تحقیق برنامه‌ريزي خطي 21 ص 💯

دانلود تحقیق برنامه‌ريزي خطي 21 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق برنامه‌ريزي خطي 21 ص

تحقیق-برنامه‌ريزي-خطي-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏برنامه‏‌‏ريزي خطي
‏منظور از اثرات مستقيم، همان ضرايب عليت يا ضريب همبستگي جزئي هر صفت با عملكرد در صورت ثابت بودن صفات ديگر است. در جدول 3 مجموع اثرات مستقيم و غيرمستقيم در هر يك از رديف‏‌‏هاي جدول برابر ضريب همبستگي صفت با عملكرد خواهد بود. در ‏بين پنج صفت طول برگ پرچم، عرض برگ پرچم، طول پانيكول، پانيكول تا رسيدگي و تعداد دانه در پانيكول، بيشترين ضريب همبستگي بر روي عملكرد مربوط به تعداد دانه در پانيكول با 906/0 بود.
‏كمترين ضريب همبستگي بر روي عملكرد مربوط به طول برگ پرچم با 434/0 به خود اختصاص داده بود. بيشترين اثر مستقيم را بر روي عملكرد، تعداد دانه در پانيكول با 724/0 داشت. كمترين اثر مستقيم را بر روي عملكرد، عرض برگ پرچم با 164/0- داشت.
‏بيشترين اثر غيرمستقيم طول برگ پرچم از طريق تعداد دانه در پانيكول است و بين تعداد دانه در پانيكول با طول برگ پرچم ارتباط مثبتي وجود دارد، يعني با افزايش تعداد در پانيكول، طول برگ پرچم بيشتر و باعث شده كه عملكرد افزايش يابد. بيشترين اثر غيرمستقيم عرض برگ پرچم از طريق تعداد دانه در پانيكول بدست آمده است. لذا با افزايش تعداد دانه در پانيكول، عرض برگ پرچم بيشتر و در نهايت سبب افزايش عملكرد شد.
‏اين مورد با نتايج ضرايب همبستگي مطابقت دارد، ‏چرا كه ضريب همبستگي صفات عرض برگ پرچم و تعداد دانه در پانيكول 502/0 است. بيشترين اثر غيرمستقيم طول پانيكول از طريق تعداد دانه در پانيكول بوده. بنابراين با افزايش تعداد دانه در پانيكول، طول پانيكول بيشتر و عملكرد بيشتر گرديد.
‏اين مورد نيز با نتايج ضرايب همبستگي مطابقت دارد، زيرا ‏ضريب همبستگي صفات ‏طول پانيكول و تعداد دانه در پانيكول 611/0 است. بيشترين اثر غيرمستقيم پانيكول تا رسيدن از طريق تعداد دانه در پانيكول بوده است، اما با افزايش تعداد دانه در پانيكول، پانيكول تا رسيدگي كمتر و نيز سبب كاهش عملكرد شد. ‏اين مورد نيز همچون گذشته با نتايج ضرايب همبستگي مطابقت دارد، چرا كه ضريب همبستگي پانيكول تا رسيدگي و تعداد دانه در پانيكول 4/0- است. بيشترين اثر غيرمستقيم تعداد دانه در پانيكول، از طريق پانيكول تا رسيدگي بود.
‏تمرين
‏يك كارخانه خوراك دام براي گاو، گوسفند و طيور خود خوراك تهيه مي‏‌‏كند. اين خوراك با تركيب مواد اصلي زير تهيه مي‏‌‏شود: ذرت، سنگ آهك، دانه سويا و پودر ماهي. اين مواد شامل تركيبات مغذي زير است: ويتامين‏‌‏ها، پروتئين، كلسيم و چربي خام. ميزان اين تركيبات در هر كيلوگرم از مواد اصلي در جدول زير خلاصه مي‏‌‏شود:
‏مواد مغذي
‏مواد اصلي
‏ويتامين‏‌‏ها
‏پروتئين
‏كلسيم
‏چربي خاك
‏ذرت
‏8
‏10
‏6
‏8
‏سنگ آهك
‏6
‏54
‏10
‏6
‏دانه سويا
‏10
‏12
‏6
‏6
‏پودر ماهي
‏4
‏8
‏6
‏9
‏كارخانه براي توليد 10، 6 و 8 تن (در واحد متريك) خوراك گاو، گوسفند و طيور قرارداد بسته است. به دليل كمبود، مقدار محدودي از مواد، يعني 6 تن ذرت، 10 تن سنگ آهك، 4 تن دانه سويا و 5 تن پودر ماهي موجود است. قيمت هر كيلوگرم از اين مواد به ترتيب 20/0، 12/0، 24/0 و 12/0 دلار است. حداقل و حداكثر واحدهاي تركيبي مواد مختلف مغذي در هر كيلوگرم خوراك گاو، گوسفند و طيور در جدول زير خلاصه شده است:
‏مواد مغذي
‏ويتامين‏‌‏ها
‏پروتئين
‏كلسيم
‏چربي خاك
‏توليد
‏حداقل
‏حداكثر
‏حداقل
‏حداكثر
‏حداقل
‏حداكثر
‏حداقل
‏حداكثر
‏خوراك گاو
‏6
‏6
‏7
‏4
‏8
‏خوراك گوسفند
‏6
‏6
‏6
‏4
‏6
‏خوراك طيور
‏4
‏6
‏6
‏6
‏4
‏6
‏اين مساله را طوري فرمول‏‌‏بندي كنيد كه كل هزينه مينيمم شود.
‏كاركنان فني يك بيمارستان تصميم دارند سيستم غذايي، كامپيوتري آن بيمارستان را توسعه دهند. ابتدا برنامه غذايي ناهار را بررسي مي‏‌‏كنند. برنامه غذايي ناهار به سه گروه اصلي تقسيم مي‏‌‏شود: سبزيجات، گوشت و دسر. در هر سفارش حداقل يك سرويس از هر گروه تقاضا مي‏‌‏شود. هزينه هر سرويس از اقلام پيشنهادي به علاوه تركيبات هيدروكربن‏‌‏ها، ويتامين‏‌‏ها، پروتئين‏‌‏ها و چربي در جدول زير خلاصه مي‏‌‏شود:
‏هيدروكربن‏‌‏ها
‏ويتامين‏‌‏ها
‏پروتئين‏‌‏ها
‏چربي‏‌‏ها
‏هزينه سرويس (دلار)
‏سبزيجات
‏نخود
‏1
‏3
‏1
‏0
‏10/0
‏نخود فرنگي
‏1
‏5
‏2
‏0
‏12/0
‏باميه
‏1
‏5
‏1
‏0
‏13/0
‏ذرت
‏2
‏6
‏1
‏2
‏09/0
‏ماكاروني
‏4
‏2
‏1
‏1
‏10/0
‏برنج
‏5
‏1
‏1
‏1
‏07/0
‏گوشت
‏مرغ
‏2
‏1
‏3
‏1
‏70/0
‏گوشت گاو
‏3
‏8
‏5
‏2
‏20/1
‏ماهي
‏3
‏6
‏6
‏1
‏63/0
‏دسر
‏پرتقال
‏1
‏3
‏1
‏0
‏28/0
‏سيب
‏1
‏2
‏0
‏0
‏42/0
‏پودينگ
‏1
‏0
‏0
‏0
‏15/0
‏ژله
‏1
‏0
‏0
‏0
‏12/0
‏فرض كنيد كه حداقل هيدروكربن‏‌‏ها، ويتامين‏‌‏ها، پروتئين‏‌‏ها و چربي‏‌‏هاي مورد نياز در هر وعده غذا به ترتيب 5، 10، 10 و 2 است.
‏الف) مساله برنام غذايي را به صورت برنامه‏‌‏ريزي خطي فرمول‏‌‏بندي كنيد.
‏ب) بسياري از جنبه‏‌‏هاي واقعي اين مدل ناديده گرفته شده است. اين جنبه‏‌‏ها شامل برنامه‏‌‏ريزي صبحانه، ناهار و شام با هم، برنامه‏‌‏ريزي هفتگي كه در آن انواع غذاها استفاده شود و برنامه غذايي ويژه بيماران، رژيم غذايي خاص، در مورد اينكه چگونه مي‏‌‏توانيم اين جنبه‏‌‏ها را در يك سيستم ويژه غذايي جامع تلفيق كنيم. به تفضيل بحث كنيد.
‏مساله تعيين مكان نصب يك ماشين جديد را در يك خط توليد شامل چهار ماشين درنظر بگيريد. اين ماشين‏‌‏ها در مختصات x1, x2‏ ‏ ‏زير تعبيه شده‏‌‏اند:
‏فرض كنيد مختصات ماشين جديد ‏ است. مساله يافتن بهترين مكان نصب ماشين جديد را در هر يك از حالت‏‌‏هاي زير به صورت برنامه خطي فرمول‏‌‏بندي كنيد.
‏الف) مجموع تفاضل ماشين جديد از چهار ماشين مينيمم است، فاصله خياباني را بكار ببريد، مثلاً فاصله نقطه ‏ از ماشين اول |x1-3|+|x2|‏ ‏است.
‏ب) به علت وجود جريان‏‌‏هاي مختلف مابين ماشين جديد و ماشين‏‌‏هاي قبلي مساله را وقتي مجموع فواصل وزين مينيمم مي‏‌‏شود، تجديد فرمول كنيد، به طوري كه اوزان متناظر با چهار ماشين به ترتيب 5، 7، 3 و 1 باشد.
‏ج) براي جلوگيري از تراكم ماشين‏‌‏ها، فرض كنيد بخواهيم ماشين جديد در مربع ‏ ‏نصب كنيم. قسمت‏‌‏هاي الف و ب را با اين محدوديت اضافه فرمول‏‌‏بندي كنيد.
‏د) فرض كنيد بخواهيم ماشين را طوري نصب كنيم كه فاصله آن از ماشين اول از 2/3 بيشتر نشود و مساله را با اين محدوديت اضافي فرمول‏‌‏بندي كنيد.

 

دانلود فایل