مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی
هدف از این مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی می باشد که به بررسی تاریخی ادبیات کودک در سه کشور مصر ، سوریه و عراق می پردازد.
✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی
✔️ قابلیت ویرایش فایل
✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم
مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی
هدف از این مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی می باشد که به بررسی تاریخی ادبیات کودک در سه کشور مصر ، سوریه و عراق می پردازد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 88 |
حجم | 228/144 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
توضیحات کامل
این مبانی نظری فصل دوم پایان نامه ادبیات کودک می باشد که در آن به تعریف ادبیات کودک و انواع آن و معرفی دوران کودکی و اهمیت آن پرداخته می شود و ضرورت ایجاد ادبیاتی خاص آنها که از طریق بازی و سرگرمی و با استفاده از هنر و ادبیات ، باعث شکل گیری شخصیت و پرورش قوای ذهنی آن ها در به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه ی آن ها کمک نماید.( در پایین به تفصیل فهرست مطالب مبانی نظری ادبیات کودک آوزرده شده است.)
ادبیات کودک در خلال بسیاری از تأثیرات مختلف که در شخصیت کودک ایجاد می- کند و یا در محیطی که کودک در آن زندگی می کند ، در رشد شخصیت کودکان تأثیر می- گذارد. پس ادبیات کودک ، ازعناصر اساسی است که علتهای سازگاری انسانی را در فهم گروهی که مورد خطاب این نوع ادبیات (کودک) هستند، افزایش می دهد. و کودک را با علت هایی که ورای انواع سازگاری می باشند و نیز آنچه محرک انگیزه ها است ، آشنا می گرداند.
پس کودکان همواره ادبیات خاص خویش را دارند، ادبیاتی که خیالِ آنها را حرکت و رشد می دهد. کودکان کتابهایی را که باعث شادمانی و بهره مندی و نشاط آنها می گردد، و نیز کتاب هایی که آنها را به دنیای کودکیشان می برد دوست دارند. و باعث می شوند تجربه های انسانی مختلف را که نیاز مبرم به یادگیری آنها دارند در وجودشان افزایش یابد. ادبیات کودک قصه های پهلوانی و شجاعت و بی باکی، قصه های انسانی که ارزش های اصیل را رشد می- دهد و به خوبی تشویق می نماید و شر(بدی) را دور می سازد. را شامل می شود.»
فهرست مطالب
چکیده
الف)مقدمه .1
ب)تعریف و بیان سوال های اصلی تحقیق .1
پ)اهداف تحقیق .3
ت)روش تحقیق 4
ث)ضرورت انجام تحقیق .4
ج)سابقه و پیشینه تحقیق .5
1. نگاهی به ادبیات کودکان 9
1-1 . کودک و دوران کودکی 10
1-1-1 . اهمّیّت و جایگاه دوره ی کودکی 11
1-1-2 . دیدگاه اسلام به کودک 12
1-2 . تعریف ادبیات کودک 15
1-3 . اصطلاح ادبیات کودک 16
1-4. دیدگاه های متفاوت درباره ادبیات کودک 23
1-5 . اهمیت و اهداف ادبیات کودک 29
1-5-1 . اهداف ادبیات کودک 30
1-5-1-1 . اهداف تربیتی 30
1-5-1-2. اهداف زبانی 31
1-5-1-3 . اهداف تعلیمی ، آموزشی و شناختی 33
1-5-1-4. اهداف تفریحی 34
1-5-1-5. اهداف زیبایی شناختی و ذوقی 35
1- 6 . تأثیرادبیات کودک در رشد شخصیت کودک 36
1-7 . وظایف ادبیات کودک 39
1-7-1. وظیفه اجتماعی 39
1-7-2. وظیفه تاریخی و فرهنگی 40
1-8 . انواع ادبیات کودک 41
1-8-1 . قصه 42
1-8-1-1. قصه های خیالی 44
1-8-1-2. قصه های جن و پری و جادوگران 46
1-8-1-3. قصه های حیوانات 47
1-8-1-4. قصه های واقع گرایانه 50
1-8-1-5. قصه های تاریخی 51
1-8-1-6. قصه های دینی 52
1-8-1-7. قصه های ادبی 53
1-8-1-8. قصه های فکاهی 54
1-8-1-9. قصه های علمی 54
1-8-2 . شعر کودک 56
1-8-2-1. خیال در شعر کودک 56
1-8-2-2 . وزن در شعر کودک 57
1-8-2-3 . انواع شعر کودک 59
1-8-2-3-1 . لالایی ها 59
1-8-2-3-2. متل ها 59
1-8-2-3-3 . شعرهای غنایی 60
1-8-2-3-4 . قصه های منظوم 60
1-9. پیدایش و سیر تاریخی ادبیات کودک 60
1-9-1 . تاریخچه ادبیات کودک در جهان 64
1-9-2. ادبیات کودک در سرزمین های عربی 70
الف . منابع فارسی
ب . منابع عربی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود”
☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