گزارش كارآموزی بررسی مراحل اجرایی یک سیکل کاری از ابتدا تا انتها

گزارش كارآموزی بررسی مراحل اجرایی یک سیکل کاری از ابتدا تا انتها

گزارش كارآموزی بررسی مراحل اجرایی یک سیکل کاری از ابتدا تا انتها

گزارش كارآموزی بررسی مراحل اجرایی یک سیکل کاری از ابتدا تا انتها

دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات 33
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قرائت (نقشه برداری):

از جمله مسائلی كه توسط تیم نقشه برداری هدایت می شود، هدایت حفاری می‌باشد. از آنجایی كه این تونل از دو طرف در دو سینه كاری جدا حفر شده در نتیجه از طریق عملیات دقیق نقشه برداری باید پیش رفت تا در نهایت از هر دو طرف به یك قسمت برسیم. از دیگر وظایف این گروه تعیین خط برش است كه در آن محدوده و با توجه به آن باید عملیات حفاری صورت گیرد. روند تعیین این خطبدین صورت است كه ابتدا دوربین (total station) را نسبت به محل توجیه كرده سپس بر مبنای آن و تعریفی كه از موقعیت تونل دارند موقعیت محدوده حفاری آنالیز می گردد و در نهایت از طریق اسپری های رنگی این محدوده مشخص شده كه در مرحله بعدی چالهای حفاری با توجه به قدرت آتشباری باید در درون آن اجراء شده و سپس خرج‌گذاری و آتشباری صورت گیرد. كنترل این محدوده قبل از مرحله نگهداری دوباره صورت می گیرد كه تا در صورت انحراف آنرا اصلاح نمایند.

1- حفاری و آتشباری

با توجه به روش و الگوی طراحی شده جهت آتشباری (پیوست 1-1) عملیات حفاری چالهای آتشباری با طول متر و قطر 51 میلی متر با فواصل مشخص توسط دستگاه جامبودریل به روش ضربه‌ای- چرخشی صورت می گیرد و در ادامه بعداز تخلیه كلیه پرسنل و تجهیزات از محل عملیات خرج گذاری و آتشباری به روش v.cut صورت می پذیرد.

در این روش از دینامیت اخگر و همچنین از كرتكس در چالهای اطراف جهت آتشباری كنترل شده استفاده می گردد، تا از بروز اضافه حفاری جلوگیری شود. در مرحله بعدی بعد از تهویه گازهای سمی حاصل و كنترل محل توسط تیم آتشباری (جهت بررسی وجود یا عدم وجود چالهای انفجاری عمل نكرده) در صورت وجود مناطق تخریب نشده از رود هدر استفاده می گردد. البته مناطقی كه از لحاظ جنس جزء مناطق نرم باشند بدون عملیات آتشباری توسط رود هدر حفاری می گردد. البته با توجه به تكتونیزه و ریزشی بودن منطقه بهتر بود كه از روش آتشباری استفاده نگردد و یا آنكه در نوع و روش آتشباری تجدید نظر نموده و از آتشباری كنترل شده به روش صحیحی استفاده گردد.

2- تهویه

با توجه به وجود گازهای No2 Co2 Co و گرد زغال و گاز گریز و در مناطق زغال‌دار و همچنین وجود دو ده حاصل از ماشین آلات بارگیری و حمل و نقل تهویه این تونل جزء مسائل عمده و اساسی می باشد.

در تهویه این تونل از تهویه دهشی استفاده شده كه در مسیر تونل جهت كنترل افت فشار هوا از فن های كمكی استفاده شده كه در نهایت هوا از این طریق به سینه كار منتقل شده تا در نهایت در برگشت و خروج هوا از دهانه تونل این گازها و ذرات از تونل خارج گردد.

از مشكلاتی كه این تهویه دارد عدم حمایت هوای خروجی می باشد. بدین معنی كه هوای آلوده تا نیمه تونل آمده و در آنجا بدلیل افت فشار هوا باقی می‌ماند. به نظر می رسد با قرارگیری تهویه مكشی در آن ناحیه بتوان به خروج هوای آلوده كمك نمود.

3- بادگیری و حمل و نقل

جهت بارگیری ذرات خرد شده از لودر استفاده می گردد تا از آن طریق ذرات سنگ را یا بصورت موقت در محلی دورتر از سینه كار انتقال داده تا موقتاً بقیه مراحل اجرایی صورت گیرد و در مرحله بعدی آنرا توسط كامیون به بیرون انتقال دهند و یا مستقیماً توسط لودر ذرات سنگ از سینه كار بارگیری شده و داخل كامیون انتقال داده شده تا به بیرون منتقل گردد.