گزارش کاراموزی کامپیوتر،شركت سهند رایانه صبا

گزارش کاراموزی کامپیوتر،شركت سهند رایانه صبا

گزارش کاراموزی کامپیوتر،شركت سهند رایانه صبا

گزارش کاراموزی کامپیوتر،شركت سهند رایانه صبا

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 4.108 مگا بایت
تعداد صفحات 27
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

گزارش کاراموزی کامپیوتر-شركت سهند رایانه صبا در 27 صفحه ورد قابل ویرایش

معرفی مكان كارآموزی:

شركت سهند رایانه صبا یك شركت تجاری و خدماتی می باشد. ازجمله خدمات ارائه شده توسط این شركت میتوان به تهیه و فروش كامپیوتر و ل‍وازم جان‍بی آن ، همچنین تعمیر و عیب یابی قطعات سخت افزاری و نمایندگی فروش و تعمیر محصولات LG اشاره كرد.

مدیر عامل شركت سهند رایانه جناب آقای مهندس فرج قره خانی می باشدو كارمندان دیگر شركت نیز سهام دار شركت می باشند .

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی كارآموز:

با توجه به اینكه شركت سهند رایانه در زمینه سخت افزار و نرم افزارفعالیت می كند، به این ترتیب كارآموزان معرفی شده به شركت میتوانند در زمینه نرم افزار و سخت افزار كامپیوتر فعالیت نماید. اینجانب شخصا در زمینه اسمبل كردن كامپیوتر و نصب سیستم های عامل ویندوز ، همچنین نصب برنامه های كاربردی فعالیت می كردم.

برنامه های آینده شركت:شركت دارای برنامه هایی برای آینده است . از جمله برنامه های آینده شركت ، برگذاری كلاسهای كامپیوتر و همچنین شبكه و نرم افزارهای شبكه را می توان نام برد.

معرفی قطعات سخت افزاری یك سیستم و گزارش مونتاژ آن

سخت افزار كامپیوتر
سیستم چیست؟
اجزای اصلی سخت افزار كامپیوتر
قطعات مورد نیاز برای تهیه یك سیستم كامپیوتری

1ـ سخت افزار كامپیوتر چیست؟

سخت افزار مجموعه ای از عناصر و مدارها و بردها ی الكترونیكی است .به عبارت دیگر می توان گفت اجزای فیزیكی و قابل لمس كامپیوتر سخت افزار نامیده می شود.

2ـ سیستم چیست؟

سیستم مجموعه ای از عناصر مرتبط به هم است. بدین معنی كه اطلاعاتی را به عنوان ورودی می پذیرد و با انجام عملكرد معینی روی انها یك سری خروجی به عنوان نتیجه ناشی از عملكرد مجموعه بر روی ورودیها ارائه می دهد.

* با توجه به تعریف فوق كامپیوتر نیز نوعی سیستم است.

3- اجزای اصلی سخت افزار كامپیوتر:

كامپیوتر به عنوان یك سیستم دارای پنج قسمت اصلی می با شد كه عبارتند از:

· حافضه اصلی
· واحد حساب و منطق
· واحد كنترل
· واحد ورودی
· واحد خروجی

4- قطعات مورد نیاز برای تهیه یك سیستم كامپیوتری و نحوه مونتاژ آنها:

قبل از شروع به مونتاژ ابتدا باید قطعات زیر را برای شروع تهیه كنیم:

كیس ـ مادر بورد ـ مانیتور ـ صفحه كلید ـ CPUیا ریز پردازنده دیسك سخت یا HARD DISK ـ حافظه اصلی یا RAMـ كارت گرافیكی – كارت مودم ـ كارت صدا ـ CDROM ـ فلاپی درایو

1- سیستم عامل ها به ترتیبی ایجاد می شوند تا قابل توسعه و غلط گیری و دارای قابلیت افزودن قابلیتهای جدید به آن می باشند.

اما نرم افزارهای كاربردی بیشتر جنبه كاربردداشته و انجام كارهایی نظیرتایپ و ویرایش متن و تصویر و غیره را بر عهده دارند.

