مقاله چدن و فولاد word 💯

دانلود مقاله چدن و فولاد word باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مقاله چدن و فولاد word

مقاله-چدن-و-فولاد-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه:
‏اهميت متالوگرافي
‏متالوگرافي در مفهوم كلي عبارت است از مطالعه ساختار دروني فلزات و آلياژها و رابطه اين ساختار با تركيب نحوه توليد و شرايط انجماد و خواص شيميايي و مكانيكي آنها مي‌باشد يكي از آزمايشهاي مهم واحد كنترل ك‏مي‌‏و كيفي خط توليد ريخته‌گري متالوگرافي است كه امروزه هم جنبة تحقيقاتي به خود گرفته است.
‏اگر بخواهيم به اهميت اين آزمايشگاه بيشتر واقف گرديم لازم است اهداف مهم اين آزمايشگاه را به صورت خلاصه بيان و توجه كنيم.
‏1 –‏ بررسي عيوب ميكروسكوپي و بعضي از عيوب ماكروسكوپي فلزات و آلياژهاي توليد شده از تبديل درشت دانگي و رشد و ناهمگن فازهاي ناخواسته و عدم توزيع يكنواخت دانه‌ها و فازها و…
‏2 ـ تشخيص تقريبي تركيب شيميايي آلياژ از طريق بررسي ساختار دروني و استفاده از دياگرام فازي آن آلياژ كه اين هدف ‏ب‏يشتر زماني لازم مي‌شود.
‏3 ـ بيشتر از روش ماكروسكوپي استفاده مي‌شود و كمكي‌هاي آزمايشگاه انجماد است و عبارت است از كنترل نحوه و نوع انجماد رشد ماكروسكوپي دانه‌ها و رابطه با شرايط ريخته‌گر آن آلياژ كه كنترل آن مي‌تواند در بهبود خواص مكانيكي و سلامتي قطعه ريخته‌گر مؤثر باشد.
‏لازم به ذكر است كه بين اهداف گفته شده هدف اول بسيار مهمتر است.
‏و آن را به دو بخش اصلي تقسيم مي‌كنيم:
‏1 ـ جنبه تكنولوژيكي
‏2 ـ جنبه متالوژيكي
‏متالوگرافي آلومينيوم
‏موضوع آزمايش: بررسي زيرساختار آلومينيوم و نحوه دانه‌بندي آن حين انجماد در قالبهاي مختلف
‏هدف : مشخص نمودن فازها و دانه هاي مختلف موجود در ساختار ماكروسكوپي AL‏ ونمونه اي از جنس AL‏ در قالب ماسه اي سرد شده كه داراي درجه خلوص بالايي ‏مي‏‌‏باشد
‏را تهيه مي‏‌‏كنيم قطعه را كه با اره برش زده‏‌‏ايم مراحل سوهان كاري انجام داده سپس بعداز گونيازدن قطعه را توسط سمباده‏‌‏هاي نرم دقيق صيقل مي‏‌‏دهيم آلومينوم به دليل وجود خشهاي ايجاد شده توسط سمباده در متالوگرافي و بعد از اين نتيجه مطلوبي ‏مي‏‌‏دهد نيازي به پوليش كاري ندارد نمونه را در محلول اچ قرار مي‏‌‏دهيم و پس از ظاهر كردن دانه‏‌‏هاي آن يعني آلومينيوم خالص در سطح نمونه با چشم غيرمسطح ديده مي‏‌‏شوند پس از برداشتن نمونه از داخل محلول اچ شكل ماكروسكوپي نمونه به شرح مقابل مي‏‌‏باشد اين ساختار ستوني درشت ناميده مي‏‌‏شود.
‏همانند تهيه‏ آلومينيوم خالص كه درقالب ماسه‏‌‏اي سرد شده نمونه را در قالب فلزي كه سرعت سرد شدن آن زياد است تهيه و پس از سوهان كاري و گونياكردن و نيز سمباده و قرار دادن در محلول اچ آن مشاهده و به شكل زير

 

دانلود فایل