مقاله فولادها word 💯

دانلود مقاله فولادها word باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مقاله فولادها word

مقاله-فولادها-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فولادها
‏1- ‏فولاد مهم‏‌‏ترین ماده ساختمانی و مهندسی عصر ما می‏‌‏باشد که تقریبا در هشتاد درصد محصولات فلزی به کار می‏‌‏رود. فولاد، به دلیلی داشتن استحکام، شکل‏‌‏پذیری آسان، هزینه کم و دیگر خواص مفید در سال‏‌‏های اخیر مورد توجه خاص قرار گرفته است.
‏کاربرد فولاد متفاوت است. برخی از آنها نسبتا نرم و شکل‏‌‏پذیرر هستند و به راحتی می‏‌‏توان آنها را به اشکال مختلفی درآورد، مثل فولادهایی که در سپر و بدنه خودروها به کار می‏‌‏رود. برخی دیگر قابلیت سخت شدن را دارند. به طوری که می‏‌‏توان آنها را در ساخت ابزارهایی چون تیعه‏‌‏های برش و تراش به کار برد. می‏‌‏توان گروه دیگری از فولادها را ساخت علاوه بر استحکام، چقرمگی خوبی هم داشته باشد. کاربرد آنها در ساخت اکسل های خودروها و محور پروانه کشتی های اقیانوس پیما می‏‌‏باشد.
‏مثال ساده کاربرد فولادهای سخت استفاده آن در ساختن تیغ‏‌‏های ریش تراش است. با توجه به این مثال ها، به نظر می‏‌‏رسد که کلمه فولاد یک اصطلاح کلی است که زیر مجموعه‏‌‏های زیادی دارد که در واقع اگر بر اساس ترکیبات متفاوت محصولات و به صورت تجاری فولاد را مورد بررسی قرار دهیم، درمی‏‌‏یابیم که هزاران نوع فولاد وجود دارد. توانایی ما، در تولید فولادهای متفاوت با مصارف متنو‏ع‏ اعم از فولادهای نرم و ‏فولادهای سخت بستگی به عملیات حرارتی مناسب دارد که در حین شکل‏‌‏گیری و یا پس از آن بر روی فولاد و دیگ‏ر‏ آلیاژهای آهنی بپردازیم بهتر است به طور خلاصه با فولاد و ساختارهای داخلی آن آشنا شویم.
‏2- ‏فولاد چیست؟‏
‏همه فولادها ترکیب‏‌‏های ساده یا پیچیده‏‌‏ای از آلیاژهای آهن و کربن هستند. همه فولادهای کربنی ساده، دارای درصدهای خاصی از منگنز و سیکلون به علاوه مقادیر بسیار ‏ک‏می از فسفر و سولفور می باشند. برای مثال ترکیب اسمی فولاد 1054‏ استاندارد AISI‏ یا SAE‏ ممکن است شامل : 45‏٪‏ کربن، 75٪ فسفر، 50٪ سولفور، و 22٪ گوگرد باشد. فولادهای آلیاژی دسته دیگری از فولادها هستند که در ترکیب شیمیایی خودشان عناصر دیگری هم دارند. بیشترین عناصری که در ترکیب فولادهای آلیاژی به کار رفته‏‌‏اند، عبارتند از: نیکل، کرم، مولیبدن، وانادیوم، تنگستن.
‏وقتی که درصد منگز از یک درصد باشد این عنصر هم جزء عناصر آلیاژی به حساب می‏‌‏آید. برای رسیدن به خواص مطلوب فولاد در کاربردهای مهندسی، یک یا چند عنصر از عناصر فوق را به فولاد اضافه می‏‌‏کنند. عنصر کربن اصلی‏‌‏ترین عنصر در تمام فولادها است به طوری که میزان کربن موجود در فولادهای کربنی ساده تاثیر زیادی بر خواص فولاد و انتخا‏ب‏ عملیات حرارتی مناسب فولاد دارد. این عملیات به منظور به دست آوردن خواص مطلوب بر روی فولاد انجام می‏‌‏شود.
‏به دلیل اهمیت میزان کربن در فولادها، یکی از تقسیم‏‌‌‏بندی‏‌‏های فولادهای کربنی ساده بر اساس مقدار کربن آنها می‏‌‏باشد. وقتی که فقط مقدار کمی کربن در فولاد موجود باشد، آن فولاد را کم کربن یا فولاد نرم‏‌‏ می‏‌‏نامند. اگر مقدار کربن کمتر از 30٪ د‏رصد وزنی فولاد باشد، آن را فولا‏د کم کربن گویند. اگر میزان کربن فولاد تقریبا 30٪ درصد الی 60٪ درصد وزنی باشد در گروه فولادهای متوسط کربن قرار می‏‌‏گیرد و فولادهایی که بیشتر از 60٪ درصد وزنی کربن داشته باشند، فولاد پر کربن نامیده می‏‌‏شوند. اگر مقدار کربن فولاد بیشتر از 77٪ درصد وزنی باشد فولادهای ابزار می

 

دانلود فایل