نگرش اقتصادي به روابط عمومي 25 ص 💯

دانلود نگرش اقتصادي به روابط عمومي 25 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

نگرش اقتصادي به روابط عمومي 25 ص

نگرش-اقتصادي-به-روابط-عمومي-25-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏نگرش اقتصادي به روابط عمومي
‏مقدمه
‏روابط عمومي تمنيات و آرزوهايي دارد تا خود را به صورت حرفه‌اي درآورد. ‏فرهنگ روابط عمومي ابزاري است كه مي‌تواند به انجام اين وضعيت كمك كند؛ ولي طبيعت ‏دوره تحصيلات و منظور از مواد درسي، موضوعات مورد مشابهي است كه در اين باره اغلب ‏بين دانشگاهيان و كارورزان اختلاف‌نظر وجود دارد.
‏در بريتانيا دولت صريحا آموزش ‏حرفه‌اي را تشويق مي‌كند؛ بنابراين لازم است آموزش به طور روزافزون در خدمت مشاغل و ‏تقاضاهاي صنعتي باشد.
‏اين مقاله در جست‌وجوي ارتباط بين روابط عمومي،‌ آموزش و ‏تحقيق است. اين بحث شامل ديد عميق به پيشرفت‌هاي آموزش روابط عمومي در بريتانيا در ‏مقايسه با پيشرفت‌هاي ايالات متحده و اروپاست.
‏حرفه‌اي كردن روابط عمومي
‏حصول حالت حرفه‌اي براي روابط عمومي مهم است، زيرا ‏كه با چنين شناختي مي‌توان به احترام و آرزوهاي اجتماعي نايل آيد و به خوبي تشخيص ‏آشكار تبليغات از واقعيت را آسان كرد.
‏در ادبيات روابط عمومي كه با مفهوم ‏حرفه‌اي بودن در ارتباط‌ است، تمايل قوي‌اي وجود دارد تا آن را به عنوان چيزي تلقي ‏كند كه به طور انفرادي به كار برده مي‌شود تا اينكه شغل تلقي شود.
‏اين پرسش كه ‏چه حدي از اكثريت موردنياز است و چه راه آساني براي بيرون راندن مناظرات از ‏پرسش‌هاي مهمي كه درباره نقش روابط عمومي در جامعه به نظر مي‌رسد، افق ديد را ‏وسيع‌تر مي‌كند؛ شيوه «گرونيگ» و «هانت» _ كه منحصرا در اينجا به كار گرفته‌اند _ ‏شبيه است به آنچه كه در حوزه روابط عمومي تا حد پرسش‌هايي درباره رفتار انفرادي ‏تنزل پيدا مي‌كند. اين گونه نيست كه چنين تقربي براي خودش طرفداري نداشته باشد، ‏مساله در عدم وجود جايگزين‌هايي است كه شكاف اصلي را در ادبيات جامعه‌شناسي روابط ‏عمومي ايجاد مي‌كنند. بدون شك اين شكاف در موقع خود توسط دانشجويان روابط عمومي (كه
‏داراي زمينه يا علاقه‌مند به جامعه‌شناسي، سياست و مطالعات مردمي هستند و آنان در ‏پاسخگويي به چنين سئوالاتي بهتر عمل كنند، مجهز مي‌كند) پرخواهد شد.
‏روابط عمومي ‏در ايالات متحده آمريكا يك بنيان علمي و نيز يك اجتماع حرفه‌اي و مجموعه‌اي از ‏اخلاقيات نظام يافته براي شتاب دادن به كار است و كارورزان روابط عمومي با انجام ‏امتحانات و يك شيوه گزارش تخلفات شامل بازنگري و انتقاد كردن نيز زيرساختي براي ‏افزايش منابع روابط عمومي و فرهنگ و مواد درسي معين در سطح دانشگاه ارايه ‏مي‌دهند.
‏ديگران فقط روابط عمومي را _ هر چند كه پيش از آن به صورت حرفه‌اي عمل ‏كرده باشند _ گاهي كليد محك ناديده‌اي ‏كه از ادبيات جامعه‌شناسي بروز مي‌كند، توصيف ‏مي‌كنند. براي مثال اگر چه روابط عمومي اغلب به دليل جديد بودن،‌ شغل پنداشته شده و ‏آنچنان كه بايد جدي گرفته نمي‌شود. به عنوان يك قانون دانشگاهي،‌ تاريخ عملكرد ‏حرفه‌اي روابط عمومي را مي‌توان به طور منطقي از سال 1923 _ يعني زماني كه «ادوارد ‏برني»(Ed Bernay) ‏اولين كتاب خود درباره روابط عمومي را منتشر و عنوان اولين واحد ‏درسي در دانشگاه را تدريس كرد _ مشخص كرد.
‏نشريات ثبت شده درباره توصيه‌هاي ‏آموزشي در حوزه روابط عمومي تحت تاثير تجربيات آمريكايي‌ها بوده است و تا اندازه‌اي ‏اين موضوع بازتاب اين واقعيت است كه تا اين تاريخ دو مجله دانشگاهي در روابط عمومي، ‏يعني «مروري بر روابط عمومي» و مجله «تحقيق در روابط عمومي» در آمريكا پايه‌گذاري ‏شده‌اند و به طور وسيعي به تحقيق آمريكايي و جهت‌گيري‌هاي دانشگاهي اشاره ‏دارند.
‏موسسه روابط عمومي (IPR) ‏دوره امتحانات خود را در سال 1950 داير كرده و ‏با به كار گماردن استاداني از گروه مطالعات مديريت و پلي تكنيك نايب‌السلطنه لندن، ‏اولين امتحان متوسط در جولاي 1957 برگزار كرده است.
‏بعدها در سال 1950 كميته ‏فرهنگي موسسه روابط عمومي نخستين گزارش را درباره جنبش اوليه هواداري در بخش ‏دانشگاهي در دانشگاه شفيلد _ جايي كه در آن يك كرسي روابط عمومي وجود داشت _ و در ‏لندن مدرسه اقتصاد، (جايي كه در آن سخنراني‌هايي درباره آگهي‌هاي تبليغاتي انجام ‏مي‌شد) و در كالج «كيل» (كه بعدا دانشگاه شد) جايي كه قرار بود كه يك كرسي در رشته ‏ارتباطات در آن داير شود، ارايه كرد.

 

دانلود فایل