پاورپوینت تشکلهای کارگری (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت تشکلهای کارگری (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت تشکلهای کارگری (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-تشکلهای-کارگری-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 52 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

عنوان ارائه :
تشکلهای کارگری
تشکل ‌ های کارگری در جمهوری اسلامی و مغایرت آن ها با کنوانسیون ‌ های بین ‌‌ المللی
پس از به وجود آمدن صنایع کشور و شکل گیری طبقه کارگر به ویژه با آغاز دوران سلطنت رضا شاه و از ابتدای قرن اخیر، خواست ایجاد تشکل و آزادی فعالیت های سندیکایی و اتحادیه ‌ ای مستقل، اصلی ترین مطالبه جنبش کارگران و مزدبگیران ایرانی بوده است. هرچند این جنبش در مقاطع مختلف با سرکوب ‌ های خونینی نیز مواجه بوده است، اما به مدد مبارزات خستگی ناپذیر کارگران و تلاش ‌ های بی دریغ پیشگامان جنبش کارگری در ایران، موفقت ‌ هایی را نیز در طول این سالیان کسب کرده ‌ است. قانون کار مصوب ۱۳۳۷ شمسی، علیرغم نارسایی ‌ های عمده ‌ یکی از این دستاوردها بود که لااقل وجود سندیکاها را به لحاظ قانونی پذیرفته بود.
ماده ۲۵ این قانون، از سندیکاها به عنوان تشکل ‌ های صنفی نام برده و در تعریف آنها گفته بود: «سندیکا سازمانی است که به منظور حفظ منافع حرفه ‌ ای و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی، به وسیله کارگران یک حرفه یا صنعت… تشکیل می ‌ شود. ائتلاف چند سندیکا تشکیل یک اتحادیه و ائتلاف چند اتحادیه تشکیل یک کنفدراسیون را می ‌ دهد» بر طبق ماده ۲۹ همین قانون، سندیکاها، اتحادیه ‌ ها و کنفدراسیون ها می ‌ توانند نسبت به احزاب سیاسی اظهار تمایل کرده یا با آن ‌ ها همکاری نمایند» ( هر چند چیزی جامه عمل به خود نپوشید) .
متأسفانه با تصویب «قانون مربوط به تشکیل شوراهای اسلامی کار» در سال ۱۳۶۳ و «قانون کار» در سال ۱۳۶۹ ، و هم چنین سایر مقررات مربوط به حقوق کار، توسط «مجلس شورای اسلامی»، با یک عقب گرد تاریخی، تشکل ‌ های مستقل کارگری و حقوق سندیکایی به رسمیت شناخته شده در قانون کار سال ۱۳۳۷ به کلی از بین رفتند. رژیم جمهوری اسلامی پس از سرکوب خونین سازمان ‌ های سیاسی و فعالان کارگری در سال ‌ های اولیه دهه ۶۰ شمسی، اقدام به ایجاد تشکل ‌ های ایدئولوژیکی نمود

 

دانلود فایل