پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل docx
حجم فایل 3.367 مگا بایت
تعداد صفحات 148
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

فهرست مطالب

پیشگفتار……………………………………………………………………………………………………………………………..ا-ب

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..ب-ج

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………ج-د

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………1

1-2 بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………2

1-3 اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………..2

1-4 اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………………….2

1-5 سئوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………3-2

1-6 فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………….3

1-7 كلید واژه ها……………………………………………………………………………………………..4-3

فصل دوم: پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………5

2-2 تاریخچه موضوع…………………………………………………………………………………. 7-6

2-3 پیشینه نظری…………………………………………………………………………………..8-7

2-4 پیشینه عملی(نقد کتاب)………………………………………………………………………………………………9

2-5 ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….9

فصل سوم: روش تحقیق

3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………10

3-2 روش های مورد استفاده در تحقیق…………………………………………………………………………..11

3-3 فنون گردآوری اطلاعات و توضیح آن ها…………………………………………………………………..12

3-4 جمع آوری داده ها…………………………………………………………………………………………………….12

3-5 تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………..13

فصل چهارم: یافته های تحقیق

4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….14

4-2 قرآن کتاب آسمانی ما……………………………………………………………………………………………….15

4-3 تعریف ادبیات……………………………………………………………………………………………………………. 15

فرضیه 1: ادبیات فارسی از کلام قرآن بهره های فراوانی گرفته است…………………………….17-16

4-4 تاثیرات دین اسلام در عرصه ی ادبیات………………………………………………………………19-17

5-4 صبر و شکیبایی قرآن در نظم شاعران………………………………………………………………..20-19

6-4 حدیث چیست………………………………………………………………………………………………………21-10

4- 6-1-حدیث محبت در ادب فارسی………………………………………………………………………..25-21

فرضیه 2: برخی از شعرای متقدم در آیات و احادیث در شعر خود بهره گرفته اند…………. 35-27

فرضیه 3: میزان استفاده حافظ از احادیث و قرآن در اشعارش زیاد بوده است…………..42-36

فرضیه 4: مولوی داستان یوسف را در اشعار خود بررسی کرده است………………………..59-43

فرضیه 5: سنایی در اشعار خود به تصویر پردازی قرآنی پرداخته است…………………….66-60

فرضیه 6: شهریار دراشعار خود از نهچ البلاغه بهره برده است………………………………….98-67

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5- 1مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….128

5-2 بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………. 130-129

5-3 مشکلات تحقیق………………………………………………………………………………………………………130

5-4- پیشنهادات تحقیق…………………………………………………………………………………………………131

فهرست منابع و مآخذ……………………………………………………………………………133-132

پیوست

فهرست جداول…………………………………………………………………………..127-99

جدول 1-4- توزیع فراوانی افراد شركت كننده در تحقیق بر حسب سن

جدول 2-4- شاخص های تمایل مركزی و شاخص های پراكندگی سن افراد شركت كننده در تحقیق

جدول 3-4- توزیع فراوانی سن افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 4-4- توزیع فراوانی افراد شركت كننده در تحقیق بر حسب پایه تحصیلی

جدول 5-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شركت كننده در تحقیق

جدول 6-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 7-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شركت كننده در تحقیق

جدول 8-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 9-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی

جدول 10-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 11-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی

جدول 12-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 13-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شركت كننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده كننده از قران و احادیث

جدول 14-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شركت كننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده كننده از قران و احادیث به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 15-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده كننده از قرآن و حدیث

جدول 16-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده كننده از قرآن و حدیث به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 17-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی

جدول 18-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 19-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان

جدول 20-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 21-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده با شعرای استفاده كننده از قرآن و حدیث در اشعار خود

جدول22-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده با شعرای استفاده كننده از قرآن و حدیث در اشعار خود به تفكیك پایه تحصیلی

جدول23-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شركت كننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در كسب عبرت برای سایرین

جدول 24-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شركت كننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در كسب عبرت برای سایرین به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 25-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری

جدول 26-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 27-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده كننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها

جدول 28-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده كننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 29-4- تجزیه و تحلیل آماری بین پاسخ های داده شده توسط دو گروه شركت كننده در تحقیق ( پایه تحصیلی پیش دانشگاهی ، پایه تحصیلی سوم دبیرستان )

فهرست منحنی ها………………………………………………………………..126-100

منحنی 1-4- درصد فراوانی سن افراد شركت كننده در تحقیق

منحنی 2-4- توزیع فراوانی سن افراد شركت كننده در تحقیق بر حسب پایه تحصیلی

منحنی 3-4- درصد فراوانی پایه تحصیلی افراد شركت كننده در تحقیق

منحنی 4-4- درصد فراوانی شغل پدر افراد شركت كننده در تحقیق

منحنی 5-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 6-4- درصد فراوانی تحصیلات پدر افراد شركت كننده در تحقیق

منحنی 7-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 8-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی

منحنی 9-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 10-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی

منحنی 11-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 12-4- درصد فراوانی علاقه افراد شركت كننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده كننده از قران و احادیث

منحنی13-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شركت كننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده كننده از قران و احادیث به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 14-4- درصد فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده كننده از قرآن و حدیث

منحنی 15-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده كننده از قرآن و حدیث به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 16-4- درصد فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی

منحنی 17-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 18-4- درصد فراوانی دیدگاه افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان

منحنی 19-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 20-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شركت كننده با شعرای استفاده كننده از قرآن و حدیث در اشعار خود

منحنی21-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده با شعرای استفاده كننده از قرآن و حدیث در اشعار خود به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی22-4- درصد فراوانی موافق بودن افراد شركت كننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در كسب عبرت برای سایرین

منحنی 23-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شركت كننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در كسب عبرت برای سایرین به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 24-4- درصد فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری

منحنی 25-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 26-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده كننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها

منحنی 27-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده كننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها به تفكیك پایه تحصیلی