تحقیق اقليم و جهانگردي 💯

دانلود تحقیق اقليم و جهانگردي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اقليم و جهانگردي

تحقیق-اقليم-و-جهانگرديلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 50 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏فهرست مطالب
‏عنوان
‏صفحه
‏1- سرآغ‏ا‏زي بر مباحث تاثر اقليم در صنعت جهانگردي
‏1
‏2-جغرافيايي طبيعي و ويژگي هاي جوي و اقليمي استان اصفهان
‏7
‏- مختصات جغرافيايي استان
‏-
‏سيماي اقليمي استان
‏-
‏تاثير ارتفاعات بر اقليم استان
‏-
‏تاثر منابع رطوبتي
‏-
‏تاثير عرض جغرافيايي
‏-
‏تاثير توده هاي هوا و سيسيتم هوا شناسي
‏-
‏تاثير هواشناسي و پوشش گياهي
‏-
‏تقسيمات اقليمي استان
‏-
‏3-عوامل جوي موثر بر صنعت گردشگري استان
‏22
‏- روزهاي يخبندان
‏-
‏دماي هوا
‏-
‏رطوبت هوا
‏-
‏بارندگي هاي استان
‏-
‏جريان وزش بادها
‏-
‏پوشش ابري و ساعت آفتابي و ‏…
‏-
‏4-پديده جوي و اقليمي محدود كننده گردشگري و بلاياي طبيعي استان
‏29
‏- توفان و رعد و برق
‏-
‏روزهاي همراه با برف و يا مخلوط برف و باران
‏-
‏روزهاي همراه با گرد و خاك
‏-
‏روزهاي با ديد كم افقي
‏-
‏ساير پديده هاي جوي و اقليمي نظير تگرگ،خشكسالي،سيل،سرمازدگي و غيره
‏-
‏5- رشته كوه ها و ارتفاعات استان
‏33
2
‏6- درياچه ها، رودخانه ها و منابع آبي استان
‏35
‏7-آشنائي با شهرهاي استان
‏38
‏8-گردشگاه هاي طبيعي استان
‏9-عالی قاپو
‏10- منابع و ماخذ ‏ ‏ ‏ 34 ‏
‏53
‏ 33-1 ‏
3
‏سرآغازي بر مباحث تاثير اقليم در صنعت جهانگردي
‏مطالعه و شناسايي محدوديت ها و مخاطرات تهديد كننده جوي و اقليمي و نيز آگاهي از جاذبه ها و پتانسيل هاي نهفته در ويژگيهاي جوي و اقليمي و جغرافيايي گسترده كشور در فصل هاي مختلف سال به منظور ملحوظ داشتن آنها در برنامه ريزيهاي مختلف ملي و استاني نظير توسعه صنعت گردشگري ، از اهميت در خور توجهي بر خوردار است.
‏با توجه به اين كه ‏به توصيه برنامه ريزان برنامه سوم توسعه، به درآمدهاي حاصل از ساير منابع ملي به جاي اتكاء محض به صادرات نفت توجه ويژه معطوف گرديده است و در سياست اقتصادي دولت بر اين مهم تاكيد شده است، لذا ضروري گسترش فعايت اقتصادي در زيمنه هاي مختلف نظير صنعت جهانگردي با هدف دستيابي به منابع جديد و پايدار ارزي امري اجتناب نا پذير بنظر مي رسد‏.
‏زمينه هاي اقتصادي
‏امروزه صنعت جهانگردي و گردشگري در اقتصاد كشورهاي ‏جهان داراي جايگاه بسيار با اهميتي است،بطوريكه در 83 رددصد از كشورهاي جهان،صنعت جهانگردي در شماره پنج منبع اول درامد قرار داد و تنها در سال 1998 ميلادي 625 ميليون نفر در جهان با سفر به كشورهاي ديگر 445 ميليارد دلار هزينه كرده اند.
‏7/10‏ ‏درصد از كل اشتغال جهان به صنعت جهانگردي تعلق دارد و در حدود 215 ميليون نفر در صنعت جهانگريد به كرا مشغولند و از هر 9 شغل در جهان، يك شغل مربوط به جهانگردي است.
‏با وجود آنكه كشور ايران به لحاظ جاربه هاي جهانگردي در رديف ده كشور اول جهان قرار دارد،اما از نظر پذيرش جهانگرد در رديف هفتادم و از نشر كسب درآمد از اين منبع عظيم در آمدزا در حايگاه هشتادو ونهم ايستاده است.
4
‏براي كشوري نظير ايران با اقتصاد وابسته به صادرات تكح محصولي نفت ،با توجه به نوسات شديد غير قابل پيش بيني قيمت هاي آن، صنعت جهانگردي مي تواند گره گشاي بيساري ار مشكلات اقتصادي باشد كه متا‏سفانه تا كنون به ان توجه كافي نش‏ده است.
‏بر اساس بررسي هاي به عمل آمده حداقل هزينه روزانه يك جهانگرد در ايران بيش از 120 دلار است. يعني درآمد حاصل از يك روز اقامت يك جهانگرد در ايران معادل صدور در حدود 7 بشكه نفت است و بر اساس آمارهاي سازمان ايرانگردي و جهانگردي. هر جهانگرد در ايران حداقل 1500 دلار هزينه مي كند.
‏سازمان ايرانگردي و جهان گردي اميدوار است با اجراي طرح هايي در برنامه سوم توسعه بتواند هر 4 سال 4 ميليون جهانگرد را به كشور جذب كند و دولت حداقل 2 ميليارد دلار در سال از اين راه كسب درآمد نمايد و اين در حالي است كه بر اساس مطالعات انجام شده و برآوردهاي به عمل آمده، كشور ايران داراي توان بالقوه است كه از طريق صنعت جهانگردي سالانه 20 ميليارد دلار يعني در حدود دو برابر در آمد خالص از فروش نفت در آمد داشته باشد.اما به دليل برخي از مسائل و مشكلات عملاً‏ از اين امكان بهره برداري لازم به عمل نيامده و در حال حاضر ميانگين درآمد سالانه كشور از اين صنهت در حدود 600 ميليون دلار است كه تفاوت فاحشي بين اراقم بالقوه و بالفعل مشاهده مي گردد.
‏زمينه هاي اجتماعي
‏صنعت گردشگري نه تنها از ديدگاه اقتصادي،بلكه از نقطه نظر اجتماعي نيز حائز اهميت بسيار است.تورم و بيكاري علاوه بر جنبه هاي اقتصادي داراي ابعاد نگران ‏كننده اجتماعي است كه دولت در جهت مهار آن به اتخاذ روش هاي كارآمد و ايجاد تمهيدات چاره نياز دارد.

 

دانلود فایل