پاورپوینت سیستم تولید به موقع JIT

پاورپوینت سیستم تولید به موقع JIT

پاورپوینت سیستم تولید به موقع JIT

پاورپوینت سیستم تولید به موقع JIT

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 196 کیلو بایت
تعداد صفحات 28
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پاورپوینت سیستم تولید به موقع JIT

قسمتی از متن……………..

مقدمه

سیستم تولید به موقع ( Just-In-Time ) یكی از پیشرفته ترین سیستمهای برنامه ریزی است كه در صدر هرم سیستمهای نوین برنامه ریزی و كنترل تولید قرار گرفته است.

امروزه به لحاظ محدودیتهای اقتصادی و توسعه و پیچیدگی بازارها ، استفاده بهینه از منابع در دسترس و شناخت و پاسخگویی به موقع به خواسته های مشتری در بخش های مختلف بازار به امری اجتناب ناپذیر تبدیل گردیده و سازمانها را بر آن داشته تا با حذف ساختارها و روشهای كار سنتی ، سهم خود را در بازار حفظ نمایند . سیستم تولید به موقع نخستین بار در شركت تویوتا به كار گرفته شد كه به سرعت مورد توجه سایر شركتهای ژاپنی قرار گرفت و با توجه به یكسان بودن فرهنگ خاص مورد نیاز سیستم دراكثر شركتهای ژاپنی اجرا گردیده و توسعه یافت.

اما با گذشت حدود سه دهه از معرفی این نظام و علیرغم تلاشی كه اكثر سازمانهای غیر ژاپنی در جهت بكارگیری اصول این نظام صرف كردند ، به دلایلی كه درباره ی ایران هم صادق است ، یعنی برداشت و تعاریف پراكنده اصول و نظریات این سیستم ، توسعه و اشاعه آن از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار نبوده و اكثر افراد آنرا تنها برنامه ای برای كنترل موجودی تلقی می نمایند. در حالی كه حذف موجودی اضافی انبارها تنها یكی از اصول مورد اشاره و توجه این نظام می باشد. از دیگر فواید این سیستم می توان به كاهش قابل توجه كار درجریان ساخت ، زمان تحویل محصول به مشتری ، فضای مورد نیاز ، ضایعات ، ضایعات دورریز و دوباره كاری ، افزایش در بهره وری ، بهبود روابط با عرضه كه بهتر و موفق تر هستند و نیروی كار دارای انگیزه راضی و با نشاط تر اشاره كرد.