⭐️نمونه چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه سرآغاز و شکل گیری ادبیات کودک در مصر word

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سرآغاز و شکل گیری ادبیات کودک در مصر با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد

نمونه چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه سرآغاز و شکل گیری ادبیات کودک در مصر word

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سرآغاز و شکل گیری ادبیات کودک در مصر با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 40
حجم 95/555 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سرآغاز و شکل گیری ادبیات کودک در مصر با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

« پژوهشگران در مورد نقطه ی آغازین پیدایش ادبیات کودک اختلاف نظر دارند. بیشتر آنان بر این باورند که این نوع از ادبیات جدید است . و تنها در دو قرن گذشته پا به عرصه وجود گذاشت . دسته ای دیگر خلاف دیدگاه فوق دارند و بر این باورند که ادبیات کودک همراه با بشر و با مهر مادر به کودک ، تکوین یافته است. و هر جا مادر و کودکی باشد، به ناچار ادبیات کودک که شامل قصه ، حکایات ، ترانه ، آواز ، افسانه ها و « فکاهیات »  است ، نیز حضوری تازه دارد.»  ولی مانند شعر و ادبیات سیر تاریخی داشته است و همانگونه که نقد ادبی به تازگی ظهور پیدا کرده و محتوای اشعار چندین ساله را بررسی می کند، ادبیات کودک نیز جدیداً ظهور پیدا کرده اما ریشه های آن همراه با بشر و در طول حیات بشری است به همین خاطر بعضی از منتقدان، ادبیات کودک را در دو حیطه فلکلور بررسی می کنند . ادبیات کودک قدمتی دیرینه دارد. و چه بسا قدمت آن از دیگر انواع ادبی بیشتر باشد ؛ زیرا ریشه در پیدایش زبان و ارتباط آن با بیان انواع زندگانی بشری دارد. بیان  آن آسان است و زندگی فطری (طبیعی) انسان را نمایان می سازد و به طرز آشکاری عاطفه پدری و مادری را در قبال کودک ترسیم می کند. ادبیات کودک دارای تعابیری برگرفته از محیط است که دربردارنده علایم و نمادهایی از ارزش ها و عادات و اعتقادات ، می‌باشد و این امری عادی و طبیعی است ؛ زیرا ادبیات کودکان با ادبیات بزرگسالان متفاوت است.» 

 

 

 

فهرست مطالب
سرآغاز و شکل گیری ادبیات کودک در مصر50
2-1. بنیان گذاران ادبیات کودک در مصر51
2-1-1 . رفاعه رافع طهطاوی پیشتاز ادبیات کودک در جهان عرب51
2-1-1-1 . طهطاوی از دیدگاه أدبا52
2-1-1-1-1 . عبدالغنی حسن و نقد کتاب المرشد الأمین52
2-1-1-1-2 . علی مبارک آگاه به فضل و مرتبه علمی طهطاوی53
2-1-1-1-3 . روضه المدارس ؛ جرقه آغازین ادبیات کودک54
2-1-2 . محمد عثمان جلال سردمدار ادبیات افسانه ای56
2-1-2-1 . نمونه ای از آثار منظوم محمد عثمان جلال57
2-1-2-1-2 . هدف عثمان جلال از ترجمه آثار لافونتین61
2-1-2-1-2 . دیوان الیواقظ اثری خاص برای کودکان62
2-1-3 . جایگاه عبدالله فریج در شکل گیری شعر کودک63
2-1-4 . مصطفی کامل  داعیه گسترش ادبیات تعلیمی64
2-1-5 . احمد شوقی بنیانگذار قصه منظوم کودکانه65
2-1-5-1 . اعمال و آثار احمد شوقی در حیطه ادبیات کودک67
2-1-5-1 . طرح یک پرسش68
2-1-5-3 . احمد شوقی از دیدگاه محمد غنیمی هلال70
2-1-6 . فعالیت های دیگر در زمینه ادبیات کودک71
2-1-7 . علی فکری و اعتقاد به نقش تکالیف درسی در تکامل شخصیت کودک72
2-1-8 . ابراهیم عرب ؛ ارائه مضامین عالی با مفاهیم ساده72
2-1-8-1 . تبعیت ابراهیم عرب از روش ادبیان پیشین73
2-1-8-2 . دیوان آداب العرب ؛ اثری تربیتی و تهذیبی74
2-1-9 . محمد هراوی شاعری معتقد به ادبیات کودک76
2-1-9-1 . محمد هراوی از دیدگاه اهل قلم76
2-1-9-2 . آثار هراوی در زمینه ی ادبیات کودک77
2-9-2-1 . دیوان سمیر الأطفال قدیمی ترین اثر مستقل و خاص کودکان77
2-1-9-3 . اسباب و رموز موفقیت هراوی78
2-1-9-4 . نمونه ای از اشعار هراوی79
2-1-10 . کامل الکیلانی عامل تغییر در نگرش جامعه نسبت به ادبیات کودک79
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود