پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانكاوان نسبت به مراجعه كنندگان

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانكاوان نسبت به مراجعه كنندگان

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانكاوان نسبت به مراجعه كنندگان

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانكاوان نسبت به مراجعه كنندگان

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 350 کیلو بایت
تعداد صفحات 10
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانكاوان نسبت به مراجعه كنندگان در 10 اسلاید قابل ویرایش

چکیده:

علی رغم اینکه اطلاعات زیادی که در رابطه با رابطه صمیمی بین روانکاوان و مشتریان شان وجود دارد اما در حال حاضر اطلاعات مستندی در رابطه با ماهیت ، چگونگی و نتایج اینگونه روابط وجود ندارد.

پژوهش حاضر بر روی 575 روانکاو انجام شده است. بر اساس نتایج این تحقیق 87% کلیه روانکاوان ( 95% مردان و 76% زنان) وجود چنین رابطه ای را در قبال مراجعه کننده کانشان تایید کردند.

اما فقط تعداد اندکی (9 % مردان و 3 درصد زنان) روانکاوان گزارش کردنند که اینگونه روابط وارد حوزه ی عملی شده است. بر اساس این تحقیق بیشتر روانکاوان ( 63%) بعد و در حین چنین روابطی به شدت احساس اظطراب ، گناه و آشفتگی کردند.

بر همین اسا س حدود 90% از شرکت کننده گان تحقیق اظهار داشتند که در مورد مدیریت و حل و فصل چنین احساساتی هیچ گونه آموزشی قبل و بعد از تحصیل دریافت نکردند

اهداف تحقیق

1. بررسی ابعاد و نتایج این گونه رابطه بر روند معالجه بیماران
2. بررسی تاثیر اینگونه روابط بر شرایط شغلی و حرفه ای روانکاوان و روانشناسان
3. بررسی تبعات اخلاقی این کونه روابط در اجتماع و تاثیر ان بر حرمت و اهمیت طبعات در جامعه
4. جستجوی راه حل های مناسب هم در قبال بیماران و هم روانکاوان
و روان شناسان

پیشینه تحقیق

1. گلاور(1955) بیش از 60%
2. فرمر (1968) بیش از 17 %
3. کاردنر و فولر (1973) بیش از 10%
4. هلراد و بردسکی (1977) حدود 8%
5. لیموسون و اسکاور (1977) حدود 7%

کاربرد ها و فواید مطالعه حاضر

ا. مسایل اخلاقی نقش مهمتری در باز دارنده گی این روابط دارد تا برخورد های قانونی
2.بررسی ماهیت این گونه روابط باید بدون هیچ گونه تعصب و محافظه کاری در نظام آموزشی گنجانده شود.
3. روانکاوان و روانشناسان هم مانند مردم عادی ممکن است مرتکب چنین احساساتی شود بنابراین تابو این گونه مسایل باید از بین برود.
4. تمام تصمیم گیریها و برنامه های آموزشی این گونه مسایل باید مبتنی بر تحقیقات مستند و علمی باشد نه یک نظام ارزشی و اخلاقی خاص
5.بستر نظام آموزشی باید به گونه ای فراهم شود که متخصصان حوزه ی اعصاب و روان بتوانند به راحتی احساسات و مشکلات شغلی و حرفه ای خود را آزادانه بیان کنند.