دانلود شيوه معماري پارسي 💯

دانلود دانلود شيوه معماري پارسي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود شيوه معماري پارسي

دانلود-شيوه-معماري-پارسيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 24 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
شيوه معماري پارسي
اصول معماري ايراني
هنر و معماري ايران از ديرباز داراي چند اصل بوده كه به خوبي در نمونه ‌ هاي اين هنر نمايان شده است. اين اصول چنين هستند:
مردم ‌ واري، پرهيز از بيهودگي، نيارش، خوبسندگي و درون ‌ گرايي.
مردم ‌ واري: مردم ‌ واري به معناي رعايت تناسب ميان اندام ‌ هاي ساختماني با اندام ‌ هاي انسان و توجه به نيازهاي او در كار ساختمان ‌ سازي است.
پرهيز از بيهودگي: در معماري ايران تلاش مي ‌ شده كار بيهوده در ساختمان ‌ سازي نكنند و از اسراف ‌ پرهيز مي ‌ كردند.
نيارش: واژه نيازش در معماري گذشته ايران بسيار بكار مي ‌ رفته است. نيارش به دانش ايستايي، فن ساختمان و ساختمانيه (مصالح)شناسي گفته مي ‌ شده است.
خودبسندگي: معماران ايراني تلاش مي ‌ كردند ساختمانيه مورد نياز خود را از نزديكترين مكان ‌ ها بدست آورند و چنان ساختمان مي ‌ كردند كه نيازمند به ساختمانيه جاهاي ديگر نباشد و خودبسنده باشند.
درون ‌ گرايي: اصولاً در ساماندهي اندام ‌ ها گوناگون ساختمان به ويژه خانه ‌ هاي سنتي، باورهاي مردم، بسيار كارساز بوده است. يكي از باورهاي مردم ايران، ارزش نهادن به زندگي شخصي و حرمت آن و نيز عزت نفس ايرانيان بوده كه اين امر به گونه ‌ اي معماري ايران را درونگرا ساخته است.
معماري پيش از پارسي
تا پيش از كوچ آرياييان به ايران، تيره ‌ ها و ملت ‌ هايي نه چندان شناخته شده در ايران زندگي مي ‌ كردند كه معماري پيشرفته ‌ اي داشتند.
تپه زاغه: يكي از مراكز اوليه استقرار كشاورزي در ايران است. اين مكان در دشت قزوين قرار دارد و آثار مهمي از اواخر هزاره هشتم تا اواسط هزاره پنجم پيش از ميلاد در آن بدست آمده است.
شيوه معماري پارسي
شيوه پارسي، نخستين شيوه معماري ايران است كه روزگار هخامنشيان تا حمله اسكندر به ايرنان، يعني از سده ششم پيش از ميلاد تا سده چهان را دربر مي ‌ گيرد.
يكي از ويژگي ‌ هاي ايرانيان كهن و هنرمندان آنها، باور به تقليد درست بوده كه آن را بهتر از نوآوري مي ‌ دانستند. تقليد يا برداشتي كه منطق داشته باشد و با شرايط زندگي سازگار باشد. به گمان فراوان آريايي ‌ ها هنگام كوچ و گذر از كنار درچه اروميه، در برخورد با معماران ارارتويي، از آن الگو گرفته و آن را برساو كرده ‌ اند (برساو كردن برابر الگو گرفتن از نگاره ‌ هاي طبيعت و دگرگون كردن آنها به ريخت ‌ هاي ناب هندسي است).

 

دانلود فایل