تحقیق پرتال در تجارت الكترونيك 35 ص 💯

دانلود تحقیق پرتال در تجارت الكترونيك 35 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق پرتال در تجارت الكترونيك 35 ص

تحقیق-پرتال-در-تجارت-الكترونيك-35-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ ‏پرتال در تجارت الكترونيك ‏ &‏ 2
‏مقدمه
‏امروزه با رشد اينترنت و دسترسي ساده‏‌‏تر به آن و از طرف ديگر، فهم اينكه با استفاده از اين محيط ارتباطي، مي‏‌‏توان انجام امو را سريع‏‌‏تر كرد، بحث IT‏ ‏و مواردي چون تجارت الكترونيكي، دولت الكترونيكي، آموزش الكترونيكي و ده‏‌‏ها مورد ديگر داغ شد.
‏اين مقاله سعي دارد تا بر اساس مفاهيم مورد تاكيد بر IT‏، به يكي از اهداف اصلي در اين مقوله كه همانا Customer- Based‏ ‏بودن محصول است، برسد.
‏از مواردي كه باعث مي‏‌‏شود تا سازمان‏‌‏ها و ارگان‏‌‏ها با ديد بهتري در مورد تكنولوژي اطلاعات دپارتمان خود كه بعضاً بدان احساس نياز فراوان مي‏‌‏شود، بنگرند، مبحث پرتال است كه با بهره‏‌‏گيري ‏از نكات دقيق و اساسي در سرويس‏‌‏دهي بهتر به ذينفع‏‌‏ها، امروزه توجه بسياري از توليدكنندگاني چون اوراكل، Redhat‏ و … را به خو جلب كرده است. در واقع پرتال، راهي است در جهت دادن اختيارات و راحتي بيشتر به كاربران.
‏تعريف
‏در محيط رقابتي اقتصادي امروز، سازمان‏‌‏ها تحت فشار شديدي از طرف ذينفع‏‌‏ها ‏براي كم كردن هزينه‏‌‏هاي عملكردي هستند. با وجود اين، مشتريان، شركا و كارمندان اين سازمان‏‌‏ها، دسترسي سنگين ‏به سرويس‏‌‏ها و اطلاعات دارند. در نهايت، سازمان‏‌‏ها در حال پياده
‏ ‏پرتال در تجارت الكترونيك ‏ &‏ 2
‏‌‏سازي پرتال‏‌‏هاي وب به عنوان يك درگاه هستند كه از طريق آن كاربران مي‏‌‏توانند به سادگي به برنامه‏‌‏هاي كاربردي چندگانه، سرويس‏‌‏ها و منابع اطلاعاتي ‏دسترسي پيدا كنند. پرتال‏‌‏ها مجالي را براي تاسيس و توسعه ارتباطات و درآمدزايي فراهم مي‏‌‏كند.
‏كابران بايد مطمئن باشند كه با يك سازمان مشروع روبرو هستند و اطلاعاتشان محافظت خواهد شد. از طرف ديگر، سازمان‏‌‏ها هم بايد مطمئن باشند كه مي‏‌‏توانند برنامه‏‌‏هاي كاربردي و سرويس‏‌‏هاي با ارزشي از طريق پرتال را ارائه دهند، در حالي كه اطلاعات و تعاملاتشان محافظت خواهد شد. شكل زير شايد تا حدودي بتواند مفهوم ‏پرتال‏ را در ذهن تداعي كند.
‏شكل
‏+++
‏تاريخچه ‏پرتال
‏وب به عنوان يك فضاي گسترده اطللاعاتي است كه از منابع اطلاعاتي مختلف، با شكل و ساختارهاي متفاوت تشكيل شده است. اين فضاي اطلاعاتي بسيار ديناميك و در عين حال توزيع شده است كه اطلاعات به صورت لينك‏‌‏هايي به هم متصل شده‏‌‏اند و اين توزيع فيزيكي و اتصال منطقي از قدرت‏‌‏هاي اصلي وب محسوب مي‏‌‏شود، ولي همين ويژگي بروز پيچيدگي‏‌‏هايي در امر جستجوي اطلاعات شده است.
‏ ‏پرتال در تجارت الكترونيك ‏ &‏ 3
‏راه حل‏‌‏هاي زيادي در اين رابطه ارائه شده كه در حال حاضر در موتورها (مثل google, altavista‏) ‏و در دايركتورها (مثل yahoo‏)‏ ‏مورد استفاده قرار مي‏‌‏گيرد. بدين ترتيب كه كلمات كليدي استخراج شده از متن‏‌‏ها را همراه با تعداد دفعات تكرار آنها در يك پايگاه داده ‏بزرگ ذخيره مي‏‌‏شود و در هنگام ‏جستجو به اين ‏پايگاه داده مراجعه مي‏‌‏شود. اما در اين روي، ممكن است آنچه كه كاربر نياز دارد، با آنچه كه از جستجو به دست مي‏‌‏آيد، بسيار فاصله د‏اشته باشد، حتي استفاده از متدهاي پيشرفته‏‌‏تر در ايندكس‏‌‏گذاري نيز اين مشكل را حل نكرده است.
‏در نوامبر سال 1998، Merrill Lynch‏ ‏پرتال را ‏با شرح زير ارائه داد:
‏«Enterprise Information Portal‏، برنامه‏‌‏هاي كاربردي هستند‏ كه به كمپاني‏‌‏ها امكان ارائه اطلاعات داخلي و خارجي را مي‏‌‏دهد و يك دروازه تك (Single gateway‏) ‏همراه با امكان Personalization‏، اطلاعات مورد نياز كاربر را براي او فراهم كرده و منجر به تصميم‏‌‏گيري‏‌‏هاي بهتر مي‏‌‏شود.
‏بدين ترتيب پرتال‏‌‏ها همراه با موتورهاي جستجو پا به عرصه گذاشتند. پرتال به عنوان يك دايركتوري ‏بزرگي بود كه لينك‏‌‏هايي به منابع ‏اطلاعات داشت و كليه منابع ‏اطلاعاتي را در يكجا ‏جمع مي‏‌‏كرد (منطقاً). ‏كم‏‌‏كم پرتال‏‌‏ها پيشرفت كردند و توانمندي‏‌‏هاي زيادي پيدا كردند. از جمله، گروه
‏ ‏پرتال در تجارت الكترونيك ‏ &‏ 4
‏‌‏بندي اطلاعات ‏به منظور بهبود عمليات جستجو و سرويس‏‌‏هاي برقراري ارتباط مثل E-Mail‏، تا اينكه امروزه حتي ‏به كاربر اجازه مي‏‌‏دهد ‏تا Homepage‏ خود را بر اساس نيازها و تمايلات شخصي‏‌‏اش بسازد و او ‏مي‏‌‏ت‏واند ‏مشخص كند كه چه المان‏‌‏هاي اطلاعاتي را نياز دارد.
‏بدين ترتيب سايت‏‌‏هاي جستجويي مثل Altavista, Yahoo, Google‏، پرتال را پايه‏‌‏ريزي كردند.
‏جمع‏‌‏آوري اطلاعات پراكنده و دسته‏‌‏بندي آنها اساس كار ‏پرتال‏ گرديد. پرتال، كانال‏‌‏هايي را براي ورود به اين درياي عظيم اطلاعاتي، فراهم نمود و كليه داده‏‌‏ها، چه ساختاريافته ‏(Database‏) و چه داده‏‌‏هاي بدون ساختار (E-Mail‏ ‏و فايل آرشيو) ‏را تحت پوشش خود قرار داد.
‏شكل زير يك مدل كامل از پرتال است.
‏+++
‏معرفي پرتال
‏پرتال يك برنامه كاربردي است كه اطلاعات و سرويس‏‌‏هاي متنوعي را كه در كل اينترنت پراكنده هستند، را جمع‏‌‏آوري كرده و در نهايت از طريق يك واسط، دسترسي به اين منابع را براي كاربر امكان‏‌‏پذير مي‏‌‏كند (Single Point‏).
‏پرتال در فارسي به معناي دروازه است و همانگونه كه از تعريف بالا مشخص است، اين دروازه

 

دانلود فایل