پاورپوینت آكوستيك در معماري 💯

دانلود پاورپوینت آكوستيك در معماري باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت آكوستيك در معماري

پاورپوینت-آكوستيك-در-معماريلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 54 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

عنوان: آكوستيك در معماري
مفاهيم اوليه استاندارد ميدان آكوستيك
كميت فشار در فراگيره در حالت تعادل در همه نقاط آن يكسان مي ‌ باشد. چنانچه در چنين فراگيره حالت تعادل در يكي از نقاط آن متزلزل شود (به عنوان مثال فشار در يك نقطه بيشتر مي ‌ شود) اين حالت ناپايدار در همه جهات در فراگيره منتشر شده به شكل موج پديدار مي ‌ شود (نظير افتادن سنگ در آب آرام).
تندي آوا
تندي آوا كه به آن سرعت ذرات فراگيره نيز مي ‌ گويند درگير با فشار آوا و اندازه وابسته به هم مي ‌ باشند. تندي آوا خود وابسته به بسامد و دامنه نوسان ذرات است كه مقداري متغير ولي تكراري است. به اين معني كه تندي آوا به سرعت حركت ذرات فراگيره در حول نقطه حالت تعادلشان گفته مي ‌ شود. هرچه انرژي ساماندهي آوا (يا به بيان ديگر بلندي آوا) بيشتر باشد به همان نسبت نيز تندي و فشار آوا بيشتر مي ‌ شود.
1- انتشار آوا در فضاي باز و بسته
چگونگي انتشار آوا در يك فضاي باز كه ديواري آنرا محدود نكرده باشد تنها بستگي به ساختمان هندسي سرچشمه دارد. از اين رو كاهش شدت آوا (انرژي آكوستيكي) كه در هر ثانيه از يك مترمربع مي ‌ گذرد، ‌ با فاصله آن از سرچشمه بستگي پيدا مي ‌ كند و تنها از ابعاد هندسي آن تابع است و به فركانس بستگي ندارد « تباهي هندسي انتشار آوا » ناميده مي ‌ شود. افزون بر تباهي هندسي آوا كاهش ‌ هاي ديگري مانند تباهي در فضا (تباهي هوا – تباهي بخار آب و مه – تباهي باد…) يا تباهي در زمين (تباهي در گل و گياه…) نيز به شدت آوا در كاهش مي ‌ دهند. از اين رو براي پيشگيري از آزاد آوا (نوفه) با بهره گيري از تباهنده ‌ هاي نامبرده يا تباهنده ‌ هاي ويژه ديگر (مانند ديوارك ‌ هاي بازدارنده يا گذراندن سرچشمه در ژرفاي زمين) كوشش مي ‌ شود كه آزاد نوفه را كاهش دهند.
آوا به شيوه چشمگيري كاهش مي ‌ يابد. زيرا اندازه اين بازدارنده ‌ ها (كوه و تپه) چندين بار بزرگتر از طول موج آواهاي بم مي ‌ باشند. از اين رو به خوبي مي ‌ توان دريافت كه چرا آواي قطاري كه از دره ‌ ها و گودي ‌ ها مي ‌ گذرد كمتر آزا دهنده است تا قطاري كه از دشت و كوه مي ‌ گذرد. همچنين اتاق ‌ هاي سمت حياط خانه ‌ ها بيش از اتاق ‌ هاي سمت خيابان آرامش دارند.

 

دانلود فایل