از جمله نرم افزارهای سیستم عامل می توان ویندوز98 و XP را نام برد.این دو سیستم عامل محصول شركت مایكروسافت بوده و قسمت اعظمی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند.به همین دلیل و به دلیل اینكه نرم افزارهای كاربردی بسیار زیادی تحت این سیستم عاملها اجرا می شوند آموزش نحوه نصب آنها برای هر دانشجوی كامپیوتر الزامی به نظر می رسد . قبل از آموزش نصب این سیستم عامل و نصب برنامه های كاربردی ، آموزش نحوه پارتیشن بندی نیز لازم به نظر می رسد . پس در زیر به آنها می پردازیم:

پارتیشن بندی هارد دیسك:

دیسكهای سخت دارای ظرفیت های مختلفی هستند. كه برای استفاده از فضای خالی دیسك می توان آنها را به بخشهای مختلف تقسیم نمود. در این صورت هر بخش از دیسك مانند یك درایو عمل می نماید.

قبلاٌ از دستور FDISK برای پارتیشن بندی هارد دیسك استفاده می كردند . اما شركتی كه هارد های MAXTOR را ارائه می كند ، همراه آن، یك نرم افزار ساده به نام MAXBLAST را نیز عرضه می نماید. با استفاده از این نرم افزار، به سادگی می توان یك هارد با ظرفیت های مختلف را پارتیشن بندی نمود. در زیر به دلیل سادگی زیاد آن ، نحوه استفاده آنرا برایتان می آورم تا هنگام انجام اینكار راحت تر باشید :

پارتیشن بندی با MAX BLAST :

ابتدا یك سی دی با قابلیت BOOTABLE را در CD-ROM خود قرار دهید. سپس سیستم را RESTART كنید . حال كلید DEL را بزنید با این كار وارد بخش SETUP می شوید.در این قسمت به دنبال بخش BOIS FEATURES و قسمت FIRST BOOT DEVICE بگردید . در این بخش FIRST BOOT DEVICE را روی درایوCD تنظیم كنید.تنظیمات را SAVEو از SETUPخارج شوید.اكنون پس از بالا آمدن كامپیوتر با CD-ROM ، CD مربوط به MAXBLAST را وارد كنید . بعد از انتخاب گزینه پارتیشن بندی با MAX BLAST منتظر پیام RUN MAX BLAST FROM FLOPPY OR CD[F C]? بمانید . با مشاهده آن كلید F را فشار دهید . با زدن این كلید صفحه LICENCE این نرم افزار دیده می شود. در اینجا گزینه I AGREE را بر گزینید. سپس به پنجره باز شده رفته و در بخش DRIVE INFORMATION دیسك سخت خود را انتخاب كنید. حال گزینه SELECT DRIVE را فعال كنید. اكنون دكمه NEXT را بزنید .

می بینیم كه پیامی ظاهر می شود . حالا گزینه CONTIUE WITH

SELECTED OPTION AND ERASE EXISTING DATA را انتخاب و تیك بزنید. كلید NEXT را بزنید.در این پنجره سیستم عامل مورد نیاز خود را برگزینید و بهتر است XP را انتخاب كنید. و كلید NEXT را بزنید .در صفحه باز شده گزینه CHOOSE AN INSTALLATION METHOD را انتخاب كرده وNEXT را بزنید،اكنون در این صفحه می خواهیم پارتیشن بندی را انجام دهیم .برای اینكار گزینه CLEAR را بزنید تا اطلاعات روی هارد كاملا پاك شود . در این صورت هارد دیسكتان مانند یك هارد نو و خام می باشد.برای ایجاد یك پارتیشن روی گزینه ADD كلیك كنید . در صفحه بازشده و درقسمت TEXT BOX آن میزان مورد نظرتان را با واحد مگا بایت وارد كنید تا مقدار فضای مورد نظرتان برای آن درایو اختصاص یابد.مثلا برای اختصاص 8 گیگا بایت(8 GB ) فضا به درایو “C:” مقدار 8000را در كادر متن وارد كنید . در بالای صفحه نیز یك نمودار دایره ای میزان فضای مورد نظررابه درصد نمایش می دهد. برای اضافه كردن درایوهای جدید تا پارتیشن بندی كامل هارد ، این كار را تكرار نمائید.هر بار در آخرOK را بزنید. اكنون كلید NEXT را بزنید تا به صفحه بعد بروید. با زدن كلید EXIT از نرم افزار MAXBLAST خارج شوید. حالا هارد دیسك تان، آماده نصب سیستم عامل دلخواهتان است.