تحقیق اهميت آموزش و پژوهش کارآفريني درعلوم‌انساني 21 ص 💯

دانلود تحقیق اهميت آموزش و پژوهش کارآفريني درعلوم‌انساني 21 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اهميت آموزش و پژوهش کارآفريني درعلوم‌انساني 21 ص

تحقیق-اهميت-آموزش-و-پژوهش-کارآفريني-درعلوم‌انساني-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏262
‏ ‏راه‏ب‏ر‏د‏هايي براي ارتقاء علوم انساني در كشور
‏261
‏ ‏ ‏آموزش و پژوهش كار‏‌‏آفريني، راهكاري براي ‏ارتقاء‏…
‏آموزش و پژوهش کارآفريني،‏ ‏راهکاري
‏براي ارتقاء رش‏ت‏ه‏‌‏هاي علوم انساني
‏چكيده
‏پژوهش حاضر رويكردي به اهميت آموزش و پژوهش کارآفريني‏ درعلوم‏‌‏انساني است.‏ هدف اصلي مقاله، ب‏ررسي ميزان ت‏أ‏ثير‏ي‏‌‏است که ارائه آموزش کارآفريني و پژوهش در زمينه کارآفريني در رشته‏‌‌‏هاي علوم انساني خواهد داشت.‏ روش تحقيق‏‌‏به‏‌‏كاررفته‏‌‏در‏‌‏ا‏ين‏‌‏پژوهش از نوع توصيفي- پيمايشي‏‌‏است وابزار‏پژوهش نيز پرسشنامه‏‌‏اي محقق ساخته با‏روايي‏‌‏تأ‏ييد شده ‏و‏ ‏پايايي ‏(‏89/0) مي‏‌‏باشد.‏ ‏جامعه آماري اين تحقيق ‏عبارت است از‏ خبرگان آموزش كارآفريني ‏در ‏دانشگاه تهران‏، وزارتخانه علوم، تحقيقات و فناوري، وزارتخانه آموزش و پرورش‏ و ‏مؤ‏سسات کارآفريني خصوصي که ‏از ميان جامعه ‏آماري ‏هدف‏،‏ تعداد ‏40‏ نفر‏ ‏از صاحب نظران آموزش كارآفريني به عنوان نمونه آماري انت‏خاب شدند.با‏تحليل نظرات خبرگان آموزش كارآفريني با استفاده از مدل آماري (خي دو)‏ و آزمون (فريدمن)‏ نشان داده شد‏ه است‏ كه مي‏‌‏توان با آموزش‏ و پژوهش‏ كار‏آ‏فريني، جايگاه ‏رشته‏‌‏هاي علوم انساني‏ را با توجه به چند شاخص، از جمله ‏تقويت روحيه ‏رسيدن به كسب و كار يا احراز شغل، رشد استقلال طلبي، انگيزه پيشرفت و رقابت اقتصادي، خ‏لاقيت بالاتر و ريسك‏‌‏پذيري ارتق‏ا‏داد‏. همينطور در طي ‏اين تحقيق اين نتيجه به دست آمده
‏242
‏ ‏راه‏ب‏ر‏د‏هايي براي ارتقاء علوم انساني در كشور
‏261
‏ ‏ ‏آموزش و پژوهش كار‏‌‏آفريني، راهكاري براي ‏ارتقاء‏…
‏‌‏است که ارائه آموزش و انجام پژوهش در زمينه کارآفريني در رشته‏‌‏هاي علوم انساني‏ ‏بيشترين تاثير را در ‏رشد استقلال طلبي‏ دانشجويان دارد، سپس در رشد ‏خلاقيت ‏تأ‏ثيرگذار مي‏‌‏باشد و در نهايت به ترتيب، در تقويت روحيه ‏رسيدن به كسب و كار يا احراز شغل‏ و ‏انگيزه پيشرفت و رقابت اقتصادي‏ تأ‏ثير‏‌‏گذار مي‏‌‏باشد.
‏كليد‏‌‏واژه‏‌‏ها‏:‏‌‏علوم‏‌‏انساني،کارآفريني،‏كسب‏‌‏وكار‏،‏استقلال‏‌‏طلبي‏،‏‌‏ ر‏شد‏خ‏لاقيت‏، انگيزه‏ ‏پيشرفت و رقابت اقتصادي
‏262
‏ ‏راه‏ب‏ر‏د‏هايي براي ارتقاء علوم انساني در كشور
‏243
‏ ‏ ‏آموزش و پژوهش كار‏‌‏آفريني، راهكاري براي ‏ارتقاء‏…
‏مقدمه و بيان مسأ‏له
‏علوم‏‌‏انساني‏‌‏امروزه‏‌‏دوراني‏‌‏پرتلاش‏‌‏و‏‌‏پر‏‌‏تکاپورامي‏‌‏گذارا‏ن‏د‏‌‏؛‏ دانشمندان علوم سياست درک ما را از فرايند همکاري‏ و رقابت ميان ملل ژرفتر مي‏‌‏کنند،‏ مردم شناسان براي درک بهتر فرهنگ‏‌‏هاي خودي و بيگانه، ابزارهاي تازه‏‌‏اي فراهم‏ مي‏‌‏آورند،‏ مورخان، نور تجربي و ت‏بييني تازه‏‌‏اي برگذشته مي‏‌‏افکنند‏ و بر همين شيوه، د‏يگر علوم انساني رو به رشد مي‏‌‏رو‏د (ليتل،1995؛ ترجمه سروش، 1381). با اين همه، چيزي که به چشم ناظران و شايد مشتغلان به اين علوم مي‏‌‏رسد اين است که علوم انساني دچار نوعي کندي در ‏رسيدن به اهداف خويش است‏. با اينکه علوم انساني از الگو‏‌‏هاي تبييني و نظا‏م‏‌‏هاي مفهومي مختلفي بهره مي‏‌‏جوي‏د و از اهد‏اف تحقيقي متفاوتي برخورداراست،‏در مواردي چون فرصت شغلي، استقلال‏‌‏طلبي، انگيزه پيشرفت، خلاقي‏ت و نوآوري و رقابت پذيري مشترک‏‌‏است‏ و چنين به نظر مي‏‌‏رسد که سرعت رشد و توسعه‏‌‏اي همگام با علوم‏ ديگر در اين زمينه‏‌‏ها نداشته‏‌‏است‏ (آراسته، 1382).‏ پرورش و آموزش مردان بزرگ‏س‏ال‏ ‏و زنان بزرگسالي كه داراي آموزشهاي مناسب و مورد نياز جامعه باشند، ‏در ر‏أ‏س برنامه‏‌‏هاي آموزش‏ هر دانش‏گاه، دانشكده و رشته‏‌‏اي مي‏‌‏باشد؛‏اما آنچ‏ه‏‌‏در‏ ‏كشورهاي جهان سوم و ايران مورد توجه نبوده است، ‏دقت در محتوي‏ آموزشي و ‏مسائل‏ و ‏مشکلات‏ ‏مبتلا ب‏ه‏ ‏افراد در جامعه و انتقال آنها به برنامه‏‌‏هاي آموزشي دانشگاه‏‌‏ها مي‏‌‏باشد. نقش هويت شغلي در انسانها يكي از مباحثي است كه مي‏‌‏تواند در مجموعه برنامه آموزش در هر رشته‏‌‏اي بگنجد و امروزه‏ ‏‌‏اين مسأ‏له با رشد جمعيت‏‌‏ها و کمبود مشاغل، اهميت زيادي پيدا كرده است. همینطور که، نقش كارآفريني و خود اشتغالي در كشورهاي دنيا در برنامه‏‌‏هاي آموزشي ‏رشته‏‌‏های گوناگون مورد توجه زيادي قرارگرفته است (بریدج
‏244
‏ ‏راه‏ب‏ر‏د‏هايي براي ارتقاء علوم انساني در كشور
‏261
‏ ‏ ‏آموزش و پژوهش كار‏‌‏آفريني، راهكاري براي ‏ارتقاء‏…
1. bridge
‏ و کرومی2. cromie
‏، 1998، ص1 ).
‏به‏‌‏هرحال ‏‌‏کار‏آفرینی ‏‌‏در ‏حال‏ ‏‌‏رواج ‏‌‏یافتن ‏‌‏است ‏‌‏و‏‌‏ طیف ‏‌‏گسترده‏‌‏ای ‏‌‏از عوامل ‏‌‏مختلف در احیای علاقه‏‌‏مندی به کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک در اروپا و ایالات متحده در دهة 1990 نقش داشته‏‌‏اند.
‏در سال‏‌‏های اخیر نيز، بسیاری از كشورها از جمله ‏‌‏ايران به ‏‌‏اين موضوع در دانشگاه‏‌‏ها روي آورده‏‌‏اند. این وضعیت باعث افزایش‏ توجه سیاست‏‌‏گذاران و تصمیم‏‌‌‏گيران‏ سیاسی به نقش بالقوة کارآفرینان به عنوان یکی از راه‏‌‏حل‏‌‏های کا‏هش نرخ بیکاری و دستیابی به رفاه‏‌‏اقتصادی شده است. همچنین توجه خا‏صی به نقش کسب و کارهای کوچک شده؛‏ زیرا کسب و کارهاي کوچک هم قادر هستند که خود را با محیط متغیر امروز وفق دهند و هم این که ساختار آنها امکان تطبیق با تغییرات فنی و حفظ بقایشان را فراهم می‏‌‏آورد.
‏بسیاری‏‌‏از کشورها،این‏‌‏موضوع‏‌‏راپذیرفته‏‌‏اندوتدابیر سیاسی تازه‏‌‏ای‏ برای حمایت از شرکت‏‌‏های کوچک و کارآفرین به کار گرفته‏‌‏اند. تلاش‏‌‏های ویژه‏‌‏ای نیز با هدف ارتقای فعالیت‏‌‏های نوآورانه و افزایش توانمندی‏‌‏های نوآورانه انجام شده ‏‌‏است.
‏هم‏ ‏‌‏اینک، اتحادیة ‏‌‏اروپا این‏‌‏ موضوع‏‌‏ را ‏در‏حد گسترده‏‌‏ای پذیرفته که سعادت‏‌‏ و ‏رفاه آینده، منوط به ایجاد کسب و کارهایی است که عمیقاً ریشه در اقتصاد بومی دارند. برای تحقق ای‏ن امر، بایدمجموعه‏‌‏ای‏‌‏از‏استعدادهای کارآفرینانة بومی را توسعه داد و کسب و کارهای جدیدی را م‏دیریت کرد. برای واقعی ساختن این‏‌‏امر، ساختار‏های حمایتی مؤثر برای استفاده‏‌‏از‏ابتکارات بو‏می و تقویت کسب و کارهای جدید که‏‌‏برای‏‌‏ایجاد اشتغال دائمی الزامی می‏‌‏باشند، موردنیاز هستند.

 

دانلود فایل