ‏ميزان دو اسيد آمينه ضروري ليزين و تريپتوفان پايين است. اگر ذرت اساس تغذيه باشد، مي‏‌‏بايست اين كمبود را به هنگام تغذيه طيور و انسان با افزودن مواد دارنده اين اسيدآمينه‏‌‏ها برطرف نمود. با كشف ذرت، اوپك ـ 2 توسط مرتز و همكاران در سال 1964 اميدواري‏‌‏هايي براي بهبود كيفيت پروتئين ذرت بوجود آمد، ولي عملكرد ذرت اوپك ـ 2 معمولاً كمتر از ذرت نرمال مي‏‌‏باشد. اصلاح
‏بيوشيمي ذرت 3
‏‌‏گران به دنبال راه‏‌‏هايي هستند كه علاوه بر واردكردن ژن اوپك ـ 2، عملكرد را به سطح ذرت نرمال برسانند.
‏اصلاح براي كيفيت پروتئين ذرت
‏مقدمه
‏ذرت بطور متوسط در 8/128 ميليون هكتار از اراضي سراسر جهان در سال‏‌‏هاي 87-1985 كشت مي‏‌‏شد كه 3/80 ميليون هكتار يا 62% آن در كشورهاي در حال توسعه بوده است. (فائو، 1988) كل توليد ذرت بر اساس متوسط سال‏‌‏هاي ‏87-1985، 9/477 ميليون تن بوده است و 7/176 ميليون تن آن مربوط به كشورهاي در حال توسعه است.‏ در كشورهاي توسعه يافته، 78% از ذرت توليدي براي تغذيه دام استفاده مي‏‌‏شود و فقط 6% به عنوان غذا، ‏در حالي كه در كشورهاي كمترتوسعه يافته، 50% به عنوان علوفه و 40% به عنوان غذا مصرف مي‏‌‏شود، باقي‏‌‏مانده براي اشكال صنعتي يا توليد بذر استفاده مي‏‌‏شود.
‏گرچه ‏در ابتدا ذرت به عنوان يك منبع فراهم آورنده كالري مورد توجه بوده است.‏ مجموع پروتئين آن نيز قابل توجه است. در سال‏‌‏هاي 87-1985 ذرت تقريباً 43 ميليون تن پروتئين عرصه كرده است (با فرض محتواي پروتئين 9%) كه مي‏‌‏تواند ‏با 39 ميليون تن پروتئين حاصل از سويا (با محتواي پروتئين 38%) مقايسه شود.
‏الف) مقدار پروتئين ذرت
‏بيوشيمي ذرت 5
‏حيوانات تك‏‌‏معده‏‌‏اي و انسان قادر به سنتز اسيدهاي آمينه ضروري نيستند، لذا لازم است مقادير كافي از اين اسيدها براي ‏س‏نتز ‏پروتئين فراهم شود. ارزش بيولوژيكي پروتئين ذرت معمولي براي حيوانات تك‏‌‏معده‏‌‏اي و انسان محدود است، زيرا تركيب آمينواسيدهاي آن نامناسب است. آمينواسيدها تا زمان بروز محدوديت يكي از آنها، در ‏ذرت پروتئين بكار برده مي‏‌‏شوند‏.‏ (‏ميستر، ‏. Meister 1965
‏ ‏1965) ‏براي انسان ليزين، اولين آمينواسيد محدودكننده در ذرت است. (كيس و همكاران ‏. Kies et all. 1965
‏، 1965، برساني و همكاران ‏. Bressani et alL. 1965
‏، 1968، اگوم ‏. Eggum. 1977
‏، 1974) و ‏دومي تريپتوفان است. (برساني، 1975) در حالي كه براي خوك تريپتوفان در درجه اول و ليزين در درجه دوم قرار دارد (بيكر و همكاران ‏.Baker et all. 1969
‏، 1965).‏ كيفيت پروتئين در غلات توسط نشريات مختلفي دسته‏‌‏بندي شده است و اخيراً توسط ‏(‏برايت و شوري‏، ‏.Bright & Shawry. 1983
‏ ‏1983‏ و اولسن و فري، ‏. Olson & Frey. 1987
‏ 1987)‏ بازنگري شده است.
‏ب) ذرت با پروتئين بالا
‏تحقيقات با هدف افزايش ارزش غذايي ذرت بر روي تغليظ پروتئين آن متمركز شده است كه در دانه و سيلو تحت تاثير تركيب ژنتيكي گياه و محيط قرار دارد. (كلوور و مرتز ‏. Clover & Mertz. 1987)
‏، 1987)
‏آزمايشات انتخاب كلاسيك براي محتواي پروتئين زياد و كم در دانه ذرت كه در ايستگاه آزمايشات كشاورزي ايلينويز شروع شد، بصيرت لازم در مورد امكانات و محدوديت

 

دانلود فایل