تحقیق اثر الكترونيك عمومي 💯

دانلود تحقیق اثر الكترونيك عمومي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اثر الكترونيك عمومي

تحقیق-اثر-الكترونيك-عموميلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 44 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اثر الكترونيك عمومي:
‏منبع تغذبه دوبل: ‏منبع تغذيه 3 و لوحه دارد كه يكي از آن ها براي تنظيم مقدار ولتاژ است كه مي توانيم ولتاژ را از 3 الي 30 ولت تنظيم كنيم.
Fin‏= ‏براي تنظيمات دقيق ولتاژ است. كه براي تنظيم به صورت 1/0 است.
‏ولوم جريان: ‏كه براي تعيين جريان دهي است براي بدست آوردن جريان 5/0 آمپر بايد ابتدا مدار را وصل كنيم بعد با ولوم كنترل جريان خروجي جريان را تنظيم كرد.
‏دكمه هاي قسمت پايين منبع تغذيه:
Stand by‏: ‏براي نيمه روشن ساختن دستگاه. براي قطع كردن لحظه هاي دستگاه از دكمه stand by‏ استفاده مي كنيم.
Flot‏: ‏(شناور): هر منبع تغذيه به صورت مجزا از هر منبع عمل مي كند.
SER‏: ‏دو منبع ولتاژ را با هم سراي مي كند براي اينكه هر دو منبع سري شود از اين دكمه استفاده مي شود. معمولا دو پايه كنار زمين و دو پايه + و –‏ وسظ به عنوان پايه هاي + و –‏ استفاده مي كنيم و ممكن است در برخي از دستگاه ها برعكس شود.
PAR‏: ‏به محض اينكه دكمه PAR‏ را بزنيم هر دو منبع يك ولتاژ دارند يعني داراي ولتاژ مساوي مي شوندو موازي مي شوند.
Track‏: ‏ولتاژ منبع اول را به ولتاژ منبع دوم وابسته مي كند. فقط تنظيم ولتاژ به هم وابسته و در خروجي جدا هستند از هم ولي در PAR‏ هر دو منبع يكي مي شود.
‏دستگاه سيگنال ژنراتور: ‏فرق فانكشن ژنرتور با سيگنال ژنراتور در اين است كه در فانكشن ژنراتور انواع شكل موج ها و سيگنال هاي مختلف را به ما مي دهد ولي در سيگنال ژنراتور فقط موج sin‏ به ما مي دهد
‏مفانكشن ژنراتور: ‏براي تنظيم فركانس مثلا فركانس 100 هرتز مي خواهيم مي گذاريم روي 100 و بعد با ولوم تنظيم مي كنيم.
‏ولوم Level‏: ‏با استفاده از Level‏ مي توانيم دامنه سيگنال خروجي را كم و زياد كنيم.
‏عدد Tim/Div‏ * تعداد خانه هاي اشغال شده توسط سيگنال= T‏= زمنا تناوب
volt Div‏ * عدد تعداد خانه هاي عمودي = Vmax
f= 1/T
‏آزمايش شماره 1 «كارگاه الكترونيك عمومي»
‏منبع تغذيه:
‏در جهت عمودي به دو قسمت تقسيم شده است كه دو قسمت اول دو تا تغذيه جداگانه هر كدام به اندازه 30 ولت مي باشد كه هر كدام 3 ولوم دارند كه ولوم اول از سمت چپ براي تغذيه A‏ كه مقدار ولتاژ از 0 تا 30 تنظيم مي كند تا در خروجي داشته باشيم ولوم دوم به نام Fine‏ كه براي تنظيم دقيق و كسري دستگاه به كار مي رود و ولوم سوم براي تنظيم جريان دهي خروجي به كار مي رود. و سه ولومم ديگر همانند 3 لوم بالا براي تغريه دومي است. دو قسمت پايين ما فيش هاي خروجي و كليد روشن و خاموش كردن دستگاه به علاوه شش دكمه ديگر داريم كه به اختصار توضيح داده مي شوند.
‏آخرين ولوم هاي سمت راست و چپ به نام stand by (A,B)‏ براي غير فعال كردن دستگاه براي چند لحظه به كار مي رود كه اگر، مي خواهيم كاري روي دستگاه انجام دهيم نياز به قطع كلي دستگاه نباشد.
‏ولوم Flot‏: ‏حالت عادي يا شناور در دستگاه كه پايين بودن يا نبودن آن زياد مهم نيست.
‏ولوم SER‏: ‏براي آنكه با ولتاژ خروجي را افزايش دهيم لازم است كه دو منبع با هم به صورت سري قرار بگيرند كه حالت سري كردن دستگاه را اين كليد بر عهده دارد.
PAR‏ ولوم: ‏اگر بخواهيم جريان خروجي را افزايش دهيم بايد دو منبع را با هم موازي كنيم كه اين را با اين دكمه مي توان انجام داد كه در اين حالت چون ولتاژ بايد ثابت باشد يك از منابع وابسته به منبع ديگر مي شود.
Track‏: ‏وابسته كردن يكي از دو دستگاه بر هم البته در اين حالت جريان خروجي تغيير نمي كند (برخلاف PAR‏)
‏نكته: ‏دستگاه سيگنال ژنراتور فقط موج سينوسي توليد مي كند ولي پاتشني ژنراتور موج هاي مختلفي را به وجود مي آورد.
‏آزمايش:
‏الف)‏ ‏براي تغيير شدت نور جمجعه از ولوم INTEN‏ استفاده مي كنيم.
‏ب) براي تبديل كردن خط روي حسنه به نقطه بايد ولوم TiMDiv‏ در بيشترين مقدار خود از سمت راست قرار دهيم چون هرچه زمان تناوب كمتر شود فركانس بيشتر مي شود كه باعث مي شود ما خط وسط را به صورت نقطه ببينيم البته اين كار را با كليد x-y‏ هم مي توان انجام داد.
‏ج) براي تنظيم شدت نور از ولوم Focus‏ استفاده مي كنيم.
‏د) براي تنظيم كردن يم روي صفحه آن را روي حالت GND‏ گذاشته و يا ولوم PAVER‏ آن را انجام مي دهيم
‏هـ) با چرخاندن و لوحه VOLT/DIV‏ از بيشتر به كمتر مشاهده مي شود كه ضخامت بيم افزايش يافته پر رنگ تر مي شود. و با تغيير دادن V/cim‏يم در حالت عمودي اندكي جا به جا مي شود.
‏د) هرچه لوحه Tim/Div‏ را از بيشتر به كمتر انتقل دهيم باعث مي شود كه بني خط فاصله بيفتد كه اين فاصله هاي t‏ ثاني بر اثر f=1/t‏ صورت مي گيرد يعني هرچه T‏ را كاهش دهيم F‏ افزايش پيدا مي كند و در انتها نيزها مي توانيم خط را به صورت يك نقطه در صحنه مشاهده مي كنيم.

 

دانلود فایل