پاورپوینت سرقت علمی پیشگیری با آموزش (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت سرقت علمی پیشگیری با آموزش (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت سرقت علمی پیشگیری با آموزش (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-سرقت-علمی-پیشگیری-با-آموزش-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 26 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

1
سرقت علمی: پیشگیری با آموزش Plagiarism: Preventing by the aid of Educating
2
چکیده
با توجه به لزوم ارتباط علمی و استفاده از عقاید دیگران بنا به ویژگی پویایی علمی و با در نظر داشتن سهولت دسترسی به منابع علمی در پیکره عظیم رایانه‌ای در جهان کنونی، سخنرانی حاضر به ویژه با هدف آشناسازی قشر جوان پژوهشگر با آنچه تحت عنوان «سرقت علمی- ادبی» شناخته می‌شود، تهیه شده است. در اینجا برآنیم تا ضمن معرفی انواع سرقت‌های علمی و ارتباط آن با ترجمه، گام‌هایی را در راستای پرورش ساختار پژوهشی و توانمندی‌های نوشتاری به منظور پیشگیری از سرقت‌های غیر عمدی علمی برداریم.
کليد واژگان: سرقت علمی، کپی‌برداری مستقیم، کپی‌برداری جزئی، تفسیر و ترجمه، خودسرقتی، سرقت علمی محصول ترجمه، جستجوگرهای سرقت علمی، ارجاع صحیح
3
مقدمه
سرقت علمی که با کمال تأسف در سطحی وسیع و دامنه‌دار گریبان‌گیر جامعه علمی کشور ما به ویژه قشر جوان علمی گردیده است، از آسیب‌های جدی پژوهشی به شمار می‌آید. پدیده فوق در حوزه‌های مختلف پژوهشی، نه تنها در زمینه تألیف بلکه در ارتباط با ترجمه نیز از نمودی آشکار برخوردار است.
امروزه کاربرد روزافزون بهره‌گیری از رایانه و فضاهای اینترنتی و تسهیل دستیابی به علوم روز جهانی، بدون آموزش فرهنگ کاربردی لازم در استفاده از متون مختلف علمی، ادبی، هنری، و… به کپی‌برداری‌های نادرست و غیر مجاز در سطحی وسیع انجامیده است.
به راستی آیا می‌توان پاسخی بر این پرسش یافت که چه میزان از مقاله‌های نگارش یافته در کشور ما به واقع نگارش شده‌اند، و ترجمه و کپی‌برداری نادرست یا به عبارتی سرقت علمی به شمار نمی‌آیند؟ در این ارتباط، سرقت علمی بر چه مواردی اطلاق می‌گردد؟ و انواع آن چگونه قابل تشخیص است؟
4
با در نظر داشتن این نکته که پویایی علم مستلزم ارتباط، اقتباس و استفاده صحیح از عقاید مکتوب و غیر مکتوب دیگران، اعم از موارد مندرج در کتب، مجلات، روزنامه‌ها، رساله‌ها و… و نیز مطالب ارائه شده در سخنرانی‌های گوناگون و یا در پیکره‌های عظیم رایانه‌ای، مشتمل بر وب‌سایت‌های جهانی و دیگر طرق مورد کاربرد در محیط‌های الکترونیکی به صورت CD و… می‌باشد، چگونه می‌توان از انواع سرقت‌های علمی که اغلب ناشی از فقدان آگاهی لازم و کافی در قشر پژوهشگر است پیشگیری نمود؟
مقاله حاضر تلاشی است در پاسخگویی به این‌گونه پرسش‌ها، که با پیشنهاداتی چند پیرامون نحوه پرورش پژوهش‌های علمی و توانمندی‌های نوشتاری همراه می‌باشد.
5
سرقت علمی و انواع آن
سرقت علمی یا پلی جیریسم Plagiarism که از واژه‌های لاتین Plagiaries به معنای غارتگر، و Plagium به معنای سرقت و دزدی (بچه دزدی) برخاسته، در معنای «سرقت و به کارگیری عقاید و نگاشته‌های دیگران به عنوان مطالب خود» کاربرد یافته است ( c.f. Chekola, 1996: 1 ).
این اصطلاح انواع گوناگون سرقت‌های ادبی و هنری، مشتمل بر برداشت عینی و بی‌کم و کاست تا تغییراتی صوری در آثار، را در بر می‌گیرد. به منظور درک بهتر مطلب بیان خود را در قالب پرسش زیر مطرح می‌نماییم:
در صورتی که با مطلبی از خود با نام فردی دیگر مواجه شوید چه احساس و عکس‌العملی خواهید داشت؟ طبیعتاً برافروخته شده و دلیلی را در توجیه این عمل ناپسند اخلاقی نخواهید پذیرفت، چراکه آن را به نوعی سوء استفاده از اعتبار خود به شمار می‌آورید.
تعاریف متمایز بخش بعد از سرقت علمی و صورت‌های بازنمود آن به منظور ایجاد درکی بهتر از مفهوم این اصطلاح ارائه شده است .

 

دانلود فایل