مقاله در مورد گفتار هايي از امام رضا (ع 💯

دانلود مقاله در مورد گفتار هايي از امام رضا (ع باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مقاله در مورد گفتار هايي از امام رضا (ع

مقاله-در-مورد-گفتار-هايي-از-امام-رضا-(علینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏گفتار هايي از امام رضا (ع)
‏چهل روايت رضوي
‏حسن بن جهم گويد: از امام رضا (ع) شنيدم كه مي فرمود:
‏دوست هر كس عقل اوست و دشمن او جهل اوست.
‏امام ‏رضا ‏(ع) فرمود: به خدا خوش گمان باش، زيرا خداي غزوجل مي فرمايد: من به گمان بنده مومن خود همراهم اگر خوبست خوب پيش آيد و اگر بد ‏است بد ‏پيش ‏آيد.
‏امام رضا (ع)‏ ‏فرمود: از نشانه هاي فهم در دين بردباري، دانش و خاموشي است. به راتس خاموشي دريست از درهاي حكمت به راستي خاموشي دوستي آورد بر اين‏ است كه دليل هر خوبي است.
‏از ‏امام رضا (ع)‏ ‏ كه امام صادق (ع) ‏فرمود:‏ ‏صله رحم كن ولو به يك جرعه آب باشد و بهتر چيزيكه با آن صله رحم شود جلوگيري از آزار اوست. صله رحم مرگ ‏را پس اندازد و دوستي خانواده همراه آورد.
‏از ‏امام رضا (ع)‏ ‏نقل كرده اند كه: نهان داشتن كردار نيك برابر هفتاد حسنه است و آنكه بدكرداري را فاش سازد مخذول باشد و آنكه كردار بد را نهان سازد آمرزيده است.
‏از ‏امام رضا (ع)‏ ‏كه به ياران خود مي ‏فرمود:‏ ‏بچسبيد به اسلحه پيغمبران به او عرض شد كه سلاح پيغمبران چيست ؟ ‏فرمود:‏ ‏دعا است.
‏امام رضا (ع)‏ ‏فرمود:‏:‏ يك دعاي بنده در نهاني برابر است با هفتاد دعاي آشكار.
‏از ياسر نقل شده است كه ‏امام رضا (ع)‏ ‏فرمود:‏ مثل استغفار چون برگي است بر درختي كه بجنبد و پياپي فرو ريزد و آنكه از گناهش آمرزش جويد و باز گناه كند چون مسخره كننده پروردگار خود باشد.
‏امام رضا (ع)‏ ‏فرمود:‏ ‏هفت چيز بدون هفت چيز مسخره است هر كه به زبان استغفار كند و در دل پ‏ش‏ي‏مان ‏نباشد و هر كه از خدا توفيق بطلبد ولي تلاش نكند، هر كس از خداوند بهشت درخواست كد اما در سختيها شكيبا نباشد و هر كه از آتش جهنم به خدا پناه ببرد و خواسته هاي دنيايي را ترك نكند و هر ‏كس مرگ را ياد كند اما آماده مرگ نشود و هر كس به ياد خدا باشد ولي مشتقال ديدار او نباشد. پس اين افراد در حقيقت خود را مسخره كرده اند.
‏امام رضا (ع)‏ ‏امام رضا (ع)‏ ‏نقل كرده اند كه امير المومنين ‏فرمود. بايد در دلت احساس نياز به مردم و بي نيازي هر دو باشند. اظهار نياز به ايشان در سخن نرم و خوشرويي و بي نيازي از ايشان حف‏ظ آبرو و بقاي عزت و شرف مي باشد.
‏مسلمان كسي است كه مسلمانان از دست و زبان او در امان باشند.
‏نظافت از اخلاق پيامبران است.
‏خاموشي از درهاي حكمت است. سكوت محبت انگيز و راهنماي هر خير است.
‏امام رضا (ع)‏ ‏فرمود:‏ ‏محبت با مردم نصف عقل است.
‏از ‏امام رضا (ع)‏ ‏پرسيدند حد توكل چيست؟ ‏فرمود اينكه از احدي جز خدا نترسي.
‏از ‏امام رضا (ع)‏ ‏پرسيدند بهترين بندگان كيانند؟ فرمود: آنها كه چون كار نيك كنند شاد شوند و چون كار بد كنند آمرزش خواهند. چون نعمتشان دهند شكر گويند چون گرفتار شوند صبر كنند و چون خشم گيرند در گذرند.
‏امام رضا (ع)‏ ‏فرمود: از نشانه هاي فقه حلم و علم است. خاموشي دري از درهاي حكمت است. سكوت محبت انگيز و راهنماي هر چيز است.
‏امام رضا (ع)‏ ‏فرمود:‏ ‏ايمان‏ چهار پايه دارد. توكل به خدا، رضا به قضاي خدا، تسليم در برابر فرمان او و واگذرادن كارها به او.
‏امام رضا (ع)‏ ‏فرمود:‏ ‏آن كه در تلاش‏ كسب روزي رود تا خانواده اش را اداره كند اجرش ‏از مجاهد در راه خدا بيشتر است.
‏حضرت ‏امام رضا (ع)‏ ‏كمك به ناتوان از صدقه بهتر است.
‏حضرت رضا : بندگي به نماز و روزه زياد نيست همانا عبادت منحصر به تفكر در امر خداست.
‏حضرت رضا (ع) از پدرش و از رسول خدا حديث كرده است كه ‏فرمود:‏ ‏هرگز با سه كس در كارهايت مشورت نكن. 1- با شخص ترسو و جبون مشورت نكن كه به واسطه ترس و بي جرئتي راه را بر تو تنگ مي كند و نمي گذارد به

 

دانلود فایل