مقاله حضرت فاطمه word 💯

دانلود مقاله حضرت فاطمه word باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مقاله حضرت فاطمه word

مقاله-حضرت-فاطمه-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ ‏ ‏ ‏بسم الله الرحمن الرحیم
‏مقدمه:
‏تقدیم به پیشگاه ارجمند تو ، ای زهرای عزیز.
‏به تو ‏، ‏ای محبوب خدا و ای گرامی ترین بنده خدا.
‏به تو ، که بانوی بنوان جهانی.
‏به تو ، که اگر نبودی مولای متقیان را ، همسر و همسنگی در جهان نبود.
‏به تو ، ای دخت نبوت و ای مام ولایت جاوید.
‏به تو ، که مردم زمانه قدرت را نشناختند.
‏به تو ، که دنیا طلبان ، حق تو و همسر تو را پایمال کردند و کوشیدند ، تا چشمه خورشید را ، به گل انداختند ، و چه ناجوانمردانه کوشش بدفرجامی!
‏ای عزیز دل و جان ما ، اگر آنروز بر تو ستم کردند و از جسم پاک به خاک ناسپرده پیامبر ، شرم ننمودند ، و حرمت خانه و کاشانه وحی را ، رعایت نکردند و تو را در میان درهای فروبسته زندگیت! بیرحمانه بفشردند ، اکنون دیده بگشای و ببین که چسان مردان و زنانی ، در اندوه تو زانوی غم به سینه می فشرند و سرشک تلخ بر دامن می ریزند.
‏ای محبوبه خدا ‏و پیامبر خدا ‏،‏ اگر آنروز با تو چنان کردند ، امروز گوش فرادار که چسان مردان و زنانی ، به ظاهر از پیروان همان گروه ، به آگاهی رسیده اند و از حقوق غصب شده تو دفاع میکنند. ‏این معجزه حق نیست که پس از آن همه پرده پوشی باز رخسار خود را از پس ابرهای قرون و اعصار ، بنما‏ید و خویشتن به جهانیان بشناساند ؟
‏به امید روزی که همگان چشم خرد و تشخیص بگشایند و چون خود تو ، از پس هر نماز ، بر ستمگران حقوق تو نفرین کنند ، که چه به این کار سزاوارند.
‏3
‏ازدواج حضرت فاطمه (ع) :
‏چون خورشید رخسار زهرا‏(ع)‏ در آسمان رسالت بدرخشید و در افق جلالت ماه تمام شد ، ‏افکار همگان به او معطوف گردید و همه چشمها به سوی او نگران شد.‏ اصحاب رسول خدا ارزش و موقعیت زهرا‏(ع)‏ را نزد پدر می دانستند و به همین جهت چون به حد کمال رسید برای کسب شرف و تقرب بیشتر به رسول خدا ، خواستگار او شدند و هر یک بر دیگری در این کار پیشی میجست.‏ ‏ابوبکر و عمر و عثمان که در راس ایشان قرار داشتند ، در خواستگاری فاطمه‏(ع)‏ مبادرت و اقدام کردند ، لیکن پیامبر خدا هر بار به شکلی روی موافقت از ایشان برتافت و در این حال هر دفعه که از زهرا خواستگاری میشد ، آنرا با دختر خویش در میان می نهاد و فاطمه‏(ع)‏ نیز عدم تمایل خود را نسبت به ازدواج با آنان اعلام می نمود.‏ اینکار از سوی پیامبر‏(ص)‏ نه از آن جهت بود که نداند همسنگ زهرا چه کسی است ، بلکه از این سبب بود که نزد مسلمانان روح شریعت اسلام و فرامین دین خدا را در بنیان گذاری خانواده بر پایه های محبت و عاطفه متقابل ترسیم کرده و به ایشان گوشزد نماید که پدران بدون آگاهی از نظر پسران خود ، به خواستگاری برای ایشان اقدام نکنند و بدون کسب نظر دختران خود ، آنان را به شوهر نسپارند.‏ هدف اسلام در تشکیل خانواده های شایسته و بر مبنای مهر و محبت ، تاسیس جامعه بزرگ اسلامی به صورت هرچه شایسته تر و استوارتر است که همچنان بر پلیه هایی ستبر و مقاوم متکی باشد ، نه آنکه هوا و هوس مبانی آنرا متزلزل کرده و به خطر افکند.‏ ‏هربار که وی به خواستگاران روی خوش نشان نمی داد و آنان از نظر و تصمیم او در این امر پرسش می کردند‏ ،‏ می فرمود : ‏” در انتظار فرمان قضایم “‏ ‏و یا می فرمود : ‏” او هنوز کوچک است. ”
‏گویند هرکس که از پیامبر تقاضای ازدواج با فاطمه کرد آن حضرت نپذیرفت ، تا آنکه روزی سعدبن معاذ انصاری به علی بن ابیطالب گفت: به خدا سوگند که می بینم پیامبر ‏، ‏فاطمه‏ ‏را تنها برای همسری با تو در نظر گرفته است.
‏این نمایانگر این است که همه معتقد بودند که تنها مرد شایسته این ازدواج علی (ع) است و بس.‏ و چرا که چنین نباشد ؟ در حالیکه او از همه مخلصتر و بی ریاتر بود.
‏سرانجام امام علی‏(ع)‏ به سراغ پیامبر‏(ص)‏ رفت. سلام کرد ، حضرت جوابش گفت و اجازه داد تا بنشیند.
‏علی‏(ع)‏ در برابر پیامبر‏(ص)‏ بر زمین نشست‏ و از نهایت شرم ، با سرانگشتان خود زمین را لمس می کرد.‏ ‏گفتا که حاجتی داشت که از گفتن آن شرم می نمود.‏
‏پیامبر‏(ص)‏ فرمود : یا علی مثل اینکه کاری داشتی. بگو هر چه از من بخواهی خواهم پذیرفت.‏ علی‏(ع)‏ عرض کرد : ای پیامبر ‏، حال که خداوند متعال بوسیله تو مرا همه چیز مرحمت کرده است ، دوست دارم که خانه و خانواده ای تشکیل دهم ، تا در آن آرام و قرار یابم و اینک به حضور تو آمده ام

 

دانلود فایل