پاورپوینت آموزش از راه دور و آموزش مجازی
پاورپوینت آموزش از راه دور و آموزش مجازی
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 79 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 34 |
دریافت فایل
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 34 صفحه
آموزش از راه دور و آموزش مجازی بسم الله الرحمن الرحیم
فهرست
– مقدمه
– جایگاه آموزش از راه دور در ایران
– تاریخچه آموزش از راه دور در ایران
– چرا باید فناوری اطلاعات بدانیم؟
– روند تحولات آموزش از راه دور
– مدل های آموزش مجازی
– تئوری ها
– مفاهیم آموزش مجازی
– سبک های آموزش مجازی
– ارزشیابی
– اکولوژی کلاس مجازی و پارادایم های پداگوژیکی جدید
– نتیجه گیری
– معرفی سایت ها
مقدمه ظهور نسل دیجیتالی در هزارة سوم ، توان و انتظارات جدیدی را در نظام آموزشی جهان ایجاد نموده است. فرو ریختن دیوارها و مرزهای سنتی و جایگزینی دیوارهای شیشه ای، جهان را در حد چارچوب یک کامپیوتر قابل دسترس و کوچک کرده است. در دوران باستان تا اوایل این هزاره ، شاهان و امپراطوران بودند که به همه چیز دسترسی داشتند . امروزه به مدد فنّاوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) همة افراد می توانند به همة اطلاعات و همه نوع آموزش دسترسی داشته باشند. در حقیقت همة شاهان و امپراطوران اطلاعاتی در این عصر فراپسانوین گرایانه هستند. در این فرایند ، شیوه های یاددهی و یادگیری نیز متفاوت گردیده و شیوه های آموزش از راه دور به نسل پنجم خود رسیده است. در این فرایند ، شیوه های یاددهی و یادگیری نیز متفاوت گردیده و شیوه های آموزش راه دور به نسل پنجم خود رسیده است. نسل اول : آموزش مکاتبه ای نسل دوم : آموزش چند رسانه ای نسل سوم : یادگیری از راه دور نسل چهارم : یادگیری انعطاف پذیر نسل پنجم : یادگیری انعطاف پذیر هوشمند (برنامه های چندرسانه ای تعاملی آنلاین) نسل پنجم ، به مدد فنّاوری های اطلاعات و ارتباطات آموزش تعامل هوشمند مجازی را ایجاد نموده که بضاعت های ارتباطی و اطلاعاتی را در فرآیند یاددهی و یادگیری فراهم ساخته است. جایگاه آموزش در سازمان آثار آموزش، بسیار وسیع و گسترده است و اگر براساس اهداف اصولی و انسانی پایه ریزی شود، نقش سازندهای در پیشرفت افراد، سازمانها و اجتماع خواهد داشت. از این رو، ابعاد، آثار و نتایج آموزشی به بخش فردی، سازمانی و اجتماعی تقسیم میشود: آثار فردی
آموزش گیرنده قبل از آن كه آثار سازنده آموزش را به سازمان مربوط و به جامعه منعكس سازد، خود از آن بهره میجوید. برخی از آثار فردی آموزش به این شرح است:
تمایلات درونی آموزش گیرنده ارضاء میشود و آثار مادی و معنوی به دست آمده، رضایت شغلی او را در پی دارد،
آموزش گیرنده پس از آموزش به نحو مؤثر و مطلوبتری وظایف خود را انجام میدهد،
در برابر تلاش و كوششی كه در طول دورة آموزشی متحمل میشود، پاداش معنوی و مادی بیشتری كسب میكند،
پس از آموزش، آموزش گیرنده، شایستگی و سوددهی بیشتری خواهد داشت. آثار سازمانی
سازمان برای اینكه بتواند به اهداف خود نائل شود، با استفاده از شخص آموزش دیده، ضمن تقویت دوام و قوام خود، راه را برای دستیابی به اهداف اصلیاش تسهیل میكند. اهم نتایج سازمانی آموزش به شرح زیر است: سازمان بازدهی كمّی و كیفی خود را افزایش میدهد، میزان موفقیت و اثر بخشی سازمان بیشتر میشود و در پی آن رضایت سازمانی افزایش مییابد، سازمان با تأمین نیروی آموزش دیده لازم، قوام لازم را برای خدمت بیشتر به دست میآورد، ثبات و بقای سازمان تضمین میشود، از حوادث و ضایعات احتمالی كاسته میشود، هزینههای سازمان كاهش مییابد. ضعف و نارساییهای مدیریت اصلاح میشود، موجبات كسب وجهه و اعتبار ملی و بینالمللی فراهم میشود. آثار اجتماعی اساساً، بر طرف كردن نیازهای جامعه، دلیل اصلی و فلسفة وجودی سازمانها است و سازمانها وسیلهای برای تحقق اهداف اجتماع اند. برخی آثار اجتماعی آموزش به شرح زیر است: جامعه به خواستههای خود دست مییابد و رضایتمندی اجتماعی حاصل میشود، رضایت افراد جامعه به سبب تحقق خواستههایشان تأمین میشود، رضایتمندی جامعه موجب ثبات حكومت میشود، دولت، در مقام مجموعهای از سازمانها و وزارتخانهها، در دسترسی به اهداف خود موفق میشود. تاریخچه آموزش از راه دور در ایران برای اولین بار آموزش از راه دور در 1350 ش با تأسیس دانشگاه ابوریحان بیرونی آغاز به کار کرد. این دانشگاه که به طریق « مکاتبه ای» و در چهار رشتة تحصیلی ، آغاز به کار کرده بود، به زودی تعداد رشته های تحصیلی خود را به هفت رشته گسترش داد.
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.