پاورپوینت تولید مثل و تشکیلات کندوی زنبور عسل (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت تولید مثل و تشکیلات کندوی زنبور عسل (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت تولید مثل و تشکیلات کندوی زنبور عسل (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-تولید-مثل-و-تشکیلات-کندوی-زنبور-عسل-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 50 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خالق توانا
تولید مثل و تشکیلات کندوی زنبور عسل
بکرزایی
بکرزایی نوعی تولید مثل در جانداران است که در آن تخمک بدون آنکه بوسیله گامت نر تلقیح شود، خودبخود تقسیم شده و به جاندار جدید ، تبدیل می ‌ شود که این نوع تولید مثل هم در گیاهان و هم در جانوران دیده می ‌ شود.
دید کلی
در هر جاندار ، اعم از اینکه تک جنسی باشد یا هرمافرودیت ، بسیار اتفاق می ‌ افتد که نتوانند جفت مناسبی پیدا کنند. بیشتر چنین گامتهای ناموفقی پس از اندک زمانی متلاشی می ‌ شوند. اما در موارد استثنایی ، گامتهای منفرد می ‌ توانند رشد کنند و افراد بالغ طبیعی بوجود آورند. این پدیده را بکرزایی ( Parthenogenesis ) گویند. از آنجا که هیچ جاندار نری در این نوع تولید مثل شرکت ندارد تا ماده ژنتیک خود را به اشتراک بگذارد، فرزندان حاصل کاملا شبیه مادر هستند و در واقع یک کلون هستند. در طبیعت کلونها در نتیجه تولید مثل غیر جنسی پدید می ‌ آیند. بکرزایی ، شکل ویژه ‌ ای از کلون کردن است که به انواع تولید مثل تعلق دارد.
بکرزایی در چه جاندارانی رخ می ‌ دهد؟
در بسیاری از آغازیان ، هر نوع گامت می ‌ تواند به شیوه بکرزایی رشد کند. در جانوران ائوگام ، فقط تخمکها گاهی می ‌ توانند به این شیوه رشد کنند. از اینرو ، بکرزایی طبیعی مثلا در روتیفرها ، زنبورها و دیگر حشرات اجتماعی صورت می ‌ گیرد. و در پرندگانی از قبیل بوقلمون و مرغ خانگی نیز بندرت رخ می ‌ دهد. آپومیکسی نوعی بکرزایی است که در گیاهان رخ می ‌‌ دهد. در این پدیده ، جنین از طریق لقاح حاصل نمی ‌ شود. بلکه از یاخته ‌ های داخل کیسه جنینی و یا یاخته ‌ های خورش اطراف کیسه جنینی بوجود می ‌ آید. در بکرزایی گامتی که قادر به بکرزایی است، از نظر کنش تفاوتی با هاگ ندارد یعنی هر دوی آنها سلولهای زاینده ‌ ای هستند که می ‌ توانند مستقیما به فرد بالغ تبدیل شوند.

 

دانلود فایل