كامپيوتر آشنايي با نرم افزار Starry Night Deluxe 2 1 4 (دانلود رایگان) 💯

دانلود كامپيوتر آشنايي با نرم افزار Starry Night Deluxe 2 1 4 (دانلود رایگان) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

كامپيوتر آشنايي با نرم افزار Starry Night Deluxe 2 1 4 (دانلود رایگان)

كامپيوتر--آشنايي-با-نرم-افزار-starry-night-deluxe-2-1---4-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏آشنايي با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1
‏دكتر محمد تقي عدالتي و مهرداد دهرآزما
‏گروه فيزيك ‏،‏ دانشكده علوم پايه ، دانشگاه فردوسي مشهد
‏خلاصه:
‏ Starry Night‏ در واقع يك شبيه ساز آسمان است كه قابليت هاي زيادي دارد. با استفاده از آن مي توان موقعيت هر ستاره ، سياره ، سحابي و …‏. را در آسمان مشاهده كرد كه البته كاربر مي تواند خود را به جاي ناظري در جاهاي مختلف فضا قرار دهد و از آنجا آسمان را نگاه كند.
‏اين نرم افزار قابليت اين را دارد كه اگر جسم جديدي كشف شد مثل دنباله دار، قمر و …‏. با دادن اطلاعات لازم از قبيل پارامترهاي مداري ، اندازه ، قد‏ر‏ و رنگ آن جسم را در نقشه آسمان وارد كرد و مانند ديگر اجرا‏م‏ي كه از قبل در نرم افزار بوده از آن استفاده كرد.
‏ازنكات جالب توجه ديگر اين است كه مي توان تصاوي‏ر‏ تخيلي صورتهاي فلكي را مشخص كرد، مثلاً در صورت فلكي ‏ج‏بار كه بصورت يك شكا‏ر‏چي است را نشان مي دهد بطوريكه كاربر متوجه مي شود منظور از اين تمثيلي كه براي جبار آورده اند چيست.
‏از تواناييهاي ديگر اين نرم افزار اين است كه آسمان يك روز را مي تواند بصورت فيلم نشان دهد، يعني طلوع و غروب هر يك از ‏اجرام سماوي‏ را‏ ‏كه در آن تاريخ قابل مشاهده اند را نشان مي دهد.
Starry Night‏ مي تواند تقريباً تمام خورشيد گرفتگي ها را از سال 1601 تا ‏سال‏2500 ميلادي را پيش بيني كند كه دقيقاً در چه زماني و در چه مكاني از كره زمين قابل ‏رؤيت‏ است.
‏فايل اجرايي:
‏با ورود به فايل اجرايي Starry Night Deluxe 2.1‏ قسمتهاي مختلف اين نرم افزار را مي توانيد روي صفحه مانيتور ملاحظه كنيد .
File , Edit , Setting , Display , Guides , Livesky , Window , Help
Edit‏ :
‏با ورود به اين قسمت و انتخاب Find‏ مي توان با وارد كردن نام جسم مورد نظر جاي آن را در آسمان پيدا كرد كه بعد از آن مي توانيم با وارد شدن دوباره به Edit‏ و انتخاب قسمت get info‏ اطلاعاتي مانند فاصله، قدر، زمان طلوع و غروب نسبت به افق ناظر، زاويه سمت‏ ،‏ ارتفاع‏ ،‏ زاويه بعد‏ ،‏ ميل و …‏ را درباره آن جسم بدست آورد.
‏2
Setting‏:
‏كاربر مي تواند با ورود به اين قسمت و انتخاب view location‏ خود را بجاي ناظري در جاهاي مختلف قرار دهد. مثلاً مي تواند خود را به جاي ناظري در خورشيد ، ماه ، زحل و …‏ و يا در ايستگاه فضايي مير قرار دهد، حتي مي تواند با انتخاب Fixed location‏ مختصات هر موقعيتي را ‏در‏ فضا بدهد و خود را بجاي ناظري در آنجا قرار دهد.
‏با انتخاب زمين ( earth‏ ) نقشه كره زمين را در اختيار كاربر قرار مي گيرد و كاربر مي تواند هر كجاي نقشه را انتخاب كند و خود‏ را‏ بجاي ناظري در آن منطقه قرار دهد و سپس با كليك كردن روي set location‏ مي تواند نقشه آسمان رادر آنجا مشاهده كند.
‏در قسمت option‏ كاربر مي تواند صفحه اصلي را به سليقه خود از نظر رنگ ، سايز، نوع خط و …‏. تنظيم كند و يا مي تواند در اين قسمت مشخص كند كه در صفحه نمايش نام سيارات ، نام ستاره ها و يا نام ‏اجرام مسيه‏ باشد.
‏در قسمت Megnitudes‏ مي توان حد قدر آسمان را مشخص كرد:
Display‏:
‏با وارد شدن به اين قسمت و انتخاب horizon‏ كاربر مي تواند مكاني كه در آنجا قرار داد ( افق ) را حذف كند و اجسامي را كه هنوز طلوع نكرده و يا غروب كرده اند، كه ديگر درديد ناظر نيستند رامشاهده كند.
‏از فرامين ديگر اين قسمت اين است كه مي توان مثلاً در صفحه مانيتور فقط ستاره ها يا فقط سيارات و …‏ را انتخاب كند.
Guides‏ :
‏در اين قسمت مي توان با كليك كردن روي Constellations‏ محدوده صورتهاي فلكي را مشخص كرد.
‏با كليك كردن روي Onscreen Info‏ اطلاعاتي مانند محل ناظر ، تاريخ و ساعت بر حسب UT‏ ( universal Time‏ ) مشخص مي كند.

 

دانلود فایل