پولشویی و اثرات اقتصادی آن 17 ص 💯

دانلود پولشویی و اثرات اقتصادی آن 17 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پولشویی و اثرات اقتصادی آن 17 ص

پولشویی-و-اثرات-اقتصادی-آن-17-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏پولشویی و اثرات اقتصادی آن
‏پولشویی به عنوان یک جرم مالی تأثیر منفی چشمگیری بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها به ‏جای می‌گذارد.
‏گرچه اندازه گیری این آثار منفی به آسانی میسر نمی‌شود، اما شواهد موجود از آن ‏حکایت دارد که این قبیل فعالیت‌های مجرمانه نه تنها موجب استمرار فعالیت های ‏مجرمانه دیگری می شود ، بلکه سبب :
– ‏تخریب بازارهای مالی
– ‏ورشکستگی بخش خصوصی (که به صورت قانونی مشغول فعالیت است)‏،
-‏کاهش بهره‌وری ‏در بخش واقعی اقتصاد
-‏افزایش ریسک خصوصی سازس،
– ‏تخریب بخش خارجی ‏اقتصاد ،
– ‏بی‌ثباتی در روند نرخ‌های ارز و بهره،
– ‏توزیع نابرابر ‏درآمد و آثار منفی دیگر می‌شود که همه آنها به نحوی رشد و توسعه اقتصادی را تحت ‏تأثیر منفی قرار می‌دهند.
‏گرچه در کشورهای مختلف تلاش زیادی به منظور ‏مبارزه با جرم پولشویی انجام شده ، به دلیل گستردگی جرم مذکور  نبود اطلاعات لازم
‏درباره آن ، به خصوص در کشورهای در حال توسعه، نتیجه فعالیت چندان رضایت بخش نبوده ‏است.
‏در این مقاله، به منظور تبیین و شناسایی پدیده پولشویی، به بررسی ‏مفهوم و تأثیرات منفی آن بر اقتصاد کشورهای در حال توسعه خواهیم پرداخت. در آغاز ‏مفاهیم اساسی پولشویی و این که پولشویی در کجا، به چه منظور و چگونه انجام می‌گیرد ‏بررسی می‌شود. سپس به تجزیه و تحلیل آثارمستقیم و غیرمستقیم پولشویی ‏بر بخش مالی و بخش واقعی اقتصاد می‌پردازیم.
 
1-‏مقدمه:
‏پولشویی از جمله فعالیت‌های ناسالم اقتصادی است که خود زاییده و در عین حال ‏تکمیل کننده فعالیت‌های مجرمانه دیگری به حساب می‌آید. چنین فعالیتی نه تنها اقتصاد ‏کشورها، روابط اجتماعی و سیاسی آنها را نیز تحت تأثیر منفی و زیانبار خود قرار ‏می‌دهد. به همین علت، بررسی اثرت منفی و نحوه مبارزه با آن در دستور کار ‏سیاست‌گذاران اقتصادی و مورد توجه دستگاه قضایی کشورها قرار گرفته است. گرچه تلاش ‏زیادی در جهت مبارزه با این جرم مالی انجام گرفته، به علت پیچیدگی عملیات پولشویی و ‏گستردگی آثار و تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی آن از یک سو، و فقدان تحقیق و ‏پژوهش‌های لازم برای شناسایی این پدیده، به خصوص در کشورهای در حال توسعه از سوی ‏دیگر، توفیق چندانی به دست نیامده است.
‏اقتصاد ایران به علت قرار گرفتن در ‏کریدور فعالیت‌های قاچاق، فعال بودن بخش های زیر زمینی، نبود قوانین و مقررات لازم ‏برای مبارزه با پولشویی، به حساب می‌آید. از این رو ، لازم است با تلاشی دو چندان ، ‏ضمن برخورد با پدیده پولوشیی ، به تدوین و اجرای سیاست هایی به منظور جلوگیری از
‏پیدایش زمینه و شرایط تحقق آن اقدام شود .
‏این مقاله با هدف تبیین و ‏شناسایی پدیده پولشویی و آثار منفی اقتصادی آن نوشته شده ، از دو قسمت تشکیل می ‏شود. در مرحله نخست ، به مفهوم پولشویی و این که پولشویی در کجا ، به چه منظوری و ‏چگونه انجام می گیرد اشاره خواهد شد . سپس ، به بررسی آثار و تبعات اقتصادی آن ‏خواهیم پرداخت . با توجه به محدودیت زمانی و برای دستیابی به نتایج ، سخن خود را در ‏قالب پاسخ به چند پرسش ارایه می کنم .  
2-     ‏پولشویی چیست و به ‏چه منظور انجام می گیرد ؟
‏در مقالات و سخنرانی های ایراد شده ، عمدتاً ، ‏پولشویی را به معنای قانونی کردن درآمدهای غیر قانونی ، مشروع کردن پول های ‏نامشروع  یا تطهیر پول های حرام تعریف نموده اند . اما ، واقعیت این است که در ‏عملیات پولشویی نه در آمدهای غیر قانونی ، قانونی می شود نه پول حرامی تطهیر می شود ‏و نه پول نامشروعی به پول مشروع تبدیل       می شود . قانونی شدن یا مشروع بودن ‏هردرآمدی ( فارغ از بار ارزشی که این مفاهیم به دنبال دارند ) از نظر اقتصادی ، نه ‏تنها باید ضرری به اقتصاد یک کشور نداشته باشد ، باید به عنوان یک عنصر موثر در رشد ‏و توسعه اقتصادی ایفای نقش کند .
‏در عملیات پولشویی ، به عنوان یک فعالیت ‏مجرمانه مالی ، درآمدهایی که زاییده فعالیت های غیر قانونی است به گونه ای با ‏درآمدهای حاصل از فعالیت های قانونی در می آمیزد که امکان شناسایی و تفیک آن ها از ‏یکدیگر ممکن نیست و می توان از این درآمدهای غیر قانونی با حداقل ریسک برای فعالیت ‏های دیگری در آینده استفاده کرد
.
‏عملیات پول شویی به منظور تأمین منابع ‏برای فعالیت های مجرمانه بعدی در مقایسه با دیگر آثار منفی آن از اهمیت بیشتری ‏برخوردار است . این که پولشویی می تواند به عنوان یک جرم مستقل در نظر گرفته شود و ‏حساسیت به وجود آمده برای مبارزه با پولشویی و مجازات در نظر گرفته شده و برای آن ‏به میزان بیش از مجازات لحاظ شده برای جرائم منشاء می تواند به همین دلیل باشد .
3 – ‏پولشویی در کجا انجام می گیرد ؟
‏انجام هر فعالیت مجرمانه ‏نیازمند شرایط و محیط مناسب برای تحقق آن جرم است .
‏شناسایی این شرایط برای ‏جلوگیری از وقوع جرم اهمیت زیادی دارد . بررسی ماهیت جرم پولشویی و شواهد موجود ‏نشان می دهد که پولشویی در محیطی که شرایط زیر را داشته باشد قابل انجام خواهد بود .
– ‏کریدور فعالیت ها مجرمانه و غیر قانونی باشد .
– ‏بخش های غیر ‏رسمی اقتصادی فعال باشند .
– ‏بخش های رسمی ، به خصوص بازار مالی از کارایی ‏لازم برخوردار نباشد .
– ‏قوانین ضد پولشویی چندان فعال نباشد .
– ‏ریسک عملیات پولشویی چندان قابل توجه نباشد

 

دانلود فایل