آشنايي با شبكه (دانلود رایگان) 💯

دانلود آشنايي با شبكه (دانلود رایگان) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

آشنايي با شبكه (دانلود رایگان)

آشنايي-با-شبكه-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏آشنايي با شبكه ( تعريف شبكه )
‏پيش از به وجود آمدن شبكه هاي محلي تنها روش قراردادن امكانات موجود در اختيار چندين كاربر ، سيستم هاي اشتراك زماني Time sharing ‏ بودند . در اين سيستم ها ( كه د رحال حاضر نيز مورد استفاده قرار مي گيرند ) ، از يك كامپيوتر بزرگ (‏ Main Frame‏) كه از طريق خطوط ارتباطي ، مانند كابل هم محور يا كابل تلفن ، به چند ترمينال متصل بود ، استفاده مي شد . در اين سيستم ها تمامي مي توان محاسباتي در كامپيوتر مركزي قرار دارد و ترمينالهاي فاقد قدرت پردازش اطلاعات هستند . با پيدايش كامپيوترهاي شخصي كه با استقبال زيدي روبه رو شد كاربران توانستند از مزاياي يك كامپيوتر مستقل استفاده كنند . بسياري از تحليلگران مستقل بودن كامپيوتر هاي شخصي را يكي از دلايل اساسي استقبال .
‏كاربران مي دانند . در راستاي روند توسعه كامپيوترهاي شخصي بسياري از ادارات ، شركتها و سازمانها با خريد اين كامپيوتر از مزاياي آن بهره مند شدند . با گسترش استفاده از اين ابزار مفيد به تدريج نياز به ارتباط بين اين كامپيوترها احساس شد . برقراري ارتباط بين كامپيوتر ها علاوه بر حفظ استقلال هر كامپيوتر موجب صرفه جويي در وقت و هزينه مي شد . شبكه هاي كامپيوتري براي برقراري اين ارتباط به وجود آمدند و به سرعت جاي خود را در ادارات و سازمانها باز كردند .
‏آشنايي با شبكه اينترنت ‏
‏اينترنت چيزي بيش از يك معجزه تكنولوژي است . اينترنت در نفس خود يك اجتماع بشري است . درست است كه در اين اجتماع ، ارتباط بسيار سريعتر صورت مي گيرد و پيامها در عرض چند ثانيه از اين سر دنيا به آن سردنيا مي رسد . اما واقعيت اين است كه اين اجتماع ،با يك حزب بزرگ و پر جنب و چوش تفاوت چنداني ندارد ، در اين اجتماع نيز گاه شاهد چيزهايي هستيم كه ما را به خنده مي اندازد و گاه چيزهايي مي بينيم كه ما را عصباني مي كند . بعضي وقتها به نوشته هاي بسيار احمقانه بر مي خوريم و گاهي هم با عقايد وانديشه هايي روبه رو مي شويم كه آدم را به تفكر و تعمق وا مي دارد . در اين اجتماع انساني گاهي اوقات دوستان جديدي پيدا خواهيم كرد و زماني با كساني مواجه خواهيم شد كه آرزو مي كنيم ديگر هرگز با آنها ملاقات نكنيم . متصل بودن به اينترنت اينترنت چيزي فراتر از اطلاع يافتن از نظرات مطرح شده در كنفرانسهاي الكترونيكي يا تصوير برداري از آن چيزهايي است كه از طرف اينترنت روي صفحه نمايشگر كامپيوترتان ظاهر مي شود . متصل بودن به اينترنت يعني سؤال كردن ، جواب دادن ، تبادل رأي و عقايد ، يعني مشاركت داشتن ، با مشاركت در اينترنت و استفاده از آن ، شما شهروند دنياي جديدي خواهيد شد كه به آن
2
cyber space‏ مي گويند . اگر براي اولين باراست كه با چنين عبارتي روبه رو مي شويد شايد براي شما عبارتي جالب و در عين حال بي معنا باشد . cyber space‏ مكاني است كه در آن انسان ساكن جايي است كه واقعيت مادي ندارد . اگر از اين عبارت سردر نمي آوريد ، علامتي كنار آن بگذاريد و بگذاريد به اينترنت متصل شويد و يك سال بطور فعال در آن مشاركت كنيد . سپس دوباره همين جملات را بخوانيد . خواهيد ديد كه ديگر شهروند طبيعي cyber spaco‏ بودن براي شما عجيب نخواهد بود و درست مثل شهروند اين شهر يا آن شهر بودن طبيعي به نظر خواهد رسيد . اينترنت بزرگترين شبكه كامپيوتري جهان است كه به اصطلاح ( شبكه شبكه ها ) گفته مي شود . اينترنت شكل تكامل يافته شبكه اي به نام Arpanet‏ است كه تقريباً ربع قرن پيش براي رفع نياز محققين صنايع دفاع آمريكا و برخي از همكاران آنها در كشورهاي ديگر تأسيس گرديد .
‏آرپانت كه در سال 1971 تعداد كامپيوترهايش بسيار اندك بود ، به تدريج رشد كرد و در سال 1984 بيش از 1000 كامپيوتر را در خود اختصاص داد . در سال 1986 مؤسسه ملي علوم آمريكا ، NSFNET‏ را براي ارائه ارتباطات شبكه اي به مراكز تحقيقاتي بيشتر و گسترش شبكه بين المللي ، تأسيس نمود . در سال 1987 به 100000 دستگاه رسيد .
‏در سال 1990 ارپانت به زندگي خود خاتمه داد ، اما اينترنت به رشد خود ادامه داد ، تا جايي كه در سال 1992 به يك ميليون و در سال 1993 به دو ميليون كامپيوتر مجهز گرديد . امروزه ، هيچ كسي به درستي نمي داند كه اينترنت واقعاً از چند كامپيوتر و شبكه كامپيوتري تشكيل شده است . آنچه كه مسلم است روز به روز بر تعداد اعضاي اين شبكه جهاني افزوده مي شود . اينك اينترنت در دنياي علوم بسيار گسترش يافته و به شكل وسيله اي سريع و نه چندان پر هزينه به منظور دستيابي به اطلاعات و سيستم ارتباطي عموم درآمده است . مراكز مختلف امروزه اطلاعات خود را روي كامپيوترهاي سرويس دهنده خود قرار داده و اين اطلاعات را در دسترسي همگان قرار مي دهند . فرض كنيد شما بخواهيد اطلاعاتي در مورد وضعيت آب و هوا بدانيد . كافي است با دانستن آدرس پايگاه اطلاعاتي سازمان هواشناسي روي شبكه اينترنت ، با كمك مرورگرهايي كه روي سيستم عامل شما از قبيل نصب شده است . سري بر آن بزنيد و اطلاعات دلخواه خود را پيدا كنيد .

 

دانلود فایل